Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1153
Jeg skal begynne på ritalin (med resept) og lurer på siden jeg tidligere har prøvd lsd og mdma og er muligens åpen for flere opplevelser, om det er noen som har erfaring med evt interaksjoner med disse substansene samtidig som man bruker ritalin?
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Schleemz Vis innlegg
Jeg skal begynne på ritalin (med resept) og lurer på siden jeg tidligere har prøvd lsd og mdma og er muligens åpen for flere opplevelser, om det er noen som har erfaring med evt interaksjoner med disse substansene samtidig som man bruker ritalin?
Vis hele sitatet...
Skal starte på ritalin sjæl no å muligens elevanse om det ikke fungerer men kan du utdype deg mere hva du mener med titteln din?
Det burde få helt fint, dersom du forholder deg til terapeutiske doser. LSD trippen kan bli litt mer "speeda" (jeg klarer ikke å forklare det bedre).
Schleemz's Avatar
Trådstarter
4 1
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Skal starte på ritalin sjæl no å muligens elevanse om det ikke fungerer men kan du utdype deg mere hva du mener med titteln din?
Vis hele sitatet...
Om ritalin er noe som funker bra for meg. Så ønsker jeg å vite om det er noen negative interaksjoner som kan forekomme om jeg ønsker å innta noen av de nevnte substansene.
Jeg ville vært litt forsiktig, og jeg anbefaler deg å bli godt vant med hvordan Ritalin funker for deg først.

Du får høyere puls av begge, men om du er ung og ellers frisk er det ikke noe å bekymre seg over, og det er ingen fysiologiske interaksjoner å bekymre seg for som er verre enn ritalinens potensielle bivirkninger alene, med ett potensielt hederlig unntak:
Jeg har lest teorier om at amfetamin øker risikoen for å utvikle HPPD, ritalin er ikke et amfetamin, men ligner i virking. Dette er allikevel et understudert felt, ingen vet egentlig hvorfor HPPD oppstår, og jeg finner ikke kilden, så ta det med en klype salt.

Det er imidlertid en fare for at stimulanteffekten kan forsterke engstelse og anspenthet og at dette kan påvirke trippen negativt. Med LSD i bildet risikerer du en heftig feedback-loop på angstfokuset, og en bad-trip.

Når det er sagt har jeg aldri opplevd forsterking av negative følelser på terapautiske stimulantdoser, og jeg hadde nok ikke vært veldig bekymret for å kombinere de to, hadde jeg hatt Ritalin på resept og vært vant til effektene. Husk på å time det riktig så du ikke peaker når Ritalinen avtar.
Schleemz's Avatar
Trådstarter
4 1
Sitat av Bær Vis innlegg
Jeg ville vært litt forsiktig, og jeg anbefaler deg å bli godt vant med hvordan Ritalin funker for deg først.

Du får høyere puls av begge, men om du er ung og ellers frisk er det ikke noe å bekymre seg over, og det er ingen fysiologiske interaksjoner å bekymre seg for som er verre enn ritalinens potensielle bivirkninger alene, med ett potensielt hederlig unntak:
Jeg har lest teorier om at amfetamin øker risikoen for å utvikle HPPD, ritalin er ikke et amfetamin, men ligner i virking. Dette er allikevel et understudert felt, ingen vet egentlig hvorfor HPPD oppstår, og jeg finner ikke kilden, så ta det med en klype salt.

Det er imidlertid en fare for at stimulanteffekten kan forsterke engstelse og anspenthet og at dette kan påvirke trippen negativt. Med LSD i bildet risikerer du en heftig feedback-loop på angstfokuset, og en bad-trip.

Når det er sagt har jeg aldri opplevd forsterking av negative følelser på terapautiske stimulantdoser, og jeg hadde nok ikke vært veldig bekymret for å kombinere de to, hadde jeg hatt Ritalin på resept og vært vant til effektene. Husk på å time det riktig så du ikke peaker når Ritalinen avtar.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar! ❤️
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok Ritalin og MDMA på samme kveld. Måtte være hjemme fra jobb i en hel uke. Ikke å ambefale.
[quote=Schleemz;3675798]Jeg skal begynne på ritalin (med resept) og lurer på siden jeg tidligere har prøvd lsd og mdma og er muligens åpen for flere opplevelser, om det er noen som har erfaring med evt interaksjoner med disse substansene samtidig som man bruker ritalin?


Du tenker å ta både lsd å mdma samtidig? Ritalin er jo sentralstimulerende akkurat som mdma. Så vil anbefale å ikke ta massw ritalin dagen du skal ta mdma, for å få best mulig efekt av mdma.

HPPD kommer som oftest ett par døgn utnn søvn. Meth/amf har flere faser. Men fase to er det ikke mange som taklwr så bra, er ikke for alle. HPPD kalles offte skygge folkene. Blir ikke skikkelig gøy før dag 3 xD

Jwg har brukt for mye speed, så jwg får ikke glede av mdma, er som norsk cokain, ingen funk. Barcelona på firma tur 5 av oss fikk fikset skikkelig vare. Ene kollega snakket spansk. Speed er søppel i forhold til den colaen!
Sist endret av M3thFM4n; 4. mars 2021 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LSD er sentralstimulerene i utgangspunktet så du behøver det neppe. Det er heller ikke som om du skal utføre mye arbeid som krever fokus. Du kan eventuelt halvere doseringen du vanligvis tar for å unngå angst. Men å droppe alle medisin kan nok gjøre ar du får withdrawal og døler deg trøtt, nedfor og irritert.