Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2245
Hei freaks!

Jeg skal kort prøve å fortelle situasjon jeg er i. Jeg har bodd alene siden jeg var 17 år. (da min mor døde) Jeg er 21 nå. Uten hun jeg har kun bror, resten av familie døde når jeg vokset opp. Da jobbet jeg hva som helst til å få penge til mat (ikkje noe ulovlig) det har vært økonomisk veldig vanskelig i disse årene for meg. 1.11.2014 jeg begynnet i en bedrift som betonglærling og jeg har jobbet der etter. (Fagprøve 1.11.2016) Men nå i siste halv året det har vært økonomisk veldig vanskelig. Ofte på slutten av måned jeg har kun 50 lapp på konto. Jeg kjøper mat som har tilbud pga dato og kjope brød som koster 7 kr til å overleve. (Jeg ikkje røyker/snuser,drikker) Min lønn er 10.000 i måned. Alle penger ble brukt til buss billet,mat,leie, strøm. Nå er vi tilbake på tema: Jeg har ikkje skrivet logg i siste 6 mnd. på grunn at jeg måtte flytte til ny leilighet og den har ikkje dsl linje. (den har Canal digital) og den har ikkje telefon linje heller. Det betyr at jeg kan ikkje få internett uten å betale mye penger for å kobble den opp. (Penger som jeg ikkje har) I dag jeg fikk melding fra opplæringskontor at jeg må skrive 6 mnd. logg på nett side, da svart jeg tilbake at jeg har vært uten internett i siste 6 mnd. og på det svart han at da må jeg skrive det på papir til i morgen. Jeg spurte om det er mulig til å skrive detaljert oppsummering istedenfor men han sa at jeg må skrive det for hver dag. Han prøver ikkje å forstå situasjon jeg er i. Selv om jeg sa til han at jeg skal skrive med en gang jeg får internett. (mestsansynlig januar da jeg har fått litt ''ekstra'' penger fra denne måned. (50% mindre skatt og jeg jobbet så mye overtid jeg fikk lov) Det jeg lurte om er: Kan jeg miste jobb på grunn av det? Har dere noe forslag på hva jeg kan gjøre? Jeg har søkt for stipend og støtte hos lånekassen) Venter på svar. I morgen klokken 8 jeg skal ha møte på byggeplass. Da skal vi snakke om det. Noe forslag på hva skulle jeg si til han i morgen?

Takk

EDIT: beklager skrivefeil.
Sist endret av siikais731; 12. desember 2016 kl. 19:59.
Til TS du har min fulle sympati og dette tror jeg vil ordne seg for din del.
Sitat av reflect78 Vis innlegg
Til TS du har min fulle sympati og dette tror jeg vil ordne seg for din del.
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk igjen!
Andre tråd ble slettet pga dobbelpost jeg tror.
Vet ikke helt reglene, men med 10.000 utbetalt i mnd. Hadde du ganske sikkert fått bostøtte av husbanken... Men det er ikke viktig nå. Bare fortell det samme som du skrev over her, vær minst like trist og fortvilet som du faktisk er. Det er jo fælt, dette her. Kansje, hvis det passer seg, slipp en tåre eller to. Skader ikke. Hovedpoenget mitt: vær ærlig, vis følelser. Tror nok det går bra til slutt.
For å være ærlig, forsto jeg ikke en dritt...

Hva er det opplæringskontoret trenger logg for? - Siden du tok fagbrevet for over en måned siden, så er du jo ferdig med de og har bestått.
Det er nå for seint for de å kreve inn noen former for logg.

Etter at du tok fagbrevet, så skal du opp til normal fagarbeiderlønn. Om det er etter skatt 10 000 i mnd, så bør du finne deg ny jobb ASAP.
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Høres veldig kynisk ut av et firma, å betale 10 000 kr per måned for en ferdig utdannet fagarbeider. Det ville vel vært en idé å organisere seg, slik at du får noen som kan hjelpe deg med rettighetene dine som arbeidstaker.

De få prosentene det koster å være organisert, er helt klart verdt det, særlig i ditt tilfelle.

Hva angår opplæringskontoret, vil jeg nok tro at dette ordner seg. Tviler på at du kan miste jobben.
Er det slik at du må få levert disse loggene for å bli ferdig fagutlært?

For det virker som du fortsatt får lærlinglønn.

Er det ikke et bibliotek eller noe lignende der du bor, slik at du kan få lånt deg en datamaskin med tilgang på internett?
Sist endret av Odd; 13. desember 2016 kl. 16:38. Grunn: Skrivefeil
Når en lærling så si er ferdig med læretiden, så skal denne personen ha nesten full lønn dvs mye mer en 10.000kr har du hatt 10.000kr flatt hele læretiden? Nå som du er faglært skal du ha faglønn som garantert er mer enn 10.000kr. Ang loggen din få lånt deg en pc eller skriv ned på papir. Du kan fint finne på noe tull for hver dag. Jeg førte alltid logg dagen før møte med lærligsenteret mitt. Uansett lykke til det går seg til å tviler på du mister jobben din