Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1650
Hei, har seg sånn at jeg har en counter strike server oppe og går, men så har det seg slik at jeg må aktivere den og ha oppe putty hele tiden...
Vet det går an og lage script, men dette har ikke jeg kunnskap til...
Noen som kan hjelpe meg med og lage et script som starter serveren automatisk ?

Dette bruker jeg for og starte den ./css/srcds_run -steam_dir steamcmd/ -steamcmd_script steamcmd/steamcmd.sh -console -game cstrike +map aim_deagle7k -maxplayers 20 -port 27015 /dev/null 2>&1 &

kjører forresten Ubuntu 13.04 x86

mange takk om noen kan hjelpe en nybegynner
installer screen, så kan du kjøre det med "screen ./css/srcds_run -steam_dir steamcmd/ -steamcmd_script steamcmd/steamcmd.sh -console -game cstrike +map aim_deagle7k -maxplayers 20 -port 27015 /dev/null 2>&1 &". Da vil den kjøre det i bakgrunnen uansett om du stenger putty
Trådstarter
4 0
Ved reboot også ?
Putt scriptet ditt i /etc/rc.local så vil det kjøre ved boot. Med screen vil du fortsatt måtte logge på med feks putty og starte serveren, den vil bare fortsette etter at du lukker putty med en screensession.
Trådstarter
4 0
ok, tror jeg har fått det til nå. Takk for hjelpen!
Sitat av eXecon Vis innlegg
Ved reboot også ?
Vis hele sitatet...
Dagens spørsmål

Er ingen prosesser som overlever en reboot.
Trådstarter
4 0
vet bare den forrige server jeg hadde, startet css servern på nytt automatisk etter en reboot :P mulig jeg skrev det litt feil.. hehe
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av eXecon Vis innlegg
vet bare den forrige server jeg hadde, startet css servern på nytt automatisk etter en reboot :P mulig jeg skrev det litt feil.. hehe
Vis hele sitatet...
Kan du ikke legge den i oppstartsmappen?