Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6479
Heisann,
prøver å kjøpe litt digital valuta med SpendOn-kort som jeg kjøpte nå nylig.
Har sjekka saldo på kortet via spendon.no, og alt ser ut til å være i orden med selve kortet.

Problemet mitt er når jeg skal betale med Ukash (SpendOn er Ukash, norsk versjon) så ber den om voucher number, som jeg så skriver inn etter beste emne, men får beskjed om at voucher number ikke er korrekt.

Jeg har prøvd å skrive inn det 16-sifrede kortnummeret som står på selve kortet, jeg har prøvd KundeId som står trykket på emballasjen som kom med kortet, jeg har prøvd KortId, som står på SpendOn-kvitteringen jeg fikk med, men til ingen nytte.

Virker som om det er umulig å bruke SpendOn som Ukash voucher, til tross for at SpendOn er den norske lanseringen dems.
Trodde det skulle være mulig å bruke det som Ukash Voucher, på en eller annen måte, men får altså ikke til.

Er det noe jeg har gått glipp av?
Noen spesiell "prosedyre" for å skrive inn kortnummer / voucher nr fra Norge?
Så at det stod skrevet på Ukash sine egne supportsider at 633 og 718 oftest er de første sifrene i Ukash voucheren, men SpendOn-kortet jeg har ser ut som et helt vanlig visa-kort med 16-sifret kort nr.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere som en helt vanlig Ukash voucher? Om det i det hele tatt er mulig?
Har også prøvd å bruke en Ipone app hvor du kan legge inn beløp fra Ukash og gjøre det om til voucher. Samme problem her, SpendOn kort nr etc blir rett og slett ikke godtatt her heller.

Mulig det ble litt rotete forklart, men håper dere skjønte hva problemet er, hvis ikke, bare spør, så skal jeg prøve å forklare på en ryddigere måte

Thanks

Edit: Kan føye til at nettsiden jeg prøver å kjøpe e-valuta fra er: http://www.bestexchangeonline.com/ex...berty_reserve/
Altså betale med Ukash - kjøpe Liberty Reserve USD.
Sist endret av Alzo88; 29. juni 2011 kl. 18:21. Grunn: Føyde til info ang prob.
Du må bruke
Fornavn: SPENDON
Etternavn: GAVEKORT
Trådstarter
Takk for svar!
Har lest at man skal bruke Spendon Gavekort som navn om man betaler som Visa kort, men problemet mitt er at jeg er ute etter å bruke den som Ukash kupong/voucher, noe jeg så for meg var mulig, siden Ukash lanserte SpendOn i Norge. Trodde SpendOn og Ukash voucher gikk for å være akkurat det samme, men slik det ser ut nå, virker det som SpendOn fungerer akkurat som et helt vanlig kredittkort?
Åja.. Ja, det er på en måte et bank kort, som man skal kunne gi bort i gave osv..
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Trodde SpendOn og Ukash voucher gikk for å være akkurat det samme, men slik det ser ut nå, virker det som SpendOn fungerer akkurat som et helt vanlig kredittkort?
Vis hele sitatet...
Nei, det fungerer mer som er debettkort. Du kan ikke bruke mer penger på SpendOn-kortet enn du har tilgjengelig på saldoen.
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nei, det fungerer mer som er debettkort. Du kan ikke bruke mer penger på SpendOn-kortet enn du har tilgjengelig på saldoen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Er inneforstått med det du sier, men saken er at jeg leter etter et nummer på kortet som tilsvarer Ukash Voucher number, slik at jeg kan oppgi dette og betale på nettsiden som jeg linket til i første post.

Trodde SpendOn kort kunne brukes som debit card _og_ at man kunne oppgi voucher number / kupong kode.
Ser ikke ut som det er noe gyldig voucher number noe sted som kan oppgis på samme måte som engelske/ internasjonale Ukash Vouchers.
Har som nevnt i tidligere post forsøkt å oppgi alle mulige forskjellige nummer fra SpendOn-kortet, kvitteringen jeg fikk med, og diverse KundeId / KortId-nummer fra kortets emballasje og strekkode, men dog uten hell

Noen som har vært borte i lignende?