Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 723
Tjobing folkens.
Prøver å ta opp litt videoer når jeg spiller, men ser til min store fortvilelse at opptakene blir lagret med noe som minner om en alt for høy gamma verdi.

Har prøvd litt forskjellige programmer (Xsplit gamecaster, ShadowPlay og DXtory) for å se om det var der problemet lå. Men resultatet er det samme.

Bruker en i7 4790K, MSI GTX 780 og win 7 pro (64 bit)
Opptakene lagres på en hybrid hdd (seagate SSHD 4Tb)

Jeg aner ikke helt om det er noe som kan gjøres. Jeg prøvde å endre innstillinger i Nvidia sitt kontrollpanel, men det virket ikke som om det gjorde noe utslag.

Så kan dere her på nFF hjelpe meg?
Er problemet der hvis du tar screenshot også?
Vanlige screenshots med prtscn gir helt vanlige farger. Så jeg kan ikke gjenskape det på den måten.
Bilder tatt med DXtory gir også helt vanlige farger.
Sist endret av MasterCorruptor; 3. august 2014 kl. 10:06.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan du vise oss et eksempel?
Vel... det er litt flaut å si at jeg endelig kom frem til løsningen da jeg skulle laste opp et eksempelklipp på youtube.

Der så jeg at videoen kom i fine farger og hadde ikke anntydning til samme gamma problemene.

Løsningen : Problemet lå i VLC. VLC la tydeligvis på en gamma korreksjon eller noe i den duren. Jeg skrudde av ''Use hardware YUV->RGB conversions'' og den irriterende hvite hinnen forsvant.

Ellers takk til dere som ville hjelpe!