Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3164
Hallo!
Som dere sikkert vet hadde jeg en tråd hvor jeg trengte logo, andre person med i dette likte den ikke så godt -.-
Så han ville at jeg eller han skulle lage.
Hvis dere vil gi tilbakemelding på det, så hadde det vært fint, jeg har da laget denne, men liker ikke alt så veldig godt.
Click image for larger version

Name:	Logo-3-bilde.jpg
Views:	527
Size:	36,4 KB
ID:	8541
Jeg ville fjerna den blå streken. Begge ble litt mye, spør du meg.
Sist endret av Jailbait; 23. desember 2010 kl. 14:43.
Click image for larger version

Name:	Logo-1-bilde.jpg
Views:	392
Size:	27,3 KB
ID:	8542

Men her burde teksten endres.
Likte ikke fonten på den nederste teksten... Ble veldig avis-aktig.
Den var da særdeles uoriginal. Skaff deg litt mer inspirasjon. Hva er det logoen skal representere?
Skal representere en nettbutikk som driver med salg av iPhone utstyr osv.

eneste problem er at min bror er usærdeles kresen.

Er litt utrolig at han en gang likte den øverste.
Da burde den være MYE MER hippere... Husk også at logoer skal være vektorbaserte, og ikke pikselbasert. I'm just saying.
Vektorbaserte er hva?
Google det. Står ganske bra hva vektor er på nettet.
En logo er veldig viktig at den sir akkurat hva din bedrift gjør.

en logo ska være simple og lett, og ikke får mye hippi.

og helst ikke stå mye på logoen, du skue helst fjernet den teksten "Bokstavelig Talt"
"Bokstavelig Talt" kan være slagordet, men helst ikke skriv så mye på en logo.

Og farger burde å være lett, ikke masse forsjellige farger.

som han kalendern sir,"ikke pikselbasert. I'm just saying"
men "burde den være MYE MER hippere" Det e æ ikke så enig i at en logo ska være
Så nå hva vektor er, skal man bare gjøre bildet utallig ganger større?
Og "Bokstavelig talt" er slagordet vårt :P
Og akkurat det kommer jeg ikke til å fjerne.
Men vi burde heller gå for den første da?

Edit: den andre.
Adobe Illustrator...
Logoen representerer trossalt det firmaet/enkeltindividet driver med. Bare se på Komplett.no og Spotify. Logoer skal legges merke til! Det er ingen fasit på hvilke farger du skal bruke, men unngå å bruke bare sort/hvit og alt for mange som ikke passer sammen overhodet. Komplementære farger som gul/lilla funker også fjøl. Har man laget en god logo så skal det holde for publikum og bare se fargene for å dra tråder til firmaet ditt.

Med vektorbasert vil det si at du lage logoen så stor eller så liten du vil uten at det går utover kvaliteten. Da er du nødt til å bruke et vektorbasert program som for eksempel Adobe Illustrator.
Installerer Adobe Illustrator nå.
Men er ikke så lett å få fram det vi skal selge, siden det vil mest sannsynlig være en del forskjellig. Noen eksempler?

Forslag mente jeg.
Er vel en rød tråd innenfor det dere skal selge? Iphone?
Lagde en ny logo nå da, hadde vært fint om dere kom med forslag til farger, i og med at fargene kan være et dårlig valg, og selvfølgelig andre ting hvis det skulle være noe.
Click image for larger version

Name:	logo-4-bilde.jpg
Views:	294
Size:	67,1 KB
ID:	8544

Har også laget det vector.
Hadde jeg vært dere ville jeg laget en simpel tekstbasert logo til å begynne med, som ser enkel og grei ut. Etter hvert når dere forhåpentligvis tjener penger kan dere heller betale noen som kan det de driver med til å lage en skikkelig logo + ev. visuell profil. Da får dere noe som mest sannsynlig ser bra ut og gjør nytta si.

Den siste du la ut nå så ikke bra ut i det hele tatt, og er jo langt fra det du er ute etter, hvis det fortsatt er Expert-logoen som er forbildet.
Jeg vil råde dere til å få noen som kan lage logo til å lage logo. Jeg hadde aldri handlet noe i en webshop med noen av de logoene som er her i denne tråden.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det var ikke akkurat fine farger du hadde tatt i bruk i den siste logoen her.
Sitat av n5k Vis innlegg
Jeg vil råde dere til å få noen som kan lage logo til å lage logo. Jeg hadde aldri handlet noe i en webshop med noen av de logoene som er her i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Mener du det helt alvorlig?
Legger dere datakyndige virkelig så mye vekt på det estetiske?
Jeg vil helst ha en tekstbasert logo jeg også, men er min "medarbeider" som nekter...
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Mener du det helt alvorlig?
Legger dere datakyndige virkelig så mye vekt på det estetiske?
Vis hele sitatet...
Når det ser så uprofesjonellt ut har ikke jeg lyst til å handle der.

Husk at logoen er førsteinntrykket.
Click image for larger version

Name:	Logo-5-bilde.jpg
Views:	158
Size:	18,3 KB
ID:	8545

Det er sånn her jeg egentlig vil ha det, siden jeg liker det veldig enkelt, og så eventuelt, som dere sier, få noen designere til å fikse ett lite bilde ved siden av.
Personlig likte jeg teksten som er her, men er jo ikke sikkert allmenn folk liker det.

Sitat av sky_king Vis innlegg
Når det ser så uprofesjonellt ut har ikke jeg lyst til å handle der.

Husk at logoen er førsteinntrykket.
Vis hele sitatet...
Logoen er vel ikke akkurat førsteinntrykket?
Alltid når jeg skal handle på nettet synes jeg at forsiden er førsteinntrykket, ett eksempel på en forside jeg liker som gir et veldig godt førsteinntrykk er http://www.atc-distribution.com/
Prøv å lær litt om typografi. Fontene du bruker passer overhodet ikke sammen, og fargene er ganske triste, og passer heller ikke sammen.

Siste webside det ble linket til var forøvrig heller ikke noe fin.

Sjekk ut www.webcreme.com for litt inspirasjon!
Ikke at denne er så mye bedre, men litt renere ihvertfall.

Here
Sist endret av sali; 23. desember 2010 kl. 21:49.
Sitat av sali Vis innlegg
Ikke at denne er så mye bedre, men litt renere ihvertfall.

Here
Vis hele sitatet...
Denne likte jeg, er det mulig å få psd filen sånn at jeg kan gjøre den vector, og, kan jeg bruke den? :P
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Denne likte jeg, er det mulig å få psd filen sånn at jeg kan gjøre den vector, og, kan jeg bruke den? :P
Vis hele sitatet...
Den er laget i illustrator, så den er i vektor men du kan få den i ai?

Spørsmålet er da, hvordan sender jeg deg en ai fil?
Sist endret av sali; 23. desember 2010 kl. 22:02.
minner litt om telenor sin gamle logo

http://www.spacemart.com/images/telenor-logo-bg.jpg

første jeg la merke til :P
Sitat av sali Vis innlegg
Den er laget i illustrator, så den er i vektor men du kan få den i ai?

Spørsmålet er da, hvordan sender jeg deg en ai fil?
Vis hele sitatet...
Åja, så bare ikke sånn ut når jeg zooma inn, skal jeg lagre bilde som?
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Åja, så bare ikke sånn ut når jeg zooma inn, skal jeg lagre bilde som?
Vis hele sitatet...
Nei, der så er den i jpg. Så det vil ikke funke...
Hmm. Har du skype?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Mener du det helt alvorlig?
Legger dere datakyndige virkelig så mye vekt på det estetiske?
Vis hele sitatet...
Det oser useriøsitet av uestetiske nettsider.
Sitat av sali Vis innlegg
Nei, der så er den i jpg. Så det vil ikke funke...
Hmm. Har du skype?
Vis hele sitatet...
Du kan godt sende på mail hvis det er greit, jeg sender den som PM.
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Du kan godt sende på mail hvis det er greit, jeg sender den som PM.
Vis hele sitatet...
Har sendt den på mail nå.
Hva i helvete symboliserer blekkflekken?
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hva i helvete symboliserer blekkflekken?
Vis hele sitatet...
Knust iPhone utover bakken?

Jeg vetta faen. Var noe jeg slengte sammen på 30 sekunder, bare som et eksempel.
Sitat av sali Vis innlegg
Knust iPhone utover bakken?

Jeg vetta faen. Var noe jeg slengte sammen på 30 sekunder, bare som et eksempel.
Vis hele sitatet...





Det jeg tror ville passet best er en logo som(nevnt tidligere) minner om produktet ditt.
Dette med typografi spiller inn en viktig rolle her. Når du sier iphone tenker jeg strak og fin skrift, uten seriffer(føler det blir helt feil), enkelt og rent.

Kasta sammen et lite eksempel på photoshop: (overse den dårlige kvaliteten)

http://i52.tinypic.com/wrmg0l.png

Dette er vel kansje ikke beste eksempelet jeg kan komme med, men lagå.
Enkelt, ikke for mye og forskjellige farger.(Denne har jo ikke farge, men det er fordi jeg ikke ville bruke mye tid på dette )
Fin og enkel font. Bruk gjerne en som minner litt mer om iphone. Da tenker jeg former etc.

Lykke til!



EDIT: glemte eksempel-bildet
Sist endret av ohsnap; 24. desember 2010 kl. 04:42.
Jeg ville brukt fonten Myriad om jeg var deg, da dette er den fonten Apple bruker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Myriad_(typeface)#Usage

Og om du ser på apple.com er det hvitt, grått og svart som går igjen. Ikke blått/oransjgult. I og med at det er tilbehør til iPhone, kan det være lurt å prøve og i alle fall ha noen paralleller til Apples profil. Det blir i alle fall enklere for eventuelle kunder å kjenne det igjen og skjønne hvilket produkt dette faktisk dreier seg om.
Sitat av ohsnap Vis innlegg





Det jeg tror ville passet best er en logo som(nevnt tidligere) minner om produktet ditt.
Dette med typografi spiller inn en viktig rolle her. Når du sier iphone tenker jeg strak og fin skrift, uten seriffer(føler det blir helt feil), enkelt og rent.

Kasta sammen et lite eksempel på photoshop: (overse den dårlige kvaliteten)

http://i52.tinypic.com/wrmg0l.png

Dette er vel kansje ikke beste eksempelet jeg kan komme med, men lagå.
Enkelt, ikke for mye og forskjellige farger.(Denne har jo ikke farge, men det er fordi jeg ikke ville bruke mye tid på dette )
Fin og enkel font. Bruk gjerne en som minner litt mer om iphone. Da tenker jeg former etc.

Lykke til!



EDIT: glemte eksempel-bildet
Vis hele sitatet...
Ser jo bra ut den også da, er det mulig å få PSD.filen, så kan jeg eventuelt endre på farger og kvalitet.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Når det ser så uprofesjonellt ut har ikke jeg lyst til å handle der.

Husk at logoen er førsteinntrykket.
Vis hele sitatet...
Sitat av Grix Vis innlegg
Det oser useriøsitet av uestetiske nettsider.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men logoen er noe av det siste jeg bryr meg om.
Hadde jeg vektlagt dette så kunne blant annet posten og Statoil sett meget langt etter å få lov til å ekspedere meg, for å si det sånn..

Det er forsiden, hvilkent robbi13 nevnte, som er det viktigste for min del.

Her er den en tråd som omhandler dårlige logoer btw: http://freak.no/forum/showthread.php?t=130646
Sist endret av Knask; 24. desember 2010 kl. 10:43.
Hvorfor ikke bare ta noe helt enkelt? Logoer burde være enkle å kjenne igjen, og ordet er jo så godt som perfekt til å lage ting ut av. Det er to sammensatte ord som er like lange og som begynner på den samme bokstaven også.

To-minutters utkast:

Hvis du virkelig har lyst til å bruke den, så kan du få den.
Det kan du, men råder deg til å jobbe mye med den om du skal bruke denne, den er ikke spessielt gjennomført
send meg mailadressen din på PM.


Det umulia skriver støtter jeg fullt ut. Den fonten er fin og enkel, og relaterer seg til produktet.
Har også endret litt på min egen, og lagt til litt av det dere har gjort, er jo ikke så flink da, men er hvertfall den jeg har foreløpig.
http://www.brukbare.no
Sitat av robbi13 Vis innlegg
Har også endret litt på min egen, og lagt til litt av det dere har gjort, er jo ikke så flink da, men er hvertfall den jeg har foreløpig.
http://www.brukbare.no
Vis hele sitatet...
Du burde ikke bruke skrift med seriffer her. Og fargevalget passer vel kansje ikke helt med meny baren? i forhold til produktet.
De stripene passet ikke inn i det hele tatt slik som det ser ut nå..
Sist endret av ohsnap; 24. desember 2010 kl. 14:06.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Du burde ikke bruke skrift med seriffer her. Og fargevalget passer vel kansje ikke helt med meny baren? i forhold til produktet.
De stripene passet ikke inn i det hele tatt slik som det ser ut nå..
Vis hele sitatet...
Enig med det :P
Prøver sånn innemellom å finne en fin fargekombinasjon.
Okey, har lest igjennom alle tilbakemeldingene nå og er HELT enig i at du burde bruke en simpel font uten seriffer. Myriad var et godt forslag og du burde kanskje skjekke ut Helvetica også http://www.identifont.com/samples/adobe/Helvetica.gif

Uansett, skal se om jeg kan prøve å kaste sammen et forslag i morgen, men nå er det julaften.

God jul
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det er jeg enig i, men logoen er noe av det siste jeg bryr meg om.
Hadde jeg vektlagt dette så kunne blant annet posten og Statoil sett meget langt etter å få lov til å ekspedere meg, for å si det sånn..

Det er forsiden, hvilkent robbi13 nevnte, som er det viktigste for min del.

Her er den en tråd som omhandler dårlige logoer btw: http://freak.no/forum/showthread.php?t=130646
Vis hele sitatet...
For å kverulere litt blir Statoil og Posten dårlige eksempler. De er så veletablerte og har lang historie i Norge. De kunne hatt ei hårete rompe som logo uten å miste særlig mange kunder.
Tror det blir mye viktigere for en nystarta butikk som prøver å slå igjennom. En lur logo kan hjelpe utrolig mye. Hvis det er noe kunden legger merke til, funderer litt over eller bare gjør seg opp en mening om, er du godt på vei.
Sist endret av Bothrops; 24. desember 2010 kl. 17:34.
På nettsiden nå, med zencart, så er det en header_ad_text øverst, hvordan kan man bli kvitt den?
Plager meg virkelig.
www.brukbare.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Mener du det helt alvorlig?
Legger dere datakyndige virkelig så mye vekt på det estetiske?
Vis hele sitatet...
Det handler egentlig ikke om estetikk, det handler om at en nettbutikk er nødt til å vekke tillit for at folk skal handle der, og det gjør den ikke hvis den virker uproff. Og - selv om veldig mange har fått det for seg at en logo bare er "en stilig krusedull", så er dette en av de første tingene folk titter på, selv om dere sikkert ikke tenker over det.

Så - legger man noen kroner i skikkelig design (derunder logo) er det noe som raskt kan lønne seg hvis man har et bra produkt ellers også.
Det har blitt gitt mange gode råd i løpet av tråden som absolutt bør lyttes til. En helt enkel tekstbasert logo med f.eks. Myriad Pro Bold i ~75% grått mot hvit bakgrunn er mitt kjappe tips. Sett den opp i Illustrator og la bitet av eplet og stilken fra Apple-logoen gå igjen på en av bokstavene kanskje? EDIT: ikke rappet direkte fra en Applelogo-EPS, det blir litt for mye... plagiat over det føler jeg.

Payoff (slagord) skal ikke være med i logoen, den er bare en del av den grafiske profilen som kan settes inn der det måtte passe. Det samme gjelder fargene; grønt kan fint være "signaturfargen" deres selv om det ikke er grønt i logoen. Logoen er kun hovedelementet, resten er krydder.
Sist endret av epifant; 1. januar 2011 kl. 03:30.