Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 65547
Hei,

Tenkte jeg skulle spørre legen etter lyrica som sovemedisin, siden det ikke skal være vanedannende(?) og etter hva jeg har observert på mine venner som har prøvd det, så er lyrica ganske effektivt. Må gjerne riste i de i 15-20 min før de våkner, men så var dette rusdoser (300mg+) sammen med benzo og/eller opiater.

Hvilke erfaringer har dere freaks med lyrica? Er mest interessert medisinsk bruk (sovemedisin), men kan godt få høre litt rushistorier også. Hva tror dere er en god sovedose? 25mg? 75mg? 150mg? Og hvor hyppig er bivirkningene? Jeg regner med at det er doseavhengig? Tenker mest på det med erektildysfunksjon og andre fysiske ubehageligheter. Er bivirkningene kun tilstedeværende under påvirkning eller kan jeg ende opp med langvarige/permanente plager etter avsluttet bruk?

Hvordan er dette å få hos lege? Hvordan er det sammenlignet med å få ut preparater som valium eller sobril? Skal kun bruke det som sovemedisin.

Sist og ikke minst; hvorfor er lyrica så dyrt? Kr 1143,60 for 100x150mg? Kan jeg få det billigere? Er bare student.

Glemte å legge til et siste spørsmål; hvordan er det å komme seg opp dagen etterpå? Mye hangover? Bivirkninger? Hvor lenge bør man minst sove hvis man tar lyrica før man legger seg?
gikk på Lyrica 600mg pr dag i nesten 2 år mot GAD(gennerell angst lidelse).
Opplevde aldri innsovningseffekter på disse.
Hvis du skal ha disse på blåresept må du få lege til og henvise deg til en spesialist som igjen anbefaler eller ikke opp mot blåresept.

Andre intresante sidenoter med Lyrica er;
Alt annet blir bedre med Lyrica innabords, selv blanding med bare noen kopper kaffe gir behagelig velvære.
har experimentert med oppimot 2800mg lyrica som resulterer i utrolig godt humør, gulv som ikke står i ro, rush og gennerell ekstrem velbehag.

Lyrica på pepper; små doser, 300-800mg gir gode rush og god tilværelse. Større doser 1000-2000+mg begynner og likne på noe opp imot svake knipps.

Aldri opplevd ubehagelige/skremmende bivirkninger.
Birvirkninger jeg har opplevd er stamming midt i settninger ( noe jeg selv fant ganske latterlig morsomt ).
Andre ganger spasmer i kroppen, rykkninger etc ( fant ikke dette ubehagelig heller ).
*insert tittel her*
Jeg har brukt det mot spasmer/kramper, noe jeg tror er dets eneste formål.

Bivirkinger*
Søvnapner
Sterk smerte bak venstre øye
Meget dårlig kognitiv funksjon (over lengere tid)
Skremmende dårlig søvn
Over dosering kan føre til hjerteproblemer


Bruke lyrica som sove medisin, tror jeg vil være dødfødt.
Jeg har selv aldri tatt lyrica, men jeg har en kompis som bytter lyrica med divs andre medikamenter eller rusmidler. Han bruker det som ``boost`` på ritalin. Jeg var helt sikker på at dette var sprøyt, men siden Eyeamare nevner noe av det samme så stemmer det kanskje.
Sist endret av Handy andy; 4. oktober 2012 kl. 15:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
såvidt jeg vet potensierer lyrica både opiater og benzo. Har riktignok ikke hørt om postensiering av amfetaminer o.l.
Lyrca har en sterkt muskelavslappende effekt men etter egen erfaring er det ikke noe å sove på, iallefall ikke alene. Legg til en apodorm eller to så sover man nok godt dog.
Har du søvnforstyrrelser av noe slag? Jeg ville heller tatt opp dette med fastlege/eventuelt psykiater. Selv går jeg på Seroquel for både insomnia og for å stabilisere humøret. Da i svært lave doser, dog. Når ikke disse i seg selv er nok går jeg i perioder på Mogadon (tilsvarer Apodorm) eller eventuelt Imovane eller Stilnoct når tilgangen på Mogadon er dårlig (har vært en del leveringsproblemer).
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Har du søvnforstyrrelser av noe slag? Jeg ville heller tatt opp dette med fastlege/eventuelt psykiater. Selv går jeg på Seroquel for både insomnia og for å stabilisere humøret. Da i svært lave doser, dog. Når ikke disse i seg selv er nok går jeg i perioder på Mogadon (tilsvarer Apodorm) eller eventuelt Imovane eller Stilnoct når tilgangen på Mogadon er dårlig (har vært en del leveringsproblemer).
Vis hele sitatet...
Det er nettopp dette med lyrica jeg vil ta opp med legen, men jeg vil bare høre andre sine anbefalinger først og doseringer, før jeg gidder å bruke den lille tiden jeg har inne hos legen på noe som kan være dødfødt. Jeg har prøvd både alle benzoer og z-hypnokia som forskrives på norsk apotek. Sobril egner seg mot angst, noe jeg ikke har lenger. Stilnoct blir jeg helt sprø av og imovane hjelper ikke med noe annet enn med metallsmak i kjeften i hele morgendagen. Vival/valium er greit, men da trenger jeg 5-10mg, selv om jeg ikke har noen toleranse for benzoer i disse tider etter avvenning i sommer. Rivotril og xanor funker på doser helt ned på 0.5mg til sovemedisin, og flunipam/rohypnol på 1mg. Bare legen gidder å forskrive 1-2 valium/5mg vival som dosering, så kan jeg holde meg til enten det, eller lavest dosering på de sterke typene. Men jeg vil ta dette med lyrica opp med legen før jeg ber om benzoer. Han vet at jeg har god peiling på farmalogi, vel mer enn gjennomsnitet, så han blir vel ikke overrasket hvis jeg spør om det. Vil helst holde meg til noe som ikke er så vanedannende som benzo. Men litt av både og hadde egentlig ikke gjort noe. Apodorm/mogadon funker ikke som sovemedisin på meg, bare som angstdempene/godformgiver, muskelavsleppende i litt høyere doser (10-20mg).
Sist endret av Mexxy; 14. oktober 2012 kl. 18:22.
vel for å være ærlig ville jeg faktisk heller foreslått remeron eller truxal for å hjelpe på søvnen enn lyrica, da jeg har brukt litt lyrica i forskjellige settinger og aldri blitt søvnig av det. doser under 300mg blir jeg litt hyper av, over blir jeg avslappet men ikke trøtt av. 50mg truval og jeg sover som en stein.

Men det er selvfølgelig individuelt.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Remeron blir jeg helt ape dagen etter. Og truxal har ikke så god sedativ effekt på meg. Dessuten er begge disse stoffene anti-psykadelisk/stimulerende. Ikke noe jeg vil ha henge lenge igjen i kroppen hvis jeg plutselig får sjansen til en spontan tripp. For både disse to stoffene har en del halveringstid, og selv en liten mengde kan ødelegge mye av trippen. Litt kjedelig hvis man kommer over noen gode lapper, også må jeg vente noen dager før jeg kan prøve dem.
Skjønner, hva slags medikamenter har du hittil prøvd som er nevneverdige om jeg får spørre? Jeg vet at etizolam ikke er noe du får av legen men det er verdt å prøve hvis du ikke har prøvd det.
Men ville heller satset på diazepam fremfor lyrica. En kombinasjon er selvfølgelig mer effektivt men nå vet ikke jeg hva slags lege du har og tar utgangspunkt i at han ikke deler ut b-preparater. Kan vel også si at om du får lyrica er det veldig dyrt om du ikke har blå resept.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av caketown Vis innlegg
Skjønner, hva slags medikamenter har du hittil prøvd som er nevneverdige om jeg får spørre? Jeg vet at etizolam ikke er noe du får av legen men det er verdt å prøve hvis du ikke har prøvd det.
Men ville heller satset på diazepam fremfor lyrica. En kombinasjon er selvfølgelig mer effektivt men nå vet ikke jeg hva slags lege du har og tar utgangspunkt i at han ikke deler ut b-preparater. Kan vel også si at om du får lyrica er det veldig dyrt om du ikke har blå resept.
Vis hele sitatet...
Har prøvd ut rohypnol/flunipam, rivotril, stesoilid/vival/valium, sobril, etizolam (piller/pulver), xanor/xanax, mogadon/apodorm, zolpidem og zoplicone. Kun etizolam, rivotril og flunipam/rohypnol funker etter mine forventninger, selv på lavest dose (0,5-1mg). Vival/valium/stesolid og xanor/xanax funker greit det også som sovemedisin. Resten er ubrukelig for meg som sovemedisin, med mindre jeg hiver i meg 4-8 tabletter.

Hele poenget med tråden var å finne en substans som ikke er vanedannende. Har vært hektet på benzo før.

Og fastlegen min har delt ut sobril og vival til meg før. Han er klar over min historie av bruk av medikamenter, både på resept og uten. Og litt om mine rusvaner. Han er også klar over at jeg er litt flinkere med farmalogi enn gjennomsnittet av hans pasienter.
@Muradi; har du prøvd Seroquel til innsovnings fasen?
Har alltid funka for min del, slår meg som regel rett ut selv ved bare 10-20mg, også er det ett C-prep.
Ikke opplever jeg Zombie-state dagen derpå heller.
Sist endret av Eyeamare; 15. oktober 2012 kl. 10:01. Grunn: sidenote
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
@Muradi; har du prøvd Seroquel til innsovnings fasen?
Har alltid funka for min del, slår meg som regel rett ut selv ved bare 10-20mg, også er det ett C-prep.
Ikke opplever jeg Zombie-state dagen derpå heller.
Vis hele sitatet...
Har faktisk prøvd det en gang. Var ikke noe særlig bedre enn truxal etter min mening.
Og du er klar over at lyrica er et b-preparat som er vanedannende?
Sitat av caketown Vis innlegg
Og du er klar over at lyrica er et b-preparat som er vanedannende?
Vis hele sitatet...
Vit hva du snakker om før du uttaler deg, Lyrica er ett C-preparat.
etter to og etthalvt år +- med daglig inntak synes jeg ikke plagene
ved en ukes seponering før full slutt var noe problematisk.
Da synes jeg faktisk de gangene jeg tok lengre pauser fra røykingsen
var verre den første uka..
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Nei, ble verken benzo eller lyrica på meg. Siden det er så kort tid til jeg skal innlegges, så legen mente det ikke var noe vits i å begynne pånytt med benzolok. Har dog vallergan og polaramin. Har prøvd begge deler, og synes det er noe særlig å sove på. Men hva om jeg blander disse to preperatene?
Aldri prøvd Polarmin, Valergan brukte jeg ett år mot søvnplager, men sluttet siden jeg alltid våknet zombie resten av dagen derpå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
2* 300mg lyrica og 1 tramadol 50mg ratiopfharm kapsel gir deg en utrolig digg kropsfølelse.
lurer på om noen vet om lyrica er noe korppen fort blir vant til, som cola. at du bare trenger større og større doser for å få den "rusen" ved daglig bruk ?
Jepp det går veldig fort. 600 mg e også en stor dose.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fretex91 Vis innlegg
2* 300mg lyrica og 1 tramadol 50mg ratiopfharm kapsel gir deg en utrolig digg kropsfølelse.
lurer på om noen vet om lyrica er noe korppen fort blir vant til, som cola. at du bare trenger større og større doser for å få den "rusen" ved daglig bruk ?
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke ut etter en god form, men å ta kapslene rett før jeg legger meg, som sovemedisin. Og heller ikke nødvendigvis hver dag, hvis jeg skulle ha noe annet tilgjengelig.
0,4 temgesic og 150 mg lyrica(ingen tolleranse) var som en 2 mgs sub for meg .. helt sprøtt spør du meg.
Erfaringsmessig sett booster Lyrica det meste jeg har vært borti, om ikke forsterket, så har den alltid gitt en ny vri på feelingen, og alltid til det bedre.
ja virkelig! det må jo nesten bare være spm på når dette blir b preperat.. syntes det var litt funky å ta alene også. Har dere erfaringer med alkohol og lyrica? blir man veldig fortere full?
blir ikke fullere, bare myyyye bedre humør egentlig
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Enn hva med lyrica og truxal sammen?

Tenker på at truxal har dempende, muskelavslappende, sedativ og analetik (smertedempende) effekter. Det må vel være bra med lyrica i både rus sammenheng og som sovemedisin/smertelindring.
LYRICA og visse andre legemidler kan påvirke hverandre (interaksjon). Når tatt samtidig med visse andre legemidler kan LYRICA forsterke bivirkninger som er sett for disse legemidlene.

Graden av svimmelhet, søvnighet og nedsatt konsentrasjon kan øke hvis LYRICA tas sammen med legemidler som inneholder:

Oksykodon - (smertestillende legemiddel)

Lorazepam – (angstdempende legemiddel)

Alkohol


Siden jeg ikke har prøvd Lyrica og Truxal så vet jeg ikke med sikkerhet.
Men vil tro det blir forsterkede bivirkninger.
Opplevde forsterkede bivirkninger på Seoquel, også ett A.P. middel som Truxal.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lyrica er dum-i-hode-piller. Rett og slett, du skjønner ignenting, du blir helt fjern. De første gangene du tar dem, vil ikke være noe kult. Men etter hvert blir de bedre, kan nesten sammenligne det med å drikke øl. Du må lære å like det. Man kan hekte seg på lyrica jo! Snakker av erfaring her. Og det er noe du ikke vil, selv om lyrica er et c-preparat så er det helt jævlig å hekte seg på. Det er ikke noe annet som funker for å ta abstinensene, bare lyrica. Lyrica forsterker også effekten på herion, metadon, subutex osv. Mitt råd, hold deg til helvette vekke fra det jævla ape dopet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei,

Tenkte jeg skulle spørre legen etter lyrica som sovemedisin, siden det ikke skal være vanedannende(?) og etter hva jeg har observert på mine venner som har prøvd det, så er lyrica ganske effektivt. Må gjerne riste i de i 15-20 min før de våkner, men så var dette rusdoser (300mg+) sammen med benzo og/eller opiater.

Hvilke erfaringer har dere freaks med lyrica? Er mest interessert medisinsk bruk (sovemedisin), men kan godt få høre litt rushistorier også. Hva tror dere er en god sovedose? 25mg? 75mg? 150mg? Og hvor hyppig er bivirkningene? Jeg regner med at det er doseavhengig? Tenker mest på det med erektildysfunksjon og andre fysiske ubehageligheter. Er bivirkningene kun tilstedeværende under påvirkning eller kan jeg ende opp med langvarige/permanente plager etter avsluttet bruk?

Hvordan er dette å få hos lege? Hvordan er det sammenlignet med å få ut preparater som valium eller sobril? Skal kun bruke det som sovemedisin.

Sist og ikke minst; hvorfor er lyrica så dyrt? Kr 1143,60 for 100x150mg? Kan jeg få det billigere? Er bare student.

Glemte å legge til et siste spørsmål; hvordan er det å komme seg opp dagen etterpå? Mye hangover? Bivirkninger? Hvor lenge bør man minst sove hvis man tar lyrica før man legger seg?
Vis hele sitatet...

Lyrica funket fint som sovemedisin for meg i starten, man blir ganske søvnig før man oppnår toleranse. Nå skal det sies at jeg startet rett på doser på 600mg og ble hekta på feelingen med engeng.
Jeg sov drit godt og følte det totalt motsatte av hangover dagen etter ble bare pigg,oppegående,glad og angstfri.
Men man blir meget for innspist og må øke dosen enormt mye hvis man ikke klarer og ta pauser, men nå snakker jo jeg om rus bruk da.
Terapautisk sett så tror jeg 75-150 hadde gitt deg god effekt på søvn, men jeg tror det blir vanskelig og få ut lyrica som sovemedisin.
Lyrica har tross alt blitt narkotikaklassifisert i USA og det er bare snakk om tid før det samme skjer her.
Jeg vet hva jeg snakker om for jeg er avhengig av både opioder og lyrica.
Det finne med lyrica for meg er at den fjerner opiat suget og demper abstidensene og gjør det lettere og slutte med minus.
Jeg har avtale med legen min om nedtrapping på for ikke og havne i LAR og jeg får akkurat nok til at jeg holder meg sånn høvelig normalt frisk uten andre rusmidler.
Jeg vet det virker som en avsporing fra T.S sitt hovedspørsmål, men poenget mitt er hold deg unna lyrica du blir så inni helvete avhengig av den, unnskyld språket
Jeg fikset ok å slutte med subutex/xone men lyricaen har et jerngrep som ikke kan forklares med ord, det kan kun kjennes på kroppen.

Men hvis du er så heldig og får lyrica så bruk kun 150 mg 1-2 timer før leggetid og bruk den kun ved ekstreme anledninger for jeg lover deg du kommer til å bli blodhekta.

Lyrica er i ferd med å skape samme problematikk som gjorde at somadril ble trekkt tilbake, og det sier litt om hvor avhengighetsskapende lyrica er.
Husk at C-Preparat ikke nødvendigvis betyr at medisin ikke er avhengighetsskapende eller rusgivende.

Hilsen
En som kjemper en hard kamp mot jerngrepet til lyrica.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg fikk netopp en pakke 300mg 54stk fra legevakten mot søvnproblemer, og de er ekstremt gode å sove på.

Jeg har skyhøy benzotolleranse at jeg nesten ikke gidder å bruke noe lengre, men så prøvde jeg å kombinere 300mg Lyrica og 4mg Rivotril, og jeg ble skyhøy, og det kjentes ut som jeg fikk små orgasmer slik som man får når man kjører ned ei lang vannsklie. Dette skjedde flere ganger uforberedt gjennom rusen, og det kom uten forvarsel.
På slutten av rusen så er jeg ofte så trøtt at jeg ikke klarer å reise meg fra soffan og over til senga, så har blitt noen netter på soffan, og jeg sover utrooolig godt, ofte så godt at jeg våkner med steinvondt i armene fordi jeg mest sannsynlig har ligget i samme stilling hele natta. Marerittene fra PTSD merker jeg heller ikke.

Ble ganske fort forelska i Lyrica etter å ha tatt tilsammen 5stk, 1stk hver kveld over en liten periode nå, og er ganske sjokka over at legen på legevakta skrev ut dette til meg med maks dose/pakke til tross for at det er kjent for at Lyrica har rus-potensiale.

Men til dere som har gått på Lyrica over lengre tid. Hvor lang tid tok det før tolleransen kicka inn slik at du ikke fikk den effekten du ønska lengre? Og i hvilke doser brukte dere?
Sist endret av Skyfx; 30. mars 2013 kl. 02:13.
En gang da jeg tok ca 600mg med lyrica, så kjente jeg rett og slett ingenting dem timene jeg var våken. La meg til normal tid og våknet ganske sent dagen etter, og det følte ut som at jeg hadde vært skikkelig på fylla. Jeg var så sløv både fysisk og psykisk, det var nesten som en rus? Noen som har opplevd lignende?
Jeg personlig blir bare gretten ev Lyrica? til tider også irrasjonelt sint over småting? hmmm.. men min hjerne misforstår mange substanser, opiater og benzo gjør meg giret,kan fint gå våken på sub noen dager og pepper så må jeg opp i store doser for å ikke bli trøtt og lei
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Har nå hatt en 4 ukers periode med lyrica nå. Avsluttet for noen uker siden. De var grei å ruse seg på. Loka som faen. Sovnet også tungt. Men nå begynner helsevesenet å forstå hvor vanedannende lyrica er.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg

Hele poenget med tråden var å finne en substans som ikke er vanedannende. Har vært hektet på benzo før.
Vis hele sitatet...
Da burde du holde deg unna lyrica, det er ekstremt vanedannende.
Jeg har gått på det en god stund og får nå veldig langsom nedtrapping og selv da er det et rent helvete.
Lyrica kommer til å bli flyttet opp til b-preparat med tid og stunder.
Les her : http://tidsskriftet.no/article/2985527
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Da burde du holde deg unna lyrica, det er ekstremt vanedannende.
Jeg har gått på det en god stund og får nå veldig langsom nedtrapping og selv da er det et rent helvete.
Lyrica kommer til å bli flyttet opp til b-preparat med tid og stunder.
Les her : http://tidsskriftet.no/article/2985527
Vis hele sitatet...
Jeg vet det nå, men ikke når jeg startet tråden. Når jeg skulle slutte med lyrica (gikk på 3x150mg om dagen), så gikk jeg over til 30mg diazepam om dagen og trappet ned på diazepam istedet. Mye enklere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har i mange år prøvd det meste. Men da jeg kombinerte lyrica med hasj... WoW.

Dette var nytt og godt. Lyrican forsterker thc sinsykt mye.
Og man får trip.
Ikke å anbefale om du har en tendens til å få :nois".

Selv om dette er ett c /b preperat alene blir det a+ kombinert med sentralstimulans.

Overdosering når man kombinerer er liten. Jeg har høy toleranse for alt. Må ha 10x5mg stesolid for å sove. Gidder ikke å bruke den.

Om jeg ikke er 100% sikker så er overdosering er over 300. Spesielt da lyrica booster sentral stim best.

J
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lyricas virkestoff er pregabelin, Noe som oxo er noe av virkestoffet til Lorazepam, Ett benzodiazepin. Lyrica eller pregabelin virker på de samme reseptorene i hjernen som all anen benzo. Så selv om dette er ett c preparat er det absolutt like potent og avhengihetskapende som benzo. Det ørtåførti bivirkninger på lyrica, men den bivirkning jeg vet flest, også meg selv slet med var vektøkning og humør svingninger. Det er prøvd og omgjøre lyrica fra ett c til b preparat siden 2008 av norske myndigheter. Men dette har altså ikke enda skjedd den dag i dag. Som sove medisin er ikke lyrica noe vits, da er det rohypnol(siden flunipam er av markedet) som er den eneste sove medisin som virker. Kan vel bli litt fjern trøtt på nokk xanor oxo, men det er ett hellvette og gå av xanor. Men det er angst med.og ikke sove med. Uansett når du har spist nok av den sorten så er du innspist. Så da om du tar 150mg el 1200mg spiller ingenrolle. Så slik som det er med all benzo blir du kjapt innspist å toleransen økes betraktelig.

Brukt lyrica siden 2008 med noen avbrekk,den rus følelsen ga seg etter en liten mnd. har stått på 600 mg dagen. men er oppe i 1800mg hvist jeg vil ha en liten feeling. minste som fantes da jeg starta var 225mg. men nå finnes det helt ned i 25mg. skulle ha holdt meg til små doser daglig alla 150 mg, for så om man vil ha seg en sjanglete gange går det da an å klemme innpå 4x300mg.

Ikke rart du må ha 10 stes for og sovne iogmd det er angst medisin du preiker om. Overdosering over 300 snakker du stk eller mg? overdosering er over 600mg hva du utaler deg om på denne side for må mordi vite, for du er uviten. Nei pregabelin gir ingen boost til hasj røyking. Noe så latterlig. Selvfølgelig blir du fjernere av å røyke når du popper piller i tillegg.
Sitat av DrP Vis innlegg
Lyricas virkestoff er pregabelin, Noe som oxo er noe av virkestoffet til Lorazepam, Ett benzodiazepin. Lyrica eller pregabelin virker på de samme reseptorene i hjernen som all anen benzo.
Vis hele sitatet...
Dette er direkte feil. Pregabalin har ingen relasjon til lorazepam, og er ikke et benzodiazepin. Pregabalin virker heller ikke på de samme reseptorene i hjernen. Benzoer binder seg til GABA-A, mens pregabalin binder seg til α2δ-underreseptorene på spenningsstyrte kalsiumkanaler. Pregabalin har ingen påvist effekt på GABA i det hele tatt, i motsetning til de aller fleste andre angstdempende/antiepileptiske midler. Dette til tross for at stoffet, som navnet antyder, er et GABA-derivat.

Likevel er det sant som du sier at stoffet har lignende effekter, og kan forsterke effekten av GABA-påvirkende stoffer.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Nei ikke helt, blir som en Tramadol aktig type, hvertfall som smertstillende og egentlig i rus å.
Lyrica blir ikke skrevet ut som sovemedisin, ikke før du prøver en haug med andre ting først hvertfall. Skal litt til for å få det skrevet ut. Kan bli utrolig stein av de, men som regel ikke noe effekt med vanlige doser uten å kombinere det med noe. Populært blant heroinister og blande skuddet sitt med.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
stemmer.. best som smertestillende for langvarige smerter.,,
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Savner lyricaen min, selv om det var et rent helvete å komme av de. Enten så kunne man ta en megadose alene eller kombinere de med hva som helst annet, man blir helt på trynet uansett. Fikk litt lyrica forrige lørdag, sammen med rivotril, dolcontin, pyrazolam og synetiske cannabidioder. Våknet på mandagen og husker ikke en dritt fra helgen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lyrica aleine synes jeg er god sovemedisin. par-tre hundre mg., og jeg blir salig og god før jeg bare sovner. En gang slengte jeg 3mg Rivotril oppå, men det var bare total knockout. Litt lavere dose på begge i kombi, tror jeg kan bli knall.

For mye Lyrica gjør bare at man sovner og får hukommelsestap...
Eller kordinasjonsproblemer til mars og jupiter. Balanse og evnen til å samordne kroppsbevegelser i forhold til hverandre og til omgivelsene er totalt umulig. I alle fall første gang jeg prøvde det. Det ser virkelig ut som om jeg er drita på det verste nivået. Men god sovemedisin er det absolutt etter første erfaring.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Savner lyricaen min, selv om det var et rent helvete å komme av de.
Vis hele sitatet...
Dette gjør meg litt bekymret.. Hvor vanskelig, har du noe å sammenligne med? Hvor mye tok du ca pr døgn?
Andre har sagt at det var null stress tidligere i tråden, men det har vel med hvor mye man har brukt og hvor lenge, antar jeg.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Dette gjør meg litt bekymret.. Hvor vanskelig, har du noe å sammenligne med? Hvor mye tok du ca pr døgn?
Andre har sagt at det var null stress tidligere i tråden, men det har vel med hvor mye man har brukt og hvor lenge, antar jeg.
Vis hele sitatet...
3x150mg om dagen i over 1 måned. Jeg kom meg lettere av flere måneder med benzodiazepin misbruk, enn lyrica.
Tenker vi reagerer forskjellig. Jeg synes det var MYE vanskeligere å slutte med sobril enn Lyrica. Bruker fast Neurontin nå, men de skal gå for det samme? Hører flere som sier det er vanskelig å kutte ut Neurontin, men jeg har ALDRI fått noia eller abstinenser om det går for lang tid mellom hver tablett eller ikke tok noen dagen etter eller på noen dager. Husker jeg måtte ta Sobril jevnlig for ikke å få abstinenser og føle meg frisk, mens andre ikke har hatt noen problem med å kutte ut Sobril.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte å bumpe denne med et spørsmål. Dere som har erfaring med Lyrica, hva anser dere som en "threshold"-dose? Altså, hvor mye skal til for å kjenne effekter? Tenker ikke hovedsaklig på rus, men på angstdempende effekter. Kjenner ikke en dritt på 150mg to ganger om dagen. Merker ikke noe til verken virkninger eller bivirkninger. 225 mg på en gang? 300 mg? Følger for en gangs skyld legens ordinasjon, gidder ikke gå over 300 x 2, som er anbefalt maksdose. Om ikke det funker, gir jeg heller opp hele greia.
På angst hvet jeg ikke, jeg tok de pga prolaps som klemmer på nerve, men vær OBS på at det kan være vanskelig å slutte om du gjør det og de er proppfulle av bivirkninger. Jeg byttet over fra Neurontin til Lyrica, her er bivirkningenene jeg slet med: MER smerter i kroppen i ryggen, knærne og nakken. Astma anfall ved bevegelse altså utrolig tungpusten bare å gå opp en trapp og det peip når jeg pustet. Følte en uholdelig "tyngde" i kroppen ved bevegelse. Føltes som om jeg fikk slengt en 20 kg's sekk på ryggen i det jeg satte beina på bakken. Kjempevondt i tunga. Måtte så klart slutte med Lyrica. Abstinenser: ekstrem kvalme, vondt i hodet, frysninger, nervøs og følte meg dårlig samtidig som jeg slet med bivirkninger etter å ha brukt de. Blæ og usj for en ufyselig medisin. Så vær forsiktig :-)
Sist endret av Huttetutta; 25. november 2013 kl. 02:47.
Lyrica er chill,enten alene eller for å forsterke andre ting.Har ikke brukt så veldig mye av det,men har ikke merket til noe spesielle bivirkninger som mange klager over.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
,men har ikke merket til noe spesielle bivirkninger som mange klager over.
Vis hele sitatet...
Kanskje for at du ikke har brukt de fast eller nok, enda?