Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5409
Hei, før så brukte jeg LociLoci til å spore en gruppe med telefonnummer via basestasjonene.

Uheldigvis er denne tjenesten nå ikke lenger i bruk.

Tjenesten fungerte slik at den sente ut en sms til telefonnummeret du skrev inn. Svare denne tilbake med en kodeord så kunne du når som helst, hele døgnet, lokalisere personen via basestasjonene.
Dette hadde en nøyaktighet på 10-2000 meter.

Noen som vet om det finnes andre levenrandører av en lik tjeneste?
Mulig LinkMobility støtter dette. De sier hvertfall de støtter mobiltelefon posisjon. Du får ta kontakt med de.
LinkMobility leverte ikke dette.

Men utrolig nok så hadde telenor selv en tjeneste for dette.

Nå funker alt som før og kan se enhetene igjen, som en bonus tilbyr telenor også siste kjente posisjon som var veldig kjekt om telefonen ikke hadde dekning
Kanskje du vil dele noe videre informasjon om denne tjenesten telenor leverer og hvordan/hvorfor du har tilgang på den?
De har APIer for disse tingene, nøtteskall.

Bare å kontakte de selv. Bare ikke forvent at det er gratis

https://developer.telenor.no/
At Telenor kan triangulere deres abbonenter er jo ikke overraskende, men kan jeg (om jeg legger ut for hva enn de krever av betaling (kan jeg det som priv. person en gang?)) begynne å spore hvilke basestasjoner mine venner er i nærheten av til en hver tid (f.eks)? Eller en hver person jeg har telefonnummeret til?