Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1154
Hei! Jeg og ei venninne tenkte oss på tur i sommer. Jeg lurte på om noen hadde noen idéer til oss?

Vi ønsker å dra et sted som det er varmt og har fin strand (ikke alt for langt unna hotellet), men samtidig vil vi oppleve ting! Jeg vil se på ting, oppleve/gjøre ting, ha shoppingmuligheter, osv.

Jeg vil at det skal være en spennende tur! Har vært inne på tanken om safari i Afrika, å ikke planlegge hvor vi skal dra, men bare dra på flyplassen og bestemme oss der og da og ta restplasser, eller dra først til et land og videre til et annet eller noe i den duren.

Noen som har noen gode tips og råd? Det kan ikke være alt for dyrt i og med at jeg er student!
Vel, Zanzibar kan være en fin opplevelse. Fantastiske strender, kule hoteller, billig alkohol, trygt og nok folk. Lite nordmenn dog, og endel synes de mannlige prostiuerte er en merkelig opplevelse.

Da har dere Tanzania og Dar-es-Salaam for en ekte afrikansk kaotisk storby opplevelse rett ved siden av, samt safari og annet tilgjengelig innover i Tanzania. Det er også langt nok unna Somalia til at terror-faren er veldig lav (i motsetning til tilsvarende steder i Kenya), selv om Dar-es-Salaam er en by dere skal holde dere milevis unna natterstid.

Edit: Hvis dere prøver restplass ender dere sannsynligvis opp et kjipt sted. Sinai-halvøya i Egypt (sharm-el-sheik) og tilsvarende kommer nok til å være grisebillige framover. Det er for det aller meste alltid billigere og bedre å bestille tidlig.
Sist endret av DumDiDum; 6. november 2015 kl. 15:15.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vel, Zanzibar kan være en fin opplevelse. Fantastiske strender, kule hoteller, billig alkohol, trygt og nok folk. Lite nordmenn dog, og endel synes de mannlige prostiuerte er en merkelig opplevelse.

Da har dere Tanzania og Dar-es-Salaam for en ekte afrikansk kaotisk storby opplevelse rett ved siden av, samt safari og annet tilgjengelig innover i Tanzania. Det er også langt nok unna Somalia til at terror-faren er veldig lav (i motsetning til tilsvarende steder i Kenya), selv om Dar-es-Salaam er en by dere skal holde dere milevis unna natterstid.

Edit: Hvis dere prøver restplass ender dere sannsynligvis opp et kjipt sted. Sinai-halvøya i Egypt (sharm-el-sheik) og tilsvarende kommer nok til å være grisebillige framover. Det er for det aller meste alltid billigere og bedre å bestille tidlig.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for godt svar! Det er nok sant. De stedene som er mest "attraktive" er jo de som blir fortest utsolgt.. Da er det nok en dårlig idè.
Hva er grunnen til at du tror Sharm-el-sheik kommer til å være så billig? Er det et kjipt sted?
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Hva er grunnen til at du tror Sharm-el-sheik kommer til å være så billig? Er det et kjipt sted?
Vis hele sitatet...
Det er liksom ikke 100% trygt i de områdene der om dagen... Spesielt i turistområder henger det terror i lufta.

Så får man finne ut selv om det er noe man gidder å bry seg om.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Hva er grunnen til at du tror Sharm-el-sheik kommer til å være så billig?
Vis hele sitatet...
At vaktene på flyplassene sover, noe som medfører at fly styrter pga bomber i bagasjerommet (gjeldene teori om flykrasjet tidligere i uken) medfører gjerne at turister holder seg unna, og da raser gjerne prisene også.
Hvor dyrt er alt for dyrt? :-) Hvor mye vil dere bruke på selve reisen?