Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1333
Hallo. Jeg er en 23 år gammel brasilianer og studerer norsk for moro skyld. Grunnen til at jeg lager denne tråden er å få øve norsken min (jeg lærer mye ved å skrive) og på samme tid besvare på spørsmål angående landet mitt, siden denne underforumen gå ut på å chatte om reiser og andre land.

Jeg har levd her hele livet mitt og har aldri vært i andre land. Hvis du vil vite noe om Brasil, dette er kanskje den mest passende tråden.

Har søkt på med det "søk" verktøyet og ikke noe lignende tråd ble funnet, bare én som behandlet om verdensmesterskapet (som fikk bare ett brev).

Håper det blir interessante diskusjoner og spørsmål!

Takk!
Hmm, hva er innbyggertallet i hovedstaden i brasil?
Hva er brasil mest kjent for?
Og hva er den beste brasilianske retten du vet om i fra den byen du kommer i fra?
Trådstarter
3 0
Sitat av frisksom1fisk Vis innlegg
Hmm, hva er innbyggertallet i hovedstaden i brasil?
Hva er brasil mest kjent for?
Og hva er den beste brasilianske retten du vet om i fra den byen du kommer i fra?
Vis hele sitatet...
Spør du disse for å bekrefte jeg egentlig er brasiliansk?

Jeg vet ikke hvor mange mennesker lever i Brasília, men det er sannsynligvis noen 8 millioner.

Fotball, kvinner og strander, tenker jeg.

Jeg vet ikke hva du mener med "rett".
Sitat av Souzaa Vis innlegg
Spør du disse for å bekrefte jeg egentlig er brasiliansk?

Jeg vet ikke hvor mange mennesker lever i Brasília, men det er sannsynligvis noen 8 millioner.

Fotball, kvinner og strander, tenker jeg.

Jeg vet ikke hva du mener med "rett".
Vis hele sitatet...
ikke missforstå meg, jeg bare spurte i løse lufta.

Med rett mener jeg hva slags mat i fra din hjemby er den beste du vet om?
Slår over på nynorsken for læringa si skuld eg då.
Kvar i Brasil er du frå?
Kva er dei tre mest tradisjonelle matrettane i Brasil om du måtte velje tre?
Skriv om Brasiliansk mat! Jeg lager mye mat, og vil vite om det er verdt å sette meg inn i eller ikke. Lager mye Indisk for tida, lurer på å begynne å lage egne krydderblandinger snart..
Skjønner at du har lyst til å integrere Souzaa og lære han om nynorsk, men det er et kjedelig dritt språk. La han lære bokmål først da!

Hvor i Brasil kommer du fra? En rik eller fattig del av landet? Hvordan var det å gå på skole i Brasil?
Trådstarter
3 0
Sitat av frisksom1fisk Vis innlegg
ikke missforstå meg, jeg bare spurte i løse lufta.

Med rett mener jeg hva slags mat i fra din hjemby er den beste du vet om?
Vis hele sitatet...
Det som alle brasilianerne eter er ris med bønner med kjøtt. Man sier det er "den nasjonale måltiden". Alle eter den hver dag.

Hva mener det "å spørre i løse lufta"?

Sitat av kariii Vis innlegg
Slår over på nynorsken for læringa si skuld eg då.
Kvar i Brasil er du frå?
Kva er dei tre mest tradisjonelle matrettane i Brasil om du måtte velje tre?
Vis hele sitatet...
Jaaa det er ikke så lett for meg å forstå nynorsk, men jeg prøver.

Jeg lever i en mindre by i São Paulos delstat.

Feijoada (bønnesuppe), ris med bønne og acarajé (vil ikke prøve å forklare).