Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2119
For ~2 uker siden så prøvde jeg å bestille godteri på nett fra sverige, noe jeg har sett mange andre si de har gode erfaringer med.

Endte opp med å bestille fra xlgodis.se, en nettbutikk som har eksistert i et par år nå og som virker helt legitim.

La inn ordre og forhåndsbetalte som jeg vanligvis gjør ved netthandel og tenkte ikke mer over det. Neste dag fikk jeg mail om at "din pakke er sendt" + trackingnummer hos postnord, men på trackinginformasjonen så har nå 2 uker senere fortsatt ikke postnord mottatt pakken fra xlgodis, i tillegg er det mange andre med lignende klager(https://prisguiden.no/butikker/xlgodis)

Det er nå 3 dager siden jeg sendte den mail til de og forhørte meg om hva problemet var, og de har fortsatt ikke svart. Jeg er villig til å gi det et par dager til før jeg sender mail om ønske om å heve kjøpet, men er mulig de ikke svarer på den mailen heller.

Antar at det hele løser seg fredelig, men hva gjør jeg hvis varen ikke blir sendt og de fortsetter å ikke svare på mail? Er det da bare å si ha det til pengene som er betalt, eller kan jeg kontakte bank e.l?
hvis du betalte med kredittkort er det bare å foreta en chargeback. the power of debt.
Postnord har fucka opp mange bestillinger fra Sverige i det siste, hadde samme problemet med maxgodis tok to uker ekstra å få pakka
Jeg bestilte fra MaxGodis, og det ble sendt med Posten. Ingen problemer.
Anbefaler at du kikker på og kontakter de via FB fremfor mail: https://www.facebook.com/xlgodis/
Trådstarter
Da var pakken på vei i posten folkens! Fortsatt ikke fått svar på mailen jeg sendte så er litt skuffet der, men skal ikke klage for mye.
Chargeback fungerer forøvrig like fint på debetkort som kredittkort. VISA er VISA uansett, og MasterCard er MasterCard uansett.
Greit å være tålmodig også, spesielt når du bestiller midt i en mnd stappfull med røde virkedager hvor posten står stille.

1.5: Offentlig høytidsdag, 10.5: Kristi Himmelfartsdag, 17.5: Grunnlovsdag, 20.5: 1. pinsedag, 21.5: 2. pinsedag