Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3055
Heihei, Skal ta turen til amster i neste uke, og lurer deffor på hvor jeg finner coffeshop'en med best gress/hasj. Noen som har noen gode tips?
Vil ha prima kvall, ikke no bulldog osvosv.


Setter stor pris på hvor det ligger, navn, pris, og hvorfor.

Del gjerne noen tips!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Liker du indica eller sativa?
Best Friends, Huidenstraat 13,1016.

I forhold til andre sentrumsnære coffeeshoper hadde denne generelt ganske bra kvalitet. Lite koslig sted med ikke for mange besøkende. Liten bakgård hvor du kan sitte dersom du ønsker frisk luft.
Amnezia Haze og Blueberry Hazy var veldig bra.

De som jobber der er kundevennlig (i forhold til mange andre coffeeshopper i sentrum) og hyggelig. Er ikke uvanlig å bli sittende med dealeren og slå av en hyggelig prat. Kom med tips og spurte om det gikk bra når kompisen min fikk litt for mye. Hyggelig velkommen og avskjed når du reiser derifra.
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2015 kl. 19:17.
Alt av interesse !

Hvordan var prisene på Best Friends?
Sitat av Fittesmurf Vis innlegg
Alt av interesse !

Hvordan var prisene på Best Friends?
Vis hele sitatet...
Hasjisj er alt fra rundt £5 til £18. Cannabis fra €7 til €15, dyreste (amnesia haze) tror jeg var €14.5 når jeg var der. Men det var prima vare (bilde).

Ferdiglagde joints inneholder 0.5g, hvor andre steder hadde 0.3g til samme pris.
Sist endret av Lacertosus; 8. november 2015 kl. 19:26.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Hasjisj er alt fra rundt £5 til £18. Cannabis fra €7 til €15, dyreste (amnesia haze) tror jeg var €14.5 når jeg var der. Men det var prima vare (bilde).

Ferdiglagde joints inneholder 0.5g, hvor andre steder hadde 0.3g til samme pris.
Vis hele sitatet...


Så grei ut den weed'n ja ! Må nokk ta turen dit en tur ja !
Tok screenshot av en poll på et eller annet weed-forum (en av de største) for noen måneder siden. Link: her og her. Har ikke gjort en skikkelig effort for å finne en favoritt, men før jeg kom så langt falt jeg hvertfall på Siberie. Veldig god kvalitet, men ikke så chill å henge der lenge. Du finner også testresultatene av strainsa, så du kan se THC/CBD-verdiene etc. For et års tid tilbake gikk jeg gjennom de fleste tråder som omhandlet dette, og endte opp med denne listen, vilkårlig rekkefølge:

Dolphins (sofa i kjelleren)
Bushdoctor (ved Escape)
Prix d'Ami (svære sofa upstairs)
Siberie
The Stud (ligger i øst. billig)
Stix (jazz themed)
Den Haag
Creemers Cafe
420 Cafe
Katsu
Popeye
Barneys
Amnesia
Grey Area
Dampkring
Tweedy
Kashmir Lounge
Vis hele sitatet...
Men jeg har ikke besøkt alle. Føler det viktigste er å finne et sted hvor du har en god plass å sitte og god musikk (urovekkende mange coffeeshop spiller "techno"). Dampkring har god kvalitet, men du verden så mange folk, blir bare stress. Faktisk er en av favorittene mine å ta med noe weed inn på Bulldog-restauranten og spise middag samtidig som du har en joint. Dårlig valuta for penga, men du får et ordentlig bord og får OK mat og drikke. Og ta frokosten/lunsj på La Grotte. Du bør vel helst finne forumtråder type "what strains are good in Amsterdam now" eller høre med noen som har vært der. Folk kan anbefale mye rart, men alle har forskjellige preferanser. Hjelper lite at noen anbefaler en strain når den ikke beskrives. Jeg foretrekker indica med kraftig body high; killer kush og royal gold (ikke for sterk) fra Siberie ble mine favoritter. Amsterdam tips #1 er uansett å ikke røyke for mye/ofte.
Sist endret av Chronic420; 9. november 2015 kl. 02:00.
The Stud er min nærmeste nabo, og der jeg handler oftest.
Det er et veldig lite lokale og ikke en Coffeeshop du setter deg ned i.
De har utrolig bra utvalg weed, (største jeg har vært borti til nå), og de får stadig inn nye "limitied editions". Ikke er det overpriset heller, da det ligger et godt stykke unna centrum i øst med lite turister

Coffeshoper som er koselige og slå seg ned i:
Smoke Palace (stort ute og inne areale, ligger også i Øst)
Coffeeshop de Rokerij (Ute og inne areale, Leidseplein)
Hunters Coffeeshop (Beste jeg har funnet i Centrum)

Sjekk forøvrig ut Smokersguide

Ellers er det steder som selger alkohol og tilatter kun weed/hasj røyking inne (de selger dog ikke selv). Så du kan ta med weeden dit om du vil drikke øl eller lignende ved siden av. Gjør ikke dette noe særlig, har vel kun vært på route 66. Var helt ok. Litt lite lokale bare og en bunch med turister.
Sist endret av kn^tte; 9. november 2015 kl. 03:59.
Trodde det bare var bulldog som tillot weedrøyking i alkohol-baren, nå må jeg sjekke ut hvilke andre muligheter som finnes. Synes bulldog egentlig er helt fair, men blir fort litt trangt.
Sitat av moret Vis innlegg
Trodde det bare var bulldog som tillot weedrøyking i alkohol-baren, nå må jeg sjekke ut hvilke andre muligheter som finnes. Synes bulldog egentlig er helt fair, men blir fort litt trangt.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har lov å selge weed og alkohol om hverandre så vidt jeg vet. Kadinsky har gjort det smarte ved å ha to forskjellige lokaler i tilknytning til hverandre; Kadinsky Coffeeshop på den ene siden og rett over gata har de Kadisnky Bar, hvor weed røyking er tillatt.
Det er ingen som har lov å selge weed og alkohol om hverandre så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
Nei såpass har jeg fått med meg.

Men hadde inntrykk av at det kun var Bulldog som i det hele tatt tillot røyking der det ble solgt alkohol, men nå ser det ut til at det er flere. Må sjekke ut både Route66 og Kadinsky neste gang jeg er nedover. Takk for tips.
Sitat av moret Vis innlegg
Nei såpass har jeg fått med meg.

Men hadde inntrykk av at det kun var Bulldog som i det hele tatt tillot røyking der det ble solgt alkohol, men nå ser det ut til at det er flere. Må sjekke ut både Route66 og Kadinsky neste gang jeg er nedover. Takk for tips.
Vis hele sitatet...
Neida, det er flere steder. Kryr av det i innerste turistmølja i Red Light.

Sifra når du kommer nedover da!
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Neida, det er flere steder. Kryr av det i innerste turistmølja i Red Light.

Sifra når du kommer nedover da!
Vis hele sitatet...
Lett! Ser ut som det blir andre uka i desember for øyeblikket