Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1275
Okei folkens! Så en kamerat lurte på om jeg ville bli med en tur til Indiana, og jeg søker litt etter ting og se på og gjøre.

Ting jeg kunne tenkt meg og se er gjerne noe heftig natur, fks Niagra falls, Grand Cannyon, Mount Evrest etc. Har reist en del rundt før og sett fks Roma, Colluseum, venezia, en konsetrasjons leier i tyskland jeg ikke husker navnet på, ørneredet, pyramidene i egypt, sfinxen, kongenes dal osv.. så attraksjoner som dette er meget relevant.

Samtidig så liker jeg andrenalin, har lyst til og prøve ting som og hoppe i strikk, kjøre cross etc


Når jeg søker på tourist attractions finner jeg nesten bare museer

- Kim
Du er klar over at Indiana er i midt-vesten? 3-4 timers kjøring sør for Chicago? Grand Canyon er ikke der, og Niagara Falls or jo over halvveis til New York. Om du tar turen til Niagra Falls så anbefaler jeg noen dager i New York. Mount Everest, vel det blir jo noen timers flytid det....på andre siden av kloden

Indianapolis, mange bra konserter der. Få med deg noen kule stadion opplevelser basket, football etc. Eller sjekk om det er bil-løp når du er der. Om det ikke er Indy 500 så er det sikkert løp slik som i den Tom Cruise filmen.

Resten av Indiana er jo mais til mais dyrking og noe industri som sliter nord i Indiana. Stor stat så du må nesten bestemme på forhånd hva du skal se i staten. Selv ville jeg vel ikke valgt Indiana som base. Kanskje bare en sving innom Indiana - går småfly fra Chicago (o'hare?) til flere småflyplasser i Indiana. Så kan du evt fly ut vest å se Grand Canyon, men da må du gjerne fly via Chicago eller evt. Ohio.
Sist endret av frtoretang; 17. oktober 2015 kl. 21:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hehe ja er klar over at disse plassene ikke var i nærheten. Var ment som et eksempel på "natur" og om det var noe i nærheten av Indianapolis som var verdt og se. Glemte og skrive dette :P

Er en kamerat som vil dra meg med på Performance racing industry messe. Og tenkte jeg kunne hive meg med om det var noe annet kult og gjøre der annet en og drikke seg dritings på kvelden og treffe nye folk
Vel det er jo en stor by, så store artister pleier å legge turen innom når de er på turnè. Mente ikke å være vrang jeg leste vel bare det du skrev litt for bokstavelig. Er forresten 21 år for drikke der borte, verdt å huske på pass som ID...

Tja om du liker biler så kan du leie deg en feit bil å cruise rundt noen dager? Fet V8 og kjøre til Canada og New York? Er ikke gal manns langt lissom også får du sett både niagara, canada og New York på samme turen. Ja pluss kjipe Ohio da, en stat du forøvrig gjerne kan sove deg gjennom mens kompisen tar sin tur bak rattet

Eller ta turen østover til DC? Så kan du gå med plakter rundt white house og være demonstrant, se hvor penga trykkes og ellers bare være turist

Da kan du jo med fordel kjøre gjennom noen sørstater og oppleve "southern hospitality" og skikkelig cajun food og Kentucky fried. Så kan du evt. kjøre opp til New York og evt. niagara om dere har ork.

Skal dere leie bil så husk kredittkort, samt internasjonalt førerkort. Endel utleiere freaker ut når de ser norsk sertifikat. Tror du får det hos NAF for en hundrings eller noe sånt.
Sist endret av frtoretang; 18. oktober 2015 kl. 01:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
^Det du skriver der høres ut som en awesome tur. Har mest lyst til og oppleve litt av USA og ikke bare sitte i en tom by uten noe og gjøre om jeg først skal over der. Vist ikke kunne jeg bare tatt en tur til Aya napa eller Praha vist jeg bare skulle tatt en tur på byen

Pass? Tror du ikke det holder med førerkort eller bank kort med bilde?

Turen blir på 5 dager så er vel begrenset hva jeg får tid til også

Skal stikke innom NAF og skaffe internasjonalt førerkort da
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
^Det du skriver der høres ut som en awesome tur. Har mest lyst til og oppleve litt av USA og ikke bare sitte i en tom by uten noe og gjøre om jeg først skal over der. Vist ikke kunne jeg bare tatt en tur til Aya napa eller Praha vist jeg bare skulle tatt en tur på byen

Pass? Tror du ikke det holder med førerkort eller bank kort med bilde?

Turen blir på 5 dager så er vel begrenset hva jeg får tid til også

Skal stikke innom NAF og skaffe internasjonalt førerkort da
Vis hele sitatet...
De forstår ikke hva bankkort med bilde er i USA, og de aksepterer det absolutt ikke som ID. Ligeså med førerkort. Jeg opplevde å bli nektet servering i en liten bar i Oregon fordi det ikke sto "D.O.B" (date of birth) noen steder på førerkortet mitt, og hun som sto i baren ikke forsto formatet på datoen.

Den typen ID som vi bruker i Norge funker noen steder, men det er helt vilkårlig, og kommer helt an på personen som står i døren/baren. Det er ikke vits i å krangle på det, bare ta med passet først som sist.
Sist endret av Orph; 19. oktober 2015 kl. 17:05.