Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5868
Bare til advarsel, hold på det gamle modemet så lenge som mulig

De gir bare beskjed om at det er "Arbeid på linjen" og at man må bytte over til ny modem/router, når det kommer opp igjen har de resatt modemet og slått av all tilgang.
Sist endret av bar10dr; 23. november 2021 kl. 12:05.
Hvorfor ønsker du ikke et nytt modem/router?
Sitat av bar10dr Vis innlegg
Bare til advarsel, hold på det gamle modemet så lenge som mulig

De gir bare beskjed om at det er "Arbeid på linjen" og at man må bytte over til ny modem/router, når det kommer opp igjen har de resatt modemet og slått av all tilgang.
Vis hele sitatet...
All tilgang som i at man ikke lenger kan logge seg inn på routeren for å se tilkoblede enheter, endre SSID, passord og lignende.

Om det er det som er saken, hvorfor i huleste gjør de dette?
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Hvorfor ønsker du ikke et nytt modem/router?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke er noe feil med det gamle?
Trådstarter
16 0
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
All tilgang som i at man ikke lenger kan logge seg inn på routeren for å se tilkoblede enheter, endre SSID, passord og lignende.

Om det er det som er saken, hvorfor i huleste gjør de dette?
Vis hele sitatet...
Jeg spurte kundeservice, og fikk beskjed om at "Det var informert om at systemet ville bli oppgradert", uten at jeg jeg fått noe slags informasjon om at jeg ville bli låst ute av router. Den eneste informasjonen de sente ut var at de ville gå over til "Et nytt system".

Skal man endre på noe så må man nå inn via altibox sine sider, hvor man ikke får gjort så mye.
Hvorfor ikke bare sette det originale modemet du får fra ISP i bridge mode og sett din egen ruter du selv styrer bak denne?
Da blir du aldri låst ute fra noe, og du har full kontroll over ditt eget nettverk.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Fordi det ikke er noe feil med det gamle?
Vis hele sitatet...
Nei, men så var det vel ikke noe direkte feil med de gamle strømmålerne heller?
Selv om noe fungerer så vil det vel være naturlig at ting blir modernisert/oppgradert før eller siden.
Sist endret av Erlpil; 23. november 2021 kl. 17:53.
De gamle strømmålerne målte mindre enn de nye, så det var nok en god grunn til at strømselskapet ville oppgradere de
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
De gamle strømmålerne målte mindre enn de nye, så det var nok en god grunn til at strømselskapet ville oppgradere de
Vis hele sitatet...
Det har du vel en kilde på, eller?..
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
All tilgang som i at man ikke lenger kan logge seg inn på routeren for å se tilkoblede enheter, endre SSID, passord og lignende.
Vis hele sitatet...
Det kan man da vitterlig med Altibox-systemet, der man må besøke en webside for å gjøre det.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Om det er det som er saken, hvorfor i huleste gjør de dette?
Vis hele sitatet...
Gjetter på at de vil over til et (for de) enklere system å vedlikeholde.
Skal man endre på noe så må man nå inn via altibox sine sider, hvor man ikke får gjort så mye
Vis hele sitatet...
Jeg er nysgjerrig på hva du vil endre, men ikke lenger har tilgang til.
Det er vanlig å gjøre endringer på ruter/wifi gjennom din side hos leverandøren. Det er begrenset hva du kan gjøre, så hvis det er noe du trenger så får du kjøper eget utstyr.
Sitat av bar10dr Vis innlegg
Skal man endre på noe så må man nå inn via altibox sine sider, hvor man ikke får gjort så mye.
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener man ikke får gjort?

Jeg har også altibox og fikk for en tid tilbake ny router, jeg kan på mine sider endre SSID og passord m.m.
Samme skjedde her i går, ikke lenger tilgang til routeren utenom nettsiden. Kunne en gang ikke pinge den internt eller eksternt. Første jeg gjorde var å sette den i bridge mode så kan en gjøre hva en vil med egen router. Men synes det er bortkastet at en må ha en ekstra boks men er sånn de vil ha det. Merk at de i samme slengen setter på cgn så du må betale 25 kr ekstra måneden om du vil ha offentlig ip.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Samme skjedde her i går, ikke lenger tilgang til routeren utenom nettsiden. Kunne en gang ikke pinge den internt eller eksternt. Første jeg gjorde var å sette den i bridge mode så kan en gjøre hva en vil med egen router. Men synes det er bortkastet at en må ha en ekstra boks men er sånn de vil ha det. Merk at de i samme slengen setter på cgn så du må betale 25 kr ekstra måneden om du vil ha offentlig ip.
Vis hele sitatet...
Det går å ta bort boksen ifra leverandøren helt. Slik at du bare bruker ditt eget utstyr. Da må du clone IMEI adressen til leverandøren og manuelt legge inn som IMEI på ditt utstyr. Da omgår du bridgemode. Ikke at dette skal være nødvendig, ettersom bridgemode fungerer helt fint. Men det er mulig.
Sitat av Xelente Vis innlegg
Det går å ta bort boksen ifra leverandøren helt. Slik at du bare bruker ditt eget utstyr. Da må du clone IMEI adressen til leverandøren og manuelt legge inn som IMEI på ditt utstyr. Da omgår du bridgemode. Ikke at dette skal være nødvendig, ettersom bridgemode fungerer helt fint. Men det er mulig.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes genialt ut-slet en gang med att guiden for bridge mode aldri virket hos nettop eidsiva.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det har du vel en kilde på, eller?..
Vis hele sitatet...
Jepp, strømregningene mine som ble mye høyere etter installasjon av ny måler. Jeg var vel ikke akkurat alene om den erfaringen.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Dette hørtes genialt ut-slet en gang med att guiden for bridge mode aldri virket hos nettop eidsiva.
Vis hele sitatet...
Hos meg var det en knapp og det fungerer. Er nok blitt noe bedre siden ADSL tiden da det ikke var like lett.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jepp, strømregningene mine som ble mye høyere etter installasjon av ny måler. Jeg var vel ikke akkurat alene om den erfaringen.
Vis hele sitatet...
Egne opplevelser er ikke noen særlig kilde. Sånn med mindre du legger ut faktiske regninger over den perioden slik at det kan sammenliknes.
Det får så være, men de gamle målerne ble ofte slitne og målte mindre enn de nye.