Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8381
Jeg har veldig lyst og plante sopp. Jeg lurer bare på hva reglene er i Norge.
Kan jeg lovlig kjøpe denne kiten, og få den levert på døra uten og
bryte noen lover?

http://www.magic-mushrooms-shop.com/...hroom-kit.html

Takk for alle svar

Edit:
Kompaniet holder till i Nederland, der hvor det er lovlig og "selge" disse pakkene.
Personlig så vet jeg 0 å niks om lovene her i Norge.
Sist endret av LingOG; 18. januar 2018 kl. 19:09.
Uvaksinert 👍
Ikke lov, hverken sopp eller sporer.
Ganske sikker på at slike kit med såkalt aktivt mycelium ikke er lovlig. Blir det samme som med cannabisfrø. Produksjon av «narkotika» er ikke lov
Det er en del bra videoer på YouTube som kan vise deg hvordan du kan lage en kit selv. Det er jo såklart uten sporer, men det blir vell opp til deg hva du gjør med eventuelle sporer som du kanskje eller kanskje ikke skaffer..

Får å si det sånn, så er det ikke umulig..
Hvis du vil ha sopp må du enten få tak i en dealer i Norge som har det eller du kan finne et sted det vokser. September er høysesong og det du skal lete etter er fleinsopp. Du trenger mye og burde/må tørke det før du spiser(det smaker dritt). Anbefaler å sjekke Internett for steder der det vokser
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, jeg har veldig lyst til å spise psylocybin sopp og trenger litt hjelp. Har søkt mye og lest om stoffet, samt hvordan jeg eventuelt kan få tak i det. Kjenner ikke noen dealere, og har prøvd å lete fra juli til november men ingen flaks. Bor i oslo og har prøvd å fikse det i to år nå. Jeg er ikke en misbruker, vil gjøre det én gang, kanskje to for å gå dypere i meg selv, og se ting fra andre synsvinkler. Prøver også å ta tak i meg selv. Sliter med å gjøre ting jeg vil gjøre og vet er riktig å gjøre, men det er ett eller annet som hindrer meg en slags barriære, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Vet det høres dumt ut men det er noe jeg er bestemt på å få til ihvertfall en gang.

Så spørsmålene mine er:
- En det noen som har noen råd eller veit hvordan jeg kan skaffe det?
- fant ut nylig at det er andre sopper enn spiss fleinsopp som er psykoaktive i Norge. Kanskje vil jeg finne andre lettere? Tenkt på skogfleinsopp. Kan jeg spise den? Hvis ja, hvordan ligger den ann i forhold til spiss flein, og er den enklere å finne?
- Fins den en måte eller et sted jeg kan få kontakt med en som selger?

Setter pris på svar!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
-Du kan finne fleinsopp når det er sesong, det vokser fritt i Norge. Uten å være frekk vil jeg påstå at du ikke har lett godt nok, det kan ta tid, selv har jeg gått i timesvis uten å finne noe og plutselig en dag har man plukket nok til flere turer på en liten time.

-nei, nei nei NEI. Soppidentifikasjon er seriøse greier, det er mange tegn folk tar feil når de skal prøve seg på amatøridentifikasjon. Bare se i Identifisering: Fleinsopp tråden vår. Forskjellen er at med flein kan du poste bilder her og få hjelp av andre.
Kort og godt: Å lete etter annen psilocybinholdig sopp enn psilocybe semilanceata (spiss fleinsopp) i Norge er dødfødt, de er sjelden og vanskelig å identifisere korrekt, etterligninger kan være dødelige.
- Nei, freak tillater ikke omsetning av ulovlige stoffer, prøver du deg på slikt her blir du utestengt fra nettstedet.
Det hjelper jo lite å finne sporer fra fleinsopp om man skal dyrke inne, spissfleinsopp har rimelig dårlige forhold for å klare seg innendørs på grunn av måten den vokser på i naturen, i beste fall vil man kunne få spredt den utendørs i hagen om man tilrettelegger for en grobunn der
Det beste er nok å prøve å bestille sporer til en sikker adresse/postboks og tippe på mindre problemer enn import av faktiske rusmidler, eller finne noen som dyrker sopp som kan selge/gi deg noen sporer.

Ellers pleier jeg å si at soppen kommer til deg når du er klar Det gjør den iaffall alltid til meg, det er ikke noe å stresse med.. Hvis du allerede vet at du har noen sperrer å få bukt med er du allerede langt på vei, jobb med deg selv i mellomtiden så har du så mye bedre verktøy for å få noe ut av trippen når du får mulighet til å ta den. Mener nå jeg.