Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 10582
Hey!

Den norske rapperen Vito gjør seg klar for å slippe sin debut EP "Inn Å sone" i løpet av April. Hele EP`en ble spilt i forbindelse med at Vito skal inn å sone en lang fengselsstraff og hadde en drøm å få gitt ut musikk før han han skulle i fengsel.

Vi slipper en gratis låt i dag for å varme opp til EP` slipp i April:

https://www.youtube.com/watch?v=PNhu-lElOR0

EP`en " Inn Å Sone" slippes i April og singelen "Fordi jeg er Svart?" er produsert av Hawk fra den norske rap gruppa Warlocks og har en video regissert av tidligere norgesmester i boksing,Thomas Hansvoll(Som forøvrig har regissert de to tidligere videoene fra skiva også)

De første videoene fra skiva kan sjekkes ut her:

https://www.youtube.com/watch?v=4lrHRf8Rk54

https://www.youtube.com/watch?v=vVeoQbFoMcM
Tja.. Kjenner det gjør meg ganske lite at det er en stund til jeg trenger å høre noe mer fra denne karen.
Synes det var bra, ble litt komisk å se to karer med tynnere armer enn min penis rappe om at dem er så tøffe..

Men bra til å være Norsk Rap
Ga meg ingen verdens ting. Hører på mye rap men dette er ikke noe jeg gidder å kaste bort tiden på. Manglet "flow" syns det ble alt for monotont å høre på.
Ikke bra nok for min del dessverre.. Med rim som "plutselig blir du kvalt bak en bakgate" med elendig flow igjennom låtene og veldig basic tekster.. Sorry as..

Selvfølgelig blir det også mer komisk da norske "Gangster" rappere representerer den livsfarlige ghettoen Hauketo uten så mye som et glimt i øye..

Gi meg en joint og 20 minutter så skal jeg nok klare å skrive bedre tekster... Ihvertfall noe tilsvarende..
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Synes det var bra, ble litt komisk å se to karer med tynnere armer enn min penis rappe om at dem er så tøffe..
Vis hele sitatet...
Hvor tøff du er sitter i hode, ikke i armene
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Hvor tøff du er sitter i hode, ikke i armene
Vis hele sitatet...
^Words of the day!

btw, synes låtene var fete, spesielt Forsvarer meg
Sist endret av Kjøteren; 25. mars 2014 kl. 20:59.
problemet her er at rappinga til gutta boys ikke passer med beaten i det hele tatt.
det høres ut som vokalen er spilt inn over en annen beat og flowen hangler virkelig.
i tillegg er det klisjérim som tydelig viser at det ikke er all verdens erfaring bak detta, kanskje ikke noe å promotere når det er såpass tynt?
(beatsa er ålreite derimot)
Viss dere blir "bra" noengang kommer dere til å angre på de dårlige videoene dere har lagt ut, det finnes norske undergrunnsartister som har drevet på i mange tiår men fortsatt ikke noen musikkvideo.
Er ikke vits i og leke MTV i Norge, just sayin.

Teksten var ræva, ingenting mening i teksten.
Dere burde sette dere inn i Norsk Hip-Hop.
Sorry, not my cup of tea...
Ikke dårlig!Likte godt forsvare meg og dirty som meg:-) Skal sjekke ut albumet!
Hva skal han sone for? Regner med at det ikke er for at han akkurat ødela øra mine..
Trådstarter
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hva skal han sone for? Regner med at det ikke er for at han akkurat ødela øra mine..
Vis hele sitatet...
Historien rundt det som har skjedd kommer når vi slipper EP`en! Dette er jo noe som ikke høres ut som noen andre i Norge,så jeg skjønner reaksjonene her.

Men dette er bare 100% ærlig rap musikk fra en mann som har vokst opp blant mye feil folk og som har mye å fortelle. Det er naivt å tro at det ikke skjer mye i traktene rundt Holmlia/Hauketo osv...Det kan jeg gå god for:-)
Sist endret av slobby; 26. mars 2014 kl. 19:42.
Liker låta mer og mer,er albumet deres ute?GLEDER MEG
Når jeg hører albumet kan det godt hende jeg får en annen/bedre opplevelse av det.
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Når jeg hører albumet kan det godt hende jeg får en annen/bedre opplevelse av det.
Vis hele sitatet...
Vi slipper video til låta "Fordi jeg er svart" i løpet av et par uker. Sangen er produsert av Hawk fra Warlocks. Får håpe du liker den bedre:-)
Virker som låtskriver ikke har tenkt teksten i sammenheng, alt er bare et vissvass av tilfeldige linjer han syns høres kult ut, men som ikke forteller en historie eller gir et budskap det går an å få grep på. Reagerer også på et par ord i teksten som er der kun for å få noe til å delvis rime og har null sammenheng med linja før eller etter. Beaten var kul og det er helt klart bare å jobbe mer så kan det bli bra! Skal sies at den eneste norske rappen jeg hører på er jaa9 & OnklP og det blir et litt annet nivå igjen.
Sist endret av flexx; 28. mars 2014 kl. 15:57.
Herreløse å Svartepetter er ute med nytt album på Spotify, just saying.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Synes det var bra, ble litt komisk å se to karer med tynnere armer enn min penis rappe om at dem er så tøffe..

Men bra til å være Norsk Rap
Vis hele sitatet...
Trenger ikke mye muskler for å trykke på avtrekkeren. Men jeg ser poenget ditt...
Kjenner jeg får litt Hugo Boss vibber av dette her.. men stå på.
Ble skuffa da jeg trodde det var "nynorsk gangster rap" - noe som hadde vært jævlig fett.
Beklager, men dette var helt elendig. Det imaget han stiller opp med. Kunne ikke brydd meg mindre om at han har vokst opp i et hardt miljø og sutrer over det, når han formidler budskapet så lite originalt og elendig. Irriterer meg over "autotunen", dårlig mixing, dårlig flow, dårlige tekster. Kul fyr som truer med å slå folk i tinningen og enda kulere han som har glemt å ta hårkammen ut av afroen. Dårlig forsøk på amerikansk gangster rap som ikke nådde opp fra asfalten.

Hadde han derimot formidlet budskapet sitt på en litt mer ydmyk måte, bedre flow, bedre rim og ikke den "yo, jeg er en gangster, se på meg" innstillingen så kunne dette blitt langt bedre etter min mening.

Han er like dårlig som den dritten du har spyttet ut i det siste. Når jeg hørte "Noe Bedre" så trodde jeg at du var en artist som faktisk kunne skrive meningsfulle tekster, men dette var vel helt feil å tro. Off-topic, men mine to kroner.

Hadde det vært straff for å lage dårlig musikk, så har han fått en lang straff.
Sist endret av SemiColon; 28. mars 2014 kl. 22:04.
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Beklager, men dette var helt elendig. Det imaget han stiller opp med. Kunne ikke brydd meg mindre om at han har vokst opp i et hardt miljø og sutrer over det, når han formidler budskapet så lite originalt og elendig. Irriterer meg over "autotunen", dårlig mixing, dårlig flow, dårlige tekster. Kul fyr som truer med å slå folk i tinningen og enda kulere han som har glemt å ta hårkammen ut av afroen. Dårlig forsøk på amerikansk gangster rap som ikke nådde opp fra asfalten.

Hadde han derimot formidlet budskapet sitt på en litt mer ydmyk måte, bedre flow, bedre rim og ikke den "yo, jeg er en gangster, se på meg" innstillingen så kunne dette blitt langt bedre etter min mening.

Han er like dårlig som den dritten du har spyttet ut i det siste. Når jeg hørte "Noe Bedre" så trodde jeg at du var en artist som faktisk kunne skrive meningsfulle tekster, men dette var vel helt feil å tro. Off-topic, men mine to kroner.

Hadde det vært straff for å lage dårlig musikk, så har han fått en lang straff.
Vis hele sitatet...

Du er alltid ærlig og det er det beste som finnes:-) Folk er forskjellig,og som du sier,du likte en av mine låter,men ikke det andre jeg har laget og det er helt i orden. Jeg vet at den type stilen som VITO kjører er vanskelig å svelge for mange,men nå er det faktisk sånn at selv om mange av oss har vokst opp i trygge omgivelser i velferd staten Norge,så er det mange mørke historier der ute. Jeg tror at når EP`en kommer i April og man får høre hele historien at folk kanskje ser litt annerledes på ting:-)
Sitat av slobby Vis innlegg
Jeg vet at den type stilen som VITO kjører er vanskelig å svelge for mange,men nå er det faktisk sånn at selv om mange av oss har vokst opp i trygge omgivelser i velferd staten Norge,så er det mange mørke historier der ute.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke historien eller w/e, men at det blir dårlig fortalt. Høres for gangstashit se-på-meg til å skape interresse imo.
Trådstarter
Sitat av yela Vis innlegg
Problemet er ikke historien eller w/e, men at det blir dårlig fortalt. Høres for gangstashit se-på-meg til å skape interresse imo.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en som er ment å fortelle så mye "dype" ting tror jeg og i motsetning til hva folk kanskje tror,så er ikke dette et "image" som Vito har tatt på seg. Alle med litt peil på norsk rap vet at folk som snakker litt "fra andre siden" ofte blir sett på som tullinger og "wannabees",men det er ikke tilfelle her i det hele tatt,noe jeg tror skiva og neste video vil vise.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Kult å se at en del folk har sjekka ut låta!

Mandag 28.april slippes en 3-spor EP som har fått navnet "Inn Å Sone", på Spotify,Wimp etc. Det slippes også en video samme dag som vi kommer til å legge ut her.

Satt sammen en liten snippet av låtene for de som vil sjekke ut:

https://www.youtube.com/watch?v=RSLIsuqQUYc
Sitat av slobby Vis innlegg
Kult å se at en del folk har sjekka ut låta!

Mandag 28.april slippes en 3-spor EP som har fått navnet "Inn Å Sone", på Spotify,Wimp etc. Det slippes også en video samme dag som vi kommer til å legge ut her.

Satt sammen en liten snippet av låtene for de som vil sjekke ut:

https://www.youtube.com/watch?v=RSLIsuqQUYc
Vis hele sitatet...
høres dritbra ut !
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Ingenting med sangen du la ut først var spesielt bra...

Burde dere ikke skrive "Inn og sone"?

Jeg tror aldri dere kommer til å lykkes med gangster-imaget. Det blir så jævlig wannabe Eazy-E når dere kjører den stilen der.
Sist endret av alltidvandrer; 16. april 2014 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Ingenting med sangen du la ut først var spesielt bra...

Burde dere ikke skrive "Inn og sone"?
Vis hele sitatet...
så lag en sang og legg ut så for vi se om du gjør det bedre... er bra norsk rap det her !
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så lag en sang og legg ut så for vi se om du gjør det bedre... er bra norsk rap det her !
Vis hele sitatet...
Vi er nok litt uenige der. Når det gjelder å legge ut en egen sang skal jeg prøve det om noen uker.

Hvorfor skulle de som kritiserer måtte kunne gjøre det bedre uansett?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så lag en sang og legg ut så for vi se om du gjør det bedre... er bra norsk rap det her !
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å kunne rappe for å kritisere en annen rapper.
Tror du Simon Cowell fra X-Factor duger til å synge eller danse?

Personlig syns jeg at musikken var verken forferdelig eller noe særlig bra.
Virkelig ikke noe jeg ville hørt på sånn uten videre, det er jo ingenting spesielt med den uansett. Det er ting vi har sett én million ganger før, typisk tryhard, norsk, "hardcore" rapping. Med en middelmådig flow i tilleg så er det egentlig ikke så mye å skryte av.
skikkelig, skikkelig wack.
Hva er greia med denne kulturen her?