Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3961
Hei!

Er ute etter en fengende serie der man bare går å tripper for å se neste episode. Denne følelsen fikk jeg ved:

- Walking Dead
- Lost
- Game of Thrones

Prøvde ut Fringe igår, men fikk ikke samme følelsen at "dette må jeg se mer av!"

Noen tips? Har før sett Prison Break, fanget ikke interessen noe særlig.
Dexter

titegn
Sist endret av RabbitPen; 27. januar 2013 kl. 19:27.
Breaking Bad først, så kan du se Dexter.
White Collar. Dexter er også meget bra!
Begge seriene har to storylines i hver episode, en som avsluttes hver episode, og en som går gjennom hele sesongen, eller flere sesonger.
Denne passer ikke til kriteriene du satt opp (EDIT: var ingen kriterier så den passer mega godt )... men siden jeg halveis forstår at du er cannbis entusiast (du sa trippet) så vet jeg at du kommer til å digge den(hvis du ikke har sett den før).... LEGIT er den megakul serie... vil ikke avsløre noe siden jeg vet du vil digge den, men serien handler om kule folk som gjør kule ting på kule måter :P
Sist endret av Novice; 27. januar 2013 kl. 20:11. Grunn: manglet en stor bokstav, pluss litt skriveleif..
American Horror Story - både sesong 1 & 2 er knallbra!
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Chuck! titegn
Vis hele sitatet...
Chuck? Virkelig?
Det er en av de største søppelseriene jeg har sett!

Trådstarter, hva har du sett av serier?
Greit å vite slik at vi ikke kommer med en haug av unyttige forslag.
Akkurat ferdig med Freaks and Geeks for andre gang. Er riktig nok bare en sesong , men det anbefales sterkt!
Undervurdert serie: Brotherhood.
Annen underholdende serie: Rescue Me.
Still grounded
32 8
ikke får å være den fyren men veldig mange tråder på dette forumet akkurat med samme tema ->


http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=serier

http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=serier



Lykke til håper du finner noe kult=D
Sist endret av flyskeleton; 27. januar 2013 kl. 21:39.
Vet ingenting
Trådstarter
Sitat av Novice Vis innlegg
Denne passer ikke til kriteriene du satt opp (EDIT: var ingen kriterier så den passer mega godt )... men siden jeg halveis forstår at du er cannbis entusiast (du sa trippet) så vet jeg at du kommer til å digge den(hvis du ikke har sett den før).... LEGIT er den megakul serie... vil ikke avsløre noe siden jeg vet du vil digge den, men serien handler om kule folk som gjør kule ting på kule måter :P
Vis hele sitatet...
Hehe, skjønner at man er på freak når "tripper" betyr noe innenfor cannabis

Nei er ikke cannabis entusiast. Det jeg mente var at man gleder seg til neste episode Men takk for tips

Sitat av Knask Vis innlegg
Chuck? Virkelig?
Det er en av de største søppelseriene jeg har sett!

Trådstarter, hva har du sett av serier?
Greit å vite slik at vi ikke kommer med en haug av unyttige forslag.
Vis hele sitatet...
Har sett:

- Prison break første sesong
- Lost
- Walking Dead
- Game of Thrones
- Fringe ett par episoder
- The Sopranos

Liker veldig godt overnaturlige serier, slik som Lost og Walking Dead.

Hvordan er Terra Nova?
Jericho

[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
Akkurat ferdig med Freaks and Geeks for andre gang. Er riktig nok bare en sesong , men det anbefales sterkt!
Vis hele sitatet...
Enig med deg der. Det er faktisk en serie som er verdt å få med seg. Har sett mange serier, men det jeg nevner under er noen av mine favoritter. Wilfred som er en relativt ny serier er veldig bra imo, er verdt å sjekke ut!

Ellers så er det litt diverse på lista mi, noe nytt og noe gamelt. Kanskje noe faller i smak?

Wilfred
Supernatural
Game of Thrones
Sharpe's Rifles
Freaks and Geeks
The X Files
Reno 911!
The Walking Dead
The Leet World
Har sett alle episodene av Walking Dead og gikk lenge uten en serie å se på - endte opp med Prison Break. Har kun sett den første sesongen så langt, men er ihvertfall en spennende serie å se på!
Arrow anbefales
Edit: http://www.imdb.com/title/tt2193021/
Sist endret av BrokenBone; 27. januar 2013 kl. 23:13.
Sitat av margido Vis innlegg
Hei!

Er ute etter en fengende serie der man bare går å tripper for å se neste episode. Denne følelsen fikk jeg ved:

- Walking Dead
- Lost
- Game of Thrones

Prøvde ut Fringe igår, men fikk ikke samme følelsen at "dette må jeg se mer av!"

Noen tips? Har før sett Prison Break, fanget ikke interessen noe særlig.
Vis hele sitatet...

Breaking Bad, Dexter, Workhaholics, Shameless.
Frustrerte Fruer?
Sist endret av RabbitPen; 27. januar 2013 kl. 23:14.
valar morghulis
skralle's Avatar
Det er ikke en spenningsserie, men Californication er dritbra!

Det handler om en mann som prøver å holde shittet sitt sammen mens alt rundt han ser ut til å rase sammen, toppet med enorme mengder knulling, nudity og "devil may care" holdning.
Du må se Breaking Bad, ble helt sinnsykt overraska over skuespiller-prestasjonene her.
Pleide å hate Bryan Cranston før, men etter Breaking Bad så jeg hans virkelige talent.
Jævlig bra skrevet manus etc i denne serien, kvalitet rett og slett
Exterminate!
jonnis's Avatar
VIl anbefale The Borgias. Spennende serie om pave Alexander VI og familien, som er kjent for simoni, nepotisme, etc. Utrolig spennende, og jeg så The Borgias før Game of Thrones når de kom ut samme dag under forrige sesong. Liker du The Tudors, vil du like denne, og hvis du ikke liker The Tudors vil jeg fortsatt anbefale deg å prøve den.
Du må få med deg Sons of anarchy!
Battlestar Galactica DD

Foreslår også da "Caprica" som er satt til ca 60-70år tidligere i Battlestar Galactica, hvor det er en del politikk, gangsteraktivitet og robotproduksjon etc...

Battlestar: Blood and Chrome, ny serie som går på youtube og begynner vel å gå på SyFy i nærmeste fremtid, da satt til den første cylonkrigen ca 40 år tidligere enn i battlestar galactica..
Shady Banana
Quix's Avatar
Homeland

Spenningsnivå så det holder.
helt perfekt.
Anbefaler også Breaking Bad, og du burde også ta en titt på Spartacus!
Vil anbefale at du gir Twin Peaks av Mark Frost og David Lynch en sjanse.
Særs undervurdert serie som alt for mange gikk glipp av.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Jeg fikk "dette må jeg se mer av!"-følelsen av å se på House. Ble kanskje litt ekstremt når jeg satt i ca. 15timer i strekk i flere dager. Dette var ikke fordi jeg er interessert i helse/sykepleiere, men mest pga utviklingen av personligheten til House og hans forhold til andre. Dette er kanskje fordi jeg liker folk som "bryter reglene" om hvordan man egentlig skal være.

Akkuratt nå sitter jeg spent og venter på en ny sesong av Sherlock (9.2 på imdb) hvor den siste episoden som har kommet ut får deg til å sitte igjen med et veldig stort spørsmål som man bare ha svaret på. Sherlock er ikke noen lang serie. Det er 3 episoder per sesong (+ en pilot i sesong 1) og det har hittill kommet ut 2 sesonger, men hver av disse episodene varer ca. 90min.
Sist endret av Zarlach; 28. januar 2013 kl. 01:05.
Breaking Bad og The Wire er vel, ved siden av GoT, de to beste jeg har sett. Selv gjenser jeg for tiden Nowhere Man, en serie fra midten av nittitallet, omhandlende en mann som blir frastjålet livet sitt. Dvs.: Plutselig opplever han at kona og alle bekjentskaper benekter ethvert kjennskap til ham. Anbefales for alle som liker X-Files, samt alle som har sansen for konspirasjonsteorier. Jeg ser denne serien på YouTube nå.

Forøvrig er Rome veldig bra.

Glemte visst å nevne BSG og Twin Peaks. Og Lars von Triers Riget. (Særlig sesong 1.)
Sons of Anarchy
Person of interest
Suits

Californiacation og Entourage er guttenes svar på sex og singelliv, anbefales!