Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1013
hei hei..
jeg går rett på sak og kan si at jeg har driti meg skikkelig ut...
Jeg hadde ett problem med pcen.. så fikk jeg fikset problemet, og pcen startet helt fint.. så skulle jeg sette den sammen igjen, men når jeg kobler strømmen til nå så kommer det bare en konstant pipelyd fra hovedkortet rett under touchpadden!, etter noen sekunder begynner det å bli ganske varmt i området der.. :O
er det noen som vet hva jeg har klart å fucke?? :P
Takker for alle svar
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan jo nevne hva problemet du ført hadde var, så kan du sjekke alle koblinger, spesielt ram-brikkene.
microen's Avatar
Trådstarter
jeg klarte å ødelegge harddisken, så byttet jeg ram på den i samme slengen..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da er jeg nokså sikker på det enten er rambrikkene som var defekte når du fikk de, eller så sitter de ikke skikkelig i.
microen's Avatar
Trådstarter
hmm, kan godt hende det ja, kan hende at noen ledninger er gått ut, siden det virker ikke som om at det kommer strøm til noe.. men skjønner ikke hvorfor det blir varmt der, eller hva pipelyden kommer fra..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pipelyden indikerer at det er noe galt, varmen kan godt komme fordi den er stuck før den rekker å poste.

ETT langt kontinuerlig pip pleier uansett å være RAM feil, nesten uavhengig hvilken bios du har.
Sist endret av Fleff; 27. februar 2012 kl. 22:08.
microen's Avatar
Trådstarter
men er det ikke litt merkelig at pcen gikk fint på i begynnelsen, så etter jeg prøvde å sett den sammen igjen, så plutselig fucker den seg bare?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og..

Hva skjer hvis du putter tilbake de orginale minnebrikkene ?
microen's Avatar
Trådstarter
ingen forskjell.. det kommer samme lyd bare...