Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4377
Hei!

Fikk levert fiber for kort tid siden, og skulle sette opp lineær TV for madammen, men har støtt på litt problemer.

Jeg er koblet med cat6-kabel fra TVen og direkte til min egen router. Når jeg velger kablet internett i grensesnittet kjører tuneren en speedtest, og sier til slutt at internettforbindelsen er god. Når den rett etterpå begynner kanalsøket på IPTV henger den på 21% helt til det spretter opp melding om at "Klarte ikke å finne noen TV-kanaler. Vennligst sjekk tilkoblinger og at din ruter har tilkobling til internett og forsøk så på nytt".

Har selvsagt prøvd reboot.

Routeren er en Mikrotik hEX S som jeg har satt opp selv. I utgangspunktet skal alt av trafikk være tillat ut.

Forslag til hvordan jeg kan feilsøke dette? Regner med at om jeg ringer telenor support er de lite behjelpelige på grunn av at jeg bruker min egen router.

Vedlagt ligger for ordens skyld mikrotik configen
https://pastebin.com/pm96bFVy
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Det var akkurat det jeg trengte.

Poster løsningen i tilfelle noen andre med Mikrotik skulle ha samme problem.

1. Installer multicast-pakken på mikrotik

2. Legg til følgende konfigurasjon i UI eller med CLI.

Kode

/ip firewall filter
add action=accept chain=input comment=IPTV protocol=igmp
add action=accept chain=forward comment=IPTV protocol=udp
/ip upnp
set enabled=yes
/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=0.0.0.0/0 interface=ether1 upstream=yes
add interface=bridge

Da håper jeg bare at jeg ikke har gjort firewallen min til en sveitserost.
Sist endret av Oslash; 23. november 2021 kl. 22:36.