Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3250
Noen som kan anbefale noen gode dokumentarer om astronomi og verdensrommet generelt? Synes spesielt dette med sorte hull etc er utrolig interessant.
Cosmos på Disney plus og Netflix og tror jeg. The shit. Der får du alt inn med teskje av Neil DeGrasse Tyson som jeg skulle ønske kunne lese for meg før jeg sovner hver kveld
Ikke akkurat fulle dokumentarer, men kan anbefale kurzgesagt sine videoer på youtube
Han har iallefall 5 videoer konkret om sorte hull,og sikkert enda flere om universet.
https://www.imdb.com/title/tt2395695/

Cosmos: A Spacetime Odyssey med Neil deGrasse Tyson. En ganske enkel, men fremdeles interessant serie.
Kan på generelt grunnlag anbefale Curiosity Stream, som har ufattelig mange fine dokumentarer. Prisen er ca 13 norske kroner i måneden. Siden du er interessert i astronomi og verdensrommet: her er en lenke til Space-kategorien deres. (Ett av mange tema i "Science"-kategorien, som igjen er en av mange andre interessante kategorier!)
Sist endret av Realist1; 21. oktober 2021 kl. 19:47.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Kan på generelt grunnlag anbefale Curiosity Stream, som har ufattelig mange fine dokumentarer. Prisen er ca 13 norske kroner i måneden. Siden du er interessert i astronomi og verdensrommet: her er en lenke til Space-kategorien deres. (Ett av mange tema i "Science"-kategorien, som igjen er en av mange andre interessante kategorier!)
Vis hele sitatet...
Denne stream tjenesten er jo helt genial, utrolig mye interessant her, vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Anbefales til alle som er interesert i dokumentarer av diverse slag.
Det finnes ingen uten How the Universe works!

Absolutt den beste og er en dokuserie som fortsatt går. Er mange sesonger og utrolig interessant!

Anbefales virkelig. Har ikke sett noe som kan måle seg.
Sist endret av Naturgrønn; 22. oktober 2021 kl. 21:20.
Wonders of the solar system, og Wonders of the universe fra BBC.
Sist endret av Terrassebeist; 22. oktober 2021 kl. 21:37. Grunn: Skrivefeil
The Universe, som sendes på History 2. Utrolig lærerikt
Sist endret av TidensTann; 22. oktober 2021 kl. 23:31.