Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2486
Hei,

Jeg vet dette kanskje høres litt rart ut, men jeg har hatt en fantasi lenge som går ut på legge en politibetjent i håndjern. Det er noe som trigger i meg ved tanken, som at de skulle smakt sin egen medisin på en måte. Litt vanskelig å forklare det men det er en av tingene jeg må gjøre før jeg dør. Kommer til å slippe politiet løs nesten med en gang og fortelle at det var et eksperiment og ikke vil skje igjen. Men det får sikkert reaksjoner uansett.

Hvor streng blir straffen og har dere forslag til hvordan det skal utføres? Det må være uniformert. Skal legge ut artikkel her hvis det kommer i avisa.
Om planen er å arrestere han og så få bli arrestert selv etterpå så er det fullt mulig ja. Får sikkert en solid straff.

Eneste måten å slippe unna må nok være om politimannen gjøre noe veldig grovt, feks begynner å skyte villt rundt seg. Om han bryter en ikke grov lov, men likevell gir grunnlag for borgerarrest blir du å få alt av problemer.

I straffeloven § 155 heter det:

"Den som ved vold eller trusler påvirker en offentlig tjenestemann til å foreta eller unnlate å foreta en tjenestehandling, eller søker å oppnå dette, straffes med bot eller fengsel inntil 3 år."

Vil tro den er relevamt her.
Hmm inntil 3 år må vel være hvis det utøves vold også?

Hvis jeg slipper han løs like etterpå så kan vel ikke det bli så strengt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bjarneboy700 Vis innlegg
Hmm inntil 3 år må vel være hvis det utøves vold også?

Hvis jeg slipper han løs like etterpå så kan vel ikke det bli så strengt?
Vis hele sitatet...
Det eg lurer litt på er korleis du har tenkt å unngå vold om du forsøker å få ein politimann i jern. Dei er jo fort trent på det omtrådet, og vil muligens motsette seg handlinga.
Jeg vet ikke, har du forslag? Jeg vil få gjennomført dette på en måte, problemet er bare hvordan det skal utføres. Kommer ikke på noen metoder som ikke innebærer vold selv så spør dere.
"Øko-Terrorist"
Tror ikke du finner noen måte å gjennomføre det på uten å utøve vold, eller true med vold. Evt. dope ham/hun ned, men det får du nok like alvorlig straff for om ikke værre. Med mindre du ønsker å ødelegge livet ditt tror jeg du skal la være.
Sist endret av tr80r; 26. februar 2019 kl. 08:52.
Du kan jo forsøke å lære deg noe angrepsteknikk først, krav maga f.eks? Ellers benytte seg av overrasklsmoment, samt gå for en tjenestemann som ikke er så fysisk stor, kanskje en kvinne?

Synes for øvrig dette var en så god idé at jeg nærmest er rørt til tårer av tanken. Om du gjennomfører lover jeg å oppkalle førstefødte sønn etter deg, Bjarneboy700.
Hva med og dra til din lokale politistasjon og fortell det du skriver her. Så kanskje du får lov og sette jern på en av de.
Spar deg selv og dine nærmeste for flausen.
Og nei, det er ikke gjennomførbart.

I så fall det er mulig vil du bli anmeldt og siktet for en eller flere av de nevnt under.
Straffeloven § 127,§ 128,§ 155,§ 156
Jeg er langt i fra noen kløpper på regler og paragrafer. Men er det ikke mulig å utføre borgerarrest om en poltiman feks stjeler eller noe slikt?
Siden ingen har kommet med noe forslag, står jeg nå igjen med kun et alternativ.

Hva hvis jeg går undercover homse og sjekker opp en skeiv politimann, så slår jeg bare opp med han når oppdraget er utført? Litt slemt gjort men det er jo ikke ulovlig og slettes ikke voldelig? Ville helst sjekket opp ei kjerring men det finnes nesten ikke kvinnelige betjenter her jeg bor. Oppdraget må forventes å kunne ta litt tid..

Helt siden jeg ble arrestert som ungdom har denne tvangstanken kverna i hodet. Forhåpentligvis vil dette hjelpe.
Å gi etter for tvangstanker er ikke en god måte å fjerne de...

Tror nok at det vil gå som både vold mot offentlig tjenestemann og frihetsberøvelse.
Hva med å la det holde med fantasien? Jeg antar at dette er bygget på psykiske problemer av noe slag. Jeg er ganske trygg i at du har en ustabil psyke hvis det er slik at denne fantasien er så sterk at du er villig til å motta rettslige følger for å tilfredsstille trangen for å oppleve den.

I så fall så vil du ikke føle deg bedre av å gjøre dette (foruten akkurat da du gjør det). For din egen trivsel og gledes skyld så anbefaler jeg deg å ihvertfall snakke med en psykolog om tankene dine og høre hva de tenker om det først.

Lykke til.