Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3523
Hei. Har hatt bilen på verksted i ca 2 mnd nå for en feil de ikke har klart å fikse. Jeg fikk så en faktura fra fjell linjen på nesten 1 000 kr, blant annet også kjørt kl. 02.30-03.00 på lørdager og søndager. ellers er det alt fra 20:00 til 23:00 på ukedager.
Regner med det er test kjøring, men det var da voldsomt.. Har denne personen brukt bilen frem og tilbake til jobb? Kjørt sjåfør? På lørdager og søndager så seint? Hva i alle dager?

Dette er vel en faktura som de må dekke?
Helt klart, du bør også politianmelde verkstedet. Det er langt utafor hva som er greit
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Helt klart, du bør også politianmelde verkstedet. Det er langt utafor hva som er greit
Vis hele sitatet...
Kan ikke de bare si at de har testet bilen etter forsøk på reparasjon da?
Det kan de sikkert si, men jeg tviler på at det holder i en eventuell sak. Prøvekjøre på natta og i helgene? Ikke vanlig praksis.
Du bør i det minste kreve bompasseringer dekket og et solid prisavslag på jobben som er utført.
Les denne
https://www.help.no/Fagomraader/Kjoe...-bilverkstedet
Hadde venta med og si noe til jeg fikk regninga. For så og ringe ned og si at det er uaktuelt og betale den siden bilen din tydeligvis har blitt brukt uten ditt samtykke. Og så toppa det med og si at dem skal betale den regninga på 1000kr. Ellers så er lokal avisen neste stopp.
(...)det ble bekreftet av uavhengige bilverksteder og NAF at personlig bruk av en bil på verksted uten godkjenning av bilens eier verken er vanlig rutine eller akseptabelt.
Vis hele sitatet...
Tatt fra hjelp.no

Er nok bare å anmelde.
Da kontakter jeg advokat i morgen. Takk dere.
Du starter med advokat? Hva med å ringe eller stikke innom verkstedet, snakke med sjefen og spørre hva som har foregått? Kanskje du slipper å betale verkstedregningen. Tropper du opp med advokat og full pakke, går de helt sikkert i vranglås og du har en sak i fanget som det vil ta på årevis å bli ferdig med.
Støtter sistemann her. Snakk med verkstedet og få deres forklaring. Gjerne skriftlig. Dersom du ikke når frem med en unnskyldning og en kraftig prisreduksjon, samt at de selvsagt dekker utgiftene til bompenger - politianmelder du.
Lydopptak, baby

Stikk ned og snakk med de. Ikke gjør det til advokatmat når du allerede har vunnet
har opplevd samme situasjon hos jæger.

de kjørte 150 km med bilen min.

gikk ned der og forlanget at de skulle fylle bilen opp igjen, og eventuelt betale bom passeringer.

dette gjorde de, ganske kjapt og enkelt slapp også og betale for jobben, betalte bare deler.
Du noterte vel kilometerstanden når du leverte den? Be så Fjellinjen om foto-dokumentasjon av passeringene så du ser at det er din bil.

Og som andre sier: Snakk med dem først og se (hør) hva dem sier. Er du fortsatt misførnøyd kan du besøke advoket.

Noe testkjøring er rimelig, men midt på natta?? Hmm. Lukter ugler i mosen der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har snakket med dem angående kjøringa. Fikk til svar at han "jobber så seint". Rent bullshit.
Verkstedregning som kom på 31000 skulle egentlig være en garantisak fra forrige regning på 48000.
Politi har vel ikke noe med saken å gjøre så lenge jeg har sagt at det er greit de tester bilen.
Saken har blitt sendt til forbrukerrådet.
Det der er bullshit fra ende til annen, jobber selv som bilmekaniker å det er ingen som jobber på en kundebil ut over nattetider og prøvekjører bil fra 2-3 på natta. Dette er ikke greit å provoserer meg, da det er slike ting som dette som setter bilbransjen i ett dårligere lys enn det allerede er.

Under normale omstendigheter ved reparasjon av bil så vil prøvekjøring etter reparasjon foregå under normal arbeidstid. Får man ikke tid til prøvekjøring så venter man til dagen etter.
Sitat av margido Vis innlegg
Det der er bullshit fra ende til annen, jobber selv som bilmekaniker å det er ingen som jobber på en kundebil ut over nattetider og prøvekjører bil fra 2-3 på natta. Dette er ikke greit å provoserer meg, da det er slike ting som dette som setter bilbransjen i ett dårligere lys enn det allerede er.

Under normale omstendigheter ved reparasjon av bil så vil prøvekjøring etter reparasjon foregå under normal arbeidstid. Får man ikke tid til prøvekjøring så venter man til dagen etter.
Vis hele sitatet...
Synes selv det var rart.. Men det verkstedet har aldri vært noe bra uansett. Vi får se hva forbrukerrådet sier. Mener jrg har stor sjanse for å vinne.
Kontakt bomselskapet og hør om de har bilder. Om han har brukt bilen din til å kjøre pirattaxi om natten, vil jeg si du har en rimelig sterk sak mot han.
du driver med mye rart du Stratos891.. er dette reelt eller er det en fabel? du har styra mye med biler og verksteder basert på dine tidligere innlegg.. vondt å ta dette seriøst...
Er verkstedet et godkjent verksted av Statens Vegvesen?

Jeg oppfordrer deg til følgende:

- Om du er NAF medlem, ta kontakt med dem.
- Rapporter hendelsene skriftlig til Statens Vegvesen. Legg ved all dokumentasjon du har.
- Dialogen med verkstedet angående saken ville jeg tatt over e-post, da har du ting skriftlig.
- Kontakt Forbrukerrådet

Lykke til.
Sitat av Automatiker Vis innlegg
Kontakt bomselskapet og hør om de har bilder. Om han har brukt bilen din til å kjøre pirattaxi om natten, vil jeg si du har en rimelig sterk sak mot han.
Vis hele sitatet...
Det er samme problem, mot samme bilforhandler, mot samme verksted. Bare en stooor avansert problem som har krølla seg hit. Det er helt sant, så ingen troll her.