Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 981
Jeg har tenkt å kjøpe en pc med følgende specs:
- Silverstone Shuttle Case
- Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz
- Corsair 2x 4GB DDR3
- GeForce GTX 560 Ti
- Hitachi 500GB HDD

Bruksområdet blir CS:GO og muligens BF4. Såvidt jeg har lest kan skjermkortet dra CS:GO på 100-150fps på høye settings. Men jeg som er veldig krevende når det gjelder fps kommer nokk til å sette ned settings litt for å ha stabilt over 120 fps. Lurer på om dette er et bra kjøp siden jeg hovedsaklig skal spille CS:GO. Kommer ikke til å ha pc'en altfor lenge (frem til august).
Jeg hadde opprinnelig samme oppsett som det er bare med et GTX 560, og det dro BF3 på high men ikke ultra, i tillegg til at det ble jævlig varmt. Bør nevne at jeg fikk bluescreens hver dag pga det, og det er jævla kjedelig når du er midt i en match. 560Ti er vel knapt noe særlig bedre, men det blir jo opp til deg å finne ut av. Heatsinken på CPUen er ikke noe særlig å skryte av heller etter å ha opplevd temperaturer fra 70 til 90 på full load etter en stund. Monterte en ny til 200 fra komplett og det var mye bedre med én gang.
Har selv gtx560ti og det fungerer veldig bra. Går aldri under 60fps på bf3 ultra og gjer det bra på andre spel og. Eg ligger på rundr 50-60fps på very high på Arma3. So eg trur ihvertfall at cs go går lett.
;D Bra med svar allerede! Ja så om jeg hadde satt inn en ekstra vifte så ville dette være et greit kjøp? Og en ting, jeg har sett er at Ti versjonen skal være rundt 12% bedre ytelse. Vet ikke om dette stemmer.
Sist endret av lokemotiv; 25. desember 2013 kl. 20:58.
å hva må du betale for såpass utdatert maskinvare?
http://www.geforce.com/hardware/desk...ti/performance
er snakk om 3000kr
Sist endret av lokemotiv; 25. desember 2013 kl. 21:04.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Go for it! Jeg har
i5-2500k
16gb 1600mhz
560TI (Har et 560ti til liggende, men gidder ikke bruke det pga mye problemer i SLI, og nesten ingen FPS-gain i CSGO)
Ligger på over 150fps konstant i CSGO, og er såpass kresen at jeg spiller på lav grafikk for å få god FPS(vil gjerne utnytte 144hz skjerm)

For 3k er det der et steal, så om du ikke skal ha den kan du godt linke meg den så jeg kan kjøpe den sjøl, lol
Sist endret av FatMan; 25. desember 2013 kl. 21:47.
Takker for svaret! Ja det ser ut som om det blir et kjøp! Er flink til å optimalisere pc'en samt unngå å installere unødvendig programvare, så jeg tror jeg skal klare å dytte 150fps ut av denne utdaterte saken.