Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2315
Hei, har prøvd å få brukt spotify på spilleren i bilen uten noe hell. Har både prøvd med usb og egen ipod/iphone ledning som er i spilleren men den vil ikke spille av noe musikk som helst fra spotify.

Har prøvd med en ipod og det funket. Noen som har peiling på hvorfor den ikke vil spille av musikk som kommer fra spotify på mobilen?
er du sikker på at telefonen din er støttet? vår støtter i alle fall ikke alle modeller/os... du kan jo eventuelt bruke aux om du har det, dog får du ikke skiftet sang via spilleren.
Kva spelar har du?
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Den skal være støttet for iphone 4, står ihvertfall så på boka som er til den. Det er en Alpine spiller
Bruk en FM-sender da vel?

De koster fra 22 spenn med frakt på ebay: Car MP3 Player Wireless Multi FM Transmitter SD MMC Slot/USB Car Charger D0X8

Sitat av zandoom Vis innlegg
Den skal være støttet for iphone 4, står ihvertfall så på boka som er til den. Det er en Alpine spiller
Vis hele sitatet...
Modell nummer/navn på spilleren?

Fra facebook siden til Alpine i fjor:

Alpine conducted a quick compatibility test with the iPhone 5 and found that certain AV, AVN and Digital Media Receiver products are not able to playback iPhone music over the USB connection. Everyone can, however, continue to listen to music from Pandora or access their iPhone’s music library wirelessly via Bluetooth® Wireless Technology.

In addition, it has been reported that Bluetooth streaming meta data and control is currently not functional with iOS 6. At the time it seems all 1-Din (including CDE-235BT) head units are effected by this, not 2-Din AV/AVN/Digital Receivers.

Alpine's engineering teams have begun detailed evaluation and specification confirmation and we will provide updated information as soon as investigations are finalized. Compatibility with other Alpine products is being verified and will also be confirmed later.

Currently, Alpine products verified not compatible with the iPhone 5 (no iPod/iPhone playback via USB) are:

INE-S920HD, INE-Z928HD. IVE-W535HD, iDA-X305S/X305/X100/X001

We will continue to update you regarding compatibility.
Vis hele sitatet...
Hvis du poster modellnummeret/navnet på alpine-spilleren din, kan vi kanskje hjelpe deg med å finne en firmware update elns. som fikser dette problemet.
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Det er en Alpine CDE-111R. Jeg vet ikke om det er noe med lydfilene fra spotify som gjør at det ikke vil spilles av kanskje? jeg har ikke fått testet fra iphone'n sitt eget avspillingsprogram ennå siden den eneste musikken jeg har på den er på spotify. For den spilte jo fint av fra ipod.

Når jeg prøvde å spille av via egen kabel som er til iphone/ipod kom det opp at den ikke fant noe musikk når jeg spilte av fra spotify.
Interessant... det er en svenske som har samma problemet som deg, med samme modell: Spotify från iphone slutar spela efter cirka 30 sekunder via en iphone tillbehörskabel

Ser ut som dette skyldes oppdateringen på iphonen

Nej men jag hade samma problem på min Iphone så började köra aux istället
Vis hele sitatet...
Ut ifra posten på facebook siden jeg posta i stad, ser det ut som din modell har blitt rammet av denne feilen fordi det er en såkalt "1-Din" modell. (Kilde)

In addition, it has been reported that Bluetooth streaming meta data and control is currently not functional with iOS 6. At the time it seems all 1-Din (including CDE-235BT) head units are effected by this, not 2-Din AV/AVN/Digital Receivers.
Vis hele sitatet...
Så dersom du har iOS 6 på iphonen med ikke på ipodden din, er dette sannsynligvis grunnen.

Kan du sjekke det?

Hvilken iOS versjon kjører du på ipodden og iphonen?
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
iphonen min har iOS 7.0.2, ipoden er jeg usikker på siden den ikke er min og jeg får ikke lånt den å sjekka før imorra men jeg vil tro at den ikke er oppdatert på en liten stund hvis jeg kjenner riktig xD
Welp... there's your problem.

Da kan det se ut til at den eneste løsningen din er å kjøre via AUX (lydkabel) eller FM-sender.
Har ikke funnet noen firmware-updates for spilleren din (CDE-111R) som fikser dette.

Men, jeg har funnet en bluetooth-dings som kanskje er oppdatert til å funke med spilleren din + iphone iOS6++

lydogbilde.no - Alpine KCE-250BT bluetooth interface

Future Bluetooth firmware updates (for phone compatibility) will be available for the KCE-250BT. With the following Alpine products the Bluetooth Module KCE-250BT can be updated: IVA-D511R, IVA-D511RB, IVA-W520R, iXA-W404R, iDA-X305S, iDA-X313, iDA-X311, iDA-X311RR, iDA-X305, iDA-X303, iDA-X301, iDA-X301RR, CDA-105Ri, CDA-117Ri, CDE-W203Ri, CDE-112Ri, CDE-111R, CDE-111RM, CDE-102Ri, CDE-101R and CDE-101RM.
Vis hele sitatet...
Den koster dog 1100,- noe som jeg synes er litt vel dyrt.

Koster 790 med frakt fra ebay: KCE-250BT BLUETOOTH HANDS FREE INTERFACE ADAPTER MODULE FOR ALPINE CAR RECEIVER

Dersom den blir tatt i tollen, er det ca. 131 for tollen og 75 i tollgebyr (tror jeg)... så du sparer lite på det.

Hadde forresten sjekka før jeg kjøpte om den bluetooth dingsen funker med iOS 7.0.2.

Om du MÅ ha usb kontroll nå, hadde jeg heller kjøpt en brukt ipod.

Til slutt: spør på facebook-veggen til Alpine om hvilken løsning som er best for deg med din modell og iOS versjon: https://www.facebook.com/AlpineElectronics
Sist endret av Turbolego; 16. november 2013 kl. 23:21.
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en aux kabel til mandag og se om ikke det løser problemet ja, ellers kjøper jeg meg nok bare en minnepenn til en hundrings :P

Tusne takk for hjelp!
Fant denne oversikten: iPod iPhone / Bluetooth Compatibility Chart 2011

På din modell, står det at du må ha en "KCE-433iV"



Denne koster bare 40 spenn med frakt: KCE-433IV Full Speed iPod/iPhone 3G 3GS 4 4S Charger Data Cable for Alpine Radio


Værd å prøve kanskje... dunno om den funker med iOS 7 tho
Sist endret av Turbolego; 16. november 2013 kl. 23:37.
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
En sånn en har jeg faktisk, men den funka bare på ipoden den også :P

Så går nok for det billigste å kjøper en dobbel aux til en hundrings, enten det eller en minnepenn
Fant enda en oversikt på "KCE-433iV" kabelen som går i litt mer detalj: Alpine KCE-433iV iPod® Cable



Men igjen, dette er bare iphone-verjson, ikke iOS versjon.
Spør på facebook siden til alpine om en KCE-433iV kabel vil funke med en iphone 4 med iOS 7.0.2 på en CDE-111R spiller.

Sitat av zandoom Vis innlegg
En sånn en har jeg faktisk, men den funka bare på ipoden den også :P
Vis hele sitatet...
Sikker på at det er en KCE-433iV du har og ikke en KCE-422i?

Er en forskjell på disse kablene, desverre...
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Skal gjøre det, men er nok som du nevnte at det ikke går med min iOS versjon. Skal se om jeg får spilt av musikk fra itunes på iphonen i et siste forsøk og hvis det ikke virker er det nok iOS versjonen og ikke spotify :P
Sitat av zandoom Vis innlegg
Skal gjøre det, men er nok som du nevnte at det ikke går med min iOS versjon. Skal se om jeg får spilt av musikk fra itunes på iphonen i et siste forsøk og hvis det ikke virker er det nok iOS versjonen og ikke spotify :P
Vis hele sitatet...
Dersom du bruker en KCE-422i kabel, vil det ikke funke.
Du må ha en KCE-433iV som nevnt tidligere til din spiller og iphone -modell.

No, the KCE-422i must be replaced with the KCE-433iv which supports the 5 volt charge on new iPods and iPhones.
Vis hele sitatet...
Kilde.

Men spør først på facebook siden til alpine om comboen KCE-433iV + iphone 4 iOS 7.0.2 + CDE-111R vil fungere.
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Sikker på at det er en KCE-433iV du har og ikke en KCE-422i?

Er en forskjell på disse kablene, desverre...[/quote]


skal sjekke imorra hvem av de to ledningene jeg har
Sitat av zandoom Vis innlegg


skal sjekke imorra hvem av de to ledningene jeg har
Vis hele sitatet...
Awesum.

Gjerne rapporter her om du kjøpte en KCE-433iV kabel og hvordan det gikk. I tilfelle noen andre har samma problem i fremtiden.
Sist endret av Turbolego; 17. november 2013 kl. 00:08.
zandoom's Avatar
Trådstarter
72 1
Da har jeg ihvertfall funnet ut en ting, og det er at det er ingenting som er feil med ledningen eller iphonen. Jeg la musikk på iphonen via itunes, og det ville den spille av, så prøvde jeg spotfiy og den spilte av i ca 2 sek før det kom opp error 01. Så det må altså da være noe med spotify lydfilene som gjør at det ikke vil spilles av tror jeg...