Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1865
Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha et nettbrett snart, men klarer ikke å bestemme meg for hvilket. Vil helst ha et fra Samsung eller Asus pga et stort community, noe som er en fordel da jeg liker å ha muligheten til å flashe custom roms på Android enhetene mine.

Krav: 9-11" skjerm, 3G, god batteritid og ikke alt for høy pris.

Har sett litt på Samsung Galaxy Tab 2, blir mest sannsynlig kjøp av mobilt bredbånd fra NetCom og da vil prisen bli en god del lavere da de har pakkepris.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Vel, jeg må bare nevne det.

Ipad.
Den skjermen....

Vær så snill, bare tenk på det hvertfall?
Takk for forslaget. Har vurdert iPad, men bare på grunn av skjermen. Har to hovedproblemer med å kjøpe iPad.
1. iOS er latterlig kjedelig.
2. Jeg støtter Apple.
Samsung Galaxy tab 2: 1280 x 800. 180 ppi. 7000 mAh batteri! Hd klar filming.

New iPad: 2048 x 1536. 264 ppi. 11650 mAh batteri. Full hd filming.

Juust sayyin.
Sist endret av mo3; 16. september 2012 kl. 11:19.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Samsung Galaxy tab 2: 1280 x 800. 180 ppi.

New iPad: 2048 x 1536. 264 ppi

Juust sayyin.
Vis hele sitatet...
STØTTES!

Ingen dårlige valg, men jeg føler Ipad trekker det lengste strået denne gang for min del.
Da hovedsakelige pga byggekvalitet og skjerm. Det er WIN WIN uansett...
(Og jeg misliker signaturen din, den minne meg om hvor mye tid jeg har kastet bort ^^, )
Sist endret av CHillZoNE; 16. september 2012 kl. 11:20.
Men kjøper ikke en iPad og vil ikke starte nok en diskusjon mellom Apple og alle de andre.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men kjøper ikke en iPad og vil ikke starte nok en diskusjon mellom Apple og alle de andre.
Vis hele sitatet...
Har du testa ipad sin skjerm? Er jo helt sinnsykt hvor god den er. Jeg kan jo telle pixlene på andre tablets. Men ditt tap : )
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men kjøper ikke en iPad og vil ikke starte nok en diskusjon mellom Apple og alle de andre.
Vis hele sitatet...
Neeei! Men du spurte etter hva vi anbefalte, og da evt hvorfor

Fanboy kriger holder jeg meg unna...

MEN! Siden jeg er litt innhabil pga "fanboyisme" hos Asus, kan jeg ikke anbefale deg Transformer.
Selvom det er et klart 2. valg imo.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Har du testa ipad sin skjerm? Er jo helt sinnsykt hvor god den er. Jeg kan jo telle pixlene på andre tablets. Men ditt tap : )
Vis hele sitatet...
Haha, latterlig. Har prøvd både den nye iPaden og Asus nettbrett med dårligere oppløsning, forskjellen er ikke så sinnsykt stor. Eneste situasjonen du kan virkelig se forskjellen godt er hvis du bruker forstørrelsesglass, og hvis du sitter med det og teller piksler må du finne deg noe annet å gjøre på fritiden

Jeg ville ventet til Microsoft kommer med sine Surface brett, da får du et genialt skjermcover som kan brukes som tastatur, samt at Windows 8 er en drøm å bruke.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Haha, latterlig. Har prøvd både den nye iPaden og Asus nettbrett med dårligere oppløsning, forskjellen er ikke så sinnsykt stor.
Vis hele sitatet...
Man må bruke ipad en stund før man virkelig ser endringene. Når jeg bruker mamma sin ipad 2 ser jeg meget stor forskjell på alt.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Man må bruke ipad en stund før man virkelig ser endringene. Når jeg bruker mamma sin ipad 2 ser jeg meget stor forskjell på alt.
Vis hele sitatet...
Har brukt begge to ganske lenge
Tja. Kan nevne at om du er opptatt av spill, så er det ikke til å unngå at det er mye flere spill til iOS.
Utover det er iPad cool cool, men Tab2 10" funker også fett. Tab2 er rask og responsiv, og har vel strengt talt en noe hyggeligere pris.
Samsung har for øvrig nettopp komt med en 9" tab som har LTE, om du er opptatt av denslags.
Utover det fraråder jeg det å se på Note Tab, note-funksjonen suger fortsatt hardt.
Mitt råd: vent på Microsoft Surface. Jeg har iPad og Galaxy Tab. Tab-en ligger og samler støv(fikk den av jobb, så kan ikke selge den) pga veldig dårlig optimaliserte apps og laggy OS. Vil ikke pr dags dato anbefale Android som noe nettbrett-OS.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Tja. Kan nevne at om du er opptatt av spill, så er det ikke til å unngå at det er mye flere spill til iOS.
Utover det er iPad cool cool, men Tab2 10" funker også fett. Tab2 er rask og responsiv, og har vel strengt talt en noe hyggeligere pris.
Samsung har for øvrig nettopp komt med en 9" tab som har LTE, om du er opptatt av denslags.
Utover det fraråder jeg det å se på Note Tab, note-funksjonen suger fortsatt hardt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville faktisk styrt langt unna Android og heller holdt meg til iOS eller Windows 8. Android er tungt å gjøre smertefritt (Java), du sliter med å få skikkelig oppdateringer og det fullt av bugs uansett nesten. Ja, jeg snakker av erfaring. Jeg har hatt Android telefon siden det kom ut på forbrukermarkedet, og jeg er møkk lei av å måtte roote for å få en jævla oppdatering, som uansett er full av bugs, jeg er lei av det er tregt og fryser flere ganger daglig. Kjøp et Microsoft produkt eller Apple, de fungerer som de skal og du får oppdateringer.
Jeg bryr meg lite om hvor mye spill det finnes til Android, jeg har en Samsung Galaxy S3 og jeg har ingen spill på den akkurat nå da jeg bryr meg lite om spill på portable enheter. De spillene som finnes i Play store duger bra for min del.

LTE er ikke så viktig da den plassen jeg tenker å benytte meg av mobilt bredbånd ikke har særlig god dekning da det er på en hytte, kommer sikkert til å bruke den på noen andre plasser også med mobilt bredbånd, men LTE er langtifra et krav.

At produsenten ikke gir raske oppdateringer bryr jeg meg lite om da jeg liker å bruke Cyanogenmod. Litt problemer er alltids et bonus da det gir tidsfordriv. Så lenge problemene er programvare så bryr jeg meg lite.

Noen som vet noe om lanseringsdatoen på Microsoft Surface? Kommer den med 3G støtte? Pris?

Mulighet for å koble til et tastatur noe jeg ser på som en fordel, det er vel mulig på Samsung sine Galaxy Tabs og Asus sin Transformer serie?
Sist endret av Mkvarner; 16. september 2012 kl. 12:04.
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Mitt råd: vent på Microsoft Surface. Jeg har iPad og Galaxy Tab. Tab-en ligger og samler støv(fikk den av jobb, så kan ikke selge den) pga veldig dårlig optimaliserte apps og laggy OS. Vil ikke pr dags dato anbefale Android som noe nettbrett-OS.
Vis hele sitatet...
Vi har her i huset en Galaxy Tab, en iPad og en iPad 2, jeg bruker disse veldig skjedent, men blandt de andre i familien er det iPad 2en som brukes mest, Galaxy Taben brukes egentlig bare til navigasjon. Greia er at Android tablets har kommet langt siden Samsung ga ut Galaxy Tab, og en Android tablets vil ikke være et dårlig kjøp. Nå sier også trådstarter at han ha erfaring med custom roms, og da synes ihvertfall jeg at de beste Android tabletsene vil være et bedre alternativ en iPad.
Når det kommer til Windows 8 tablets så har ikke jeg prøvd det, men det ser lovende ut og jeg vil anbefale TS å også ta en titt på det.
Sist endret av arrayvivid; 16. september 2012 kl. 12:16. Grunn: småfeil
Vent på Microsoft sin Windows 8 tablet? O:
Ridder av 1. klasse
Asus Transformer med dockingstasjon! Helt fantastisk er som en miniPC som varer i 20timer på batteri!
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Asus Transformer med dockingstasjon! Helt fantastisk er som en miniPC som varer i 20timer på batteri!
Vis hele sitatet...
Da ville jeg heller ventet på Windows 8 tablets. Det er jo en tablet som fungerer som en laptop med et ordentlig operativsystem.
Ridder av 1. klasse
Sitat av Claryn Vis innlegg
Da ville jeg heller ventet på Windows 8 tablets. Det er jo en tablet som fungerer som en laptop med et ordentlig operativsystem.
Vis hele sitatet...
Windows 8 er ikke et ordentlig operativstystem, Win8 er bare en vits i fra microsoft, kommer til å bli den samme skandalen som når de hadde windows på mobil..
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Windows 8 er ikke et ordentlig operativstystem, Win8 er bare en vits i fra microsoft, kommer til å bli den samme skandalen som når de hadde windows på mobil..
Vis hele sitatet...
Kjører du Win 8 på en tablet med x86 prosessor får du jo nøyaktig samme OS som Win 8 på PC.. Personlig tror jeg det kommer til å bli bra.

Metro på desktop derimot..
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Windows 8 er ikke et ordentlig operativstystem, Win8 er bare en vits i fra microsoft, kommer til å bli den samme skandalen som når de hadde windows på mobil..
Vis hele sitatet...
stiller meg sterkt uenig. jeg liker windows8 bedre enn windows 7 både på tablet og desktop. Og i tillegg virker det som den bruker en del mindre ressurser også
Sist endret av etse; 16. september 2012 kl. 14:50.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Oppdatering: Gikk for 7 tommeren av Galaxy Tab 2 uten 3G, angrer ikke. God ytelse mtp pris.