Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 684
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Må kjøpe meg ny laptop - denne skal brukes til spilling i tillegg til mindre krevende stuff som skolearbeid og annen vanlig bruk.

Budsjett omtrent 9000, gjerne under, kanskje over, så lenge jeg får noe som duger. Vil ikke ha Mac. (Hvis man får dem til 9k, harr harr harr.. )

Utover god ytelse har jeg ikke så mange krav, men et godt, komfortabelt tastatur er jo et pluss - gjerne også med numpad, men ikke på bekostning av ytelse/pris. Det er også en fordel om den ikke er så dynget ned i shitware at jeg må reinstallere før den er brukbar, men sånn er det vel bare med laptops.

Takk for forslag.
Sist endret av robhol; 16. juli 2012 kl. 15:40.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744833#extra Men selvsagt anbefaler jeg heller en stasjonær byggepc, da du vil få mye mer igjen for pengene Men dette er en laptop jeg vil si egner seg til dine bruksområder. Asus har en del shitware, men dette tror jeg du kan fjerne uten store problemer! Har numerisk tastatur med belysning.

Lykke til med pc-kjøpet :P
Kan gå god for pcen over. Bruker den as we post.
Som nevnt over, så er ASUS N56VZ en ypperlig PC til dine bruksområder. En kamerat kjøpte en slik på oppfordring fra meg, og jeg har ikke hørt noe klaging fra han om den PC'en. Han bruker den til relativt omfattende redigering av bilder og lignende, samt litt filmredigering, spilling og annet. Den drar bla. Diablo 3 på så og si maks settings uten problemer og er visstnok godt bygget. Den har også bakgrunnsbelyst tastatur med numpad, som kan være greit for noen, som f.eks meg, som liker slikt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sapientia Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744833#extra Men selvsagt anbefaler jeg heller en stasjonær byggepc, da du vil få mye mer igjen for pengene Men dette er en laptop jeg vil si egner seg til dine bruksområder. Asus har en del shitware, men dette tror jeg du kan fjerne uten store problemer! Har numerisk tastatur med belysning.

Lykke til med pc-kjøpet :P
Vis hele sitatet...
Har stasjonær, så klart, men jeg må ha en bærbar fordi den stasjonære er så vanskelig å bære.

Takk for forslaget. Tar gjerne flere forslag også, liker å ha noe å velge i, i hvert fall så lenge noen gidder å anbefale det.
Sist endret av robhol; 16. juli 2012 kl. 17:45.
ASUS N56VZ er vel den eneste ASUSen til den prisen, som er grei på Komplett?
Samsung 700Z5C, men litt dårligere skjermkort enn ASUSen nevnt over.
Ellers er alt av ASUS laptopper til den prisen greie, men ikke Zenbook. Ikke at det er noe galt med Zenbook, men det er ikke noe gaming-laptop som er noe av ditt formål.
Sist endret av Oatre; 16. juli 2012 kl. 17:51.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Takk igjen, men denne er også litt over budsjettet. Noe annet som er verdt å anbefale?
Det var så tight, ja Da vil jeg anbefale denne. Zenbook så jeg hadde GT630. Det skulle egentlig duge, og er litt dyrere enn den jeg linket nå. Den er dog skjør. Og mindre skjerm, så den over skule funke meget godt for deg
Sist endret av Oatre; 17. juli 2012 kl. 00:16.