Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  225 20386
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Blir jo ikke å si nei de aller fleste der da uansett. Den folkeavstemningen kommer til å ha et overveldende antall ja stemmer..
Vis hele sitatet...
Ettersom den er et spill for galleriet, så å si, så er vel konklusjonen gitt. Moskva vil selvfølgelig gjerne ha et påskudd, samme hvor tynt, til å late som om de har en legitim grunn til okkupasjonen.
liker Putin
13 0
Sitat av robhol Vis innlegg
Ettersom den er et spill for galleriet, så å si, så er vel konklusjonen gitt. Moskva vil selvfølgelig gjerne ha et påskudd, samme hvor tynt, til å late som om de har en legitim grunn til okkupasjonen.
Vis hele sitatet...
Kan det være grunner til at russisk-språklige innbyggere ønsker å søke mot Russland?
Selvfølgelig, det har garantert vært noe migrasjon i sovjet-tiden. Men med unntak av Krim er de russiskspråklige fremdeles i mindretall.
Sitat av PerEspen Vis innlegg
Kan det være grunner til at russisk-språklige innbyggere ønsker å søke mot Russland?
Vis hele sitatet...
Javisst, men er det greit å annektere deler av andre suverene stater av den grunn, da?

Hvis savnet er så sterkt, så kan man jo for eksempel flytte. Helt uten krig.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Javisst, men er det greit å annektere deler av andre suverene stater av den grunn, da?

Hvis savnet er så sterkt, så kan man jo for eksempel flytte. Helt uten krig.
Vis hele sitatet...
Det at rassland skal få Donbas "rassisk" som påskudd til å forsvare eget territorie er intet mindre enn fullstendig galskap. Hva tror Putler det er Ukraina gjør? Forsvarer sin egen eksistens. Tydeligvis ikke greit at andre enn han selv gjør det.
Jeg har sletta unna en hel haug med dritt her. PerEspen, du får pent lære deg å diskutere som vanlige folk, og drit i hersketeknikker.

Resten av dere, don't feed the troll..

keep it tidy.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...gene.hfUnuDdhL

Har Putler spåkule eller? I og med de tilsynelatende har resultatet klart for dem allerede.
Sist endret av Quakecry; 6 dager siden kl. 15:28.
Vet det kanskje er drøyt å tenke at dette fortsatt hovedsakelig er ett spill for galleriet, men slik hovedsakelig Russland har brukt sine uønskede siden starten på denne konflikten, folk som hvis de først får overtaket skyr ikke unna en eneste "krigskriminalitet" tror deler av Putins drøm involverer bli kvitt store deler av uhm, (råten?) Som enkapsulerer ett gigantisk land areal, og skal ikke engang gi det ett forsøk på definisjoner her, jeg mener vi alle er mer produkter av våre omgivelser og dermed merkelapper vi ser oss definerbare med. I setningen "Jeg er/heter X" er det allerede ett tegn på en slags indoktrinering, Hvem er før "Jeg" i denne setningen. Tror egentlig ikke Putin er en slags slem mann, tror han har pådratt seg en rolle som til syvende og sist vil kreve enten hans, eller hans etterkommere sine ofre, Romanov dynastiet hadde ikke en lykkelig slutt, det er selvsagt mindre alvorlig enn angrep på systemet med dette spillet, men er klisje at det vil dukke opp problematikk i disse banene også. Vet ikke hvordan andre ser det, men Historier om Norge rundt andre verdenskrig gjør meg direkte kvalm og skamfull, ikke på grunnlag av stillingene tatt av folk under krigen, ei heller Kongens Nei (eller ja til massakre på folket), nei det som plager meg der er den skinnhellige moralistiske kreften som nå definerer hele det norske folk ble belyst her av å klippe håret til ei tyskertøs. Og hva enn man nevner om tungtvanns operasjoner og late som at det er ett snev av profesjonalitet innad i det statlige apperatet, er det virkelig vanskelig og forene for meg ett slags ståsted hvor jeg overhodet kan kritisere og ikke minst dømme noen ifra en annen nasjon, folkeslag, etnisitet, rase, nasjonalsang, flagg eller hva enn annet en skulle knyttet til språket norsk, og da skulle ut ifra dette bedømme ett annet enkeltindivid sine drømmer virker ikke bare skamløst.
Kunne det vært fremmet på ett vis som ikke skal virke så infantilistisk svært/hvitt kunne det kanskje vært mulig og debattere dette, men fortsetter jeg dette er jeg redd mine minimale hjerneceller vil gå i minus.

Ble litt tangentielt til tråden, ble en smule fyrt opp da jeg prøvde lese litt svar og fant meg selv ventilere, bærer ingen nag om dette fjernes. Og er ikke like negativ om jeg ser litt mer pragmatisk på det hele. Selv min egen definisjon og motstand mot "Moralisme" er ikke nødvendigvis slik den er definert for andre så er ikke automatisk imot folk som anser seg selv som moralens voktere heller (tror det ville mer vekket nysgjerrighet enn vrede)
Og her får vi et lite inblikk i hverdagen ved Putins forskjellige miltære rekrutteringskontorer rundt om i Russland
https://www.youtube.com/watch?v=vbhPQhVyPDg
La oss oppsummere det store bildet, spesielt i lys av det som har skjedd de siste dagene.
Jeg er farget av medier fra Vesten og pro-ukrainske subredditer, men allikevel.

---

Nye videoer av kvinner i Dagestan som protesterer mot at mennene skal mobiliseres, og forsåvidt protester og motvilje i resten av Russland også.

Russiske menn som flykter eller prøver å flykte landet i haugevis.

Russisk befolkning får vitne en høytstående politiker sin sønn nekte å dra til fronten i en telefonsamtale hvor opposisjonen til Putin later som om de er fra rekrutteringskontor eller noe lignende.

https://finance.yahoo.com/news/son-t...125101688.html

Utstyret de mobiliserte mennene får utdelt:

https://www.reddit.com/r/NonCredible...xxxxxxxx=share

Video av AK'er som ser ut til å være i ekstremt dårlig stand.

https://www.reddit.com/r/NonCredible...xxxxxxxx=share

(Kan muligens være faket propaganda, og egentlig har de flere hundre tusen mobiliserte reservistene utstyr av høyeste kvalitet, men jeg tviler.)

Moralen på Russisk side later til å være bånn i bøtta, mens Ukrainerne later til å ha skyhøy moral. Moral er essensielt i krig.

NATO sin omfattende økonomiske og militære støtte til Ukraina, med EU og USA sine interesser samlet med mål om å bekjempe Russland, er en avgjørende faktor for utfallet av krigen.

Resten av verden "holder med" Ukraina, da de beskytter ditt land mot en invaderende styrke.

Internasjonale etterforskninger som konkluderer med at russiske soldater har torturert og voldtatt barn ned i 4års alderen. Ikke god PR.

Jeg kan ramse opp mye mer, men dere fatter poenget mitt.
Jeg ville satt pengene mine på, i det minste, en strategisk seier til Ukraina. Selv om Ukraina skulle mistet 20% av sitt territorium har Russland avslørt seg som en nasjon gjennomsyret av korrupsjon og en mye mindre kapabel nasjon militært sett enn man trodde før krigen.

Mine tanker går til alle de stakkars menneskene som taper både hjem, pårørende, lemmer, psykisk helse og egne liv midt oppe i denne enorme tragedien. Russere så vel som Ukrainere.
For hva?
Ekspert om russiske anklager: − Det er vanskelig å se at noen andre enn Russland kan stå bak
Plutselig kom denne konflikten litt nærmere, angrep på infrastruktur utenom Ukraina og økt nærvær av "noe" rundt
norske plattformer. At oljeplattformer generelt er gjenstand for interesse, blir spionert på og dertil behandlet som høyrisiko
installasjoner av norske myndigheter er ikke nytt, men sett i sammenheng med situasjonen ellers syns jeg dette er skummelt.
Liker ikke denne utviklingen.

Så kan man plusse på at Putin nå er presset pga. tilbake gang i Ukraina og at soldatene hans flykter
og fortsatt truer med atomvåpen
Putins trusler vekker uro: – Ikke nødvendigvis tomme ord
Sist endret av vindaloo; 1 dag siden kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje bra å stoppe muligheten for russiske menn å flykte over grensene fra "røvertjenesten" i Ukraina-så rekkene fylles opp med folk som er rasende å drita lei gærningene som styrer-over tid så kanskje det bikker over og dannes litt sterkere motbevegelser mot gærningene i Kreml?
Putin har skrudd av gassen og pengene kommer ikke rullende inn til alle disse mektige gassgutta han har rundt seg.

De VIL at gass skal selges til Europa, de er grådige griser og vil tjene spenn.
Det gjør de ikke nå.

De ønsker derfor å få Putin fjernet.

Putin ødelegger Nord Stream, for å holde dem unna og seg selv ved makten.
Det jeg syns gjør denne atom trusselen ekstra skummel er at det ikke er noe valg for Putin å skulle gi opp.
Og det går ikke akkurat strålende. Vestlig etterretning sier 15.000 russiske soldater er drept, 40 070 russiske soldater er døde hevder ukrainske myndigheter og nå flykter russere i tusentall både fra Russland og Ukraina samt en stadig voksende kritikk mot krigen
i Russland.
Er vel ikke lenge før det smeller ordentlig og flere land blir involvert. Redd dette kan være starte på noe vi ikke ser ende på i våres levetid.
Sitat av ronniba Vis innlegg
Er vel ikke lenge før det smeller ordentlig og flere land blir involvert. Redd dette kan være starte på noe vi ikke ser ende på i våres levetid.
Vis hele sitatet...
Ja vi skal mange år tilbake før vi finner like reel trussel på våre kanter.
Knekker (han/dem) et par sånne rør til, og slipper en strategisk atomish bombe i Ukraina slik at vi får en light atomvinter. Blir guffent å være europeer da..
..og en annen ting. Man spekulerer jo mer eller ikke lengre i hvem som står bak angrepet på Nord Stream, man sier
Russland rett ut. Hvor lenge kan vi godta den slags før det må reageres?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..og en annen ting. Man spekulerer jo mer eller ikke lengre i hvem som står bak angrepet på Nord Stream, man sier
Russland rett ut. Hvor lenge kan vi godta den slags før det må reageres?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si eksakt hvem som står bak det. Anser det som både sannsynlig og også noe usannsynlig at Rassland gjør det på samme mynt.
Hvilke andre land er sannsynlig da?
Listen over sannsynlige kandidater er veldig kort, per i dag har den vel bare ett navn. Usannsynlige kandidater finner vi flere av:
USA har alltid har vært negative til russisk gassdominans, Ukraina vil selvfølgelig også være tjent med en stans i russisk eksport. Det er også andre europeiske land som ønsker en hardere linje. Men alle disse har også ekstremt mye å tape på å bli tatt...
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Listen over sannsynlige kandidater er veldig kort, per i dag har den vel bare ett navn. Usannsynlige kandidater finner vi flere av:
USA har alltid har vært negative til russisk gassdominans, Ukraina vil selvfølgelig også være tjent med en stans i russisk eksport. Det er også andre europeiske land som ønsker en hardere linje. Men alle disse har også ekstremt mye å tape på å bli tatt...
Vis hele sitatet...
Eller så er det feilslått å anta at dette handlet om gass. NS 2 ble aldri tatt i bruk og det var ingen grunn til å handle på at den skulle bli tatt i bruk. NS 1 har hatt veldig redusert eksport i det siste.

Splitt og hersk.
Russland har aldri innrømmet å holde igjen gass med vilje, dette vil gi de "alibi" i lang tid fremover. De kan nå fremstille seg som offer for Ukrainsk terror eller vestlige angrep. Eller begge deler.
Det er bare en røverstat som medvitende kan slippe ut så mye klimagasser ii atmosfæren
Spørsmålet blir hva skjer med lignende angrep på f.eks Norsk sokkel, når trekkes NATO for alvor inn?
Sist endret av Gloss; 11 minutter siden kl. 22:14.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvilke andre land er sannsynlig da?
Vis hele sitatet...
Eneste andre "sannsynlige" alternativet er jo USA.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Eneste andre "sannsynlige" alternativet er jo USA.
Vis hele sitatet...
De har sikkert kapasitet til en slik aksjon, men tar de sjansen på det, å stå med buksa nede mitt i Østersjøen?
Russland har jo brent en del broer allerede og har ikke så mye å tape.