Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2966
Jeg har et spørsmål angående ferie under oppsigelsestiden. Jeg har sagt opp, og det er nå 3 måneders oppsigelsesfrist, det jeg lurer på nå er hvordan det blir med resterende ferie. Jeg starter ikke på den nye jobben før August, så det blir ferie uansett i sommer. Hvis jeg skulle ta ferie under oppsigelsesperioden, vil dette påføre noen endring i siste lønnslipp/feriepenger?
Ja. Tar du ferie i oppsigelsestiden får du naturlig nok ikke lønn for dagene du ikke er på jobb

(med mindre du har overført feriedager fra ifjor)
Sist endret av liasis; 4. mars 2020 kl. 13:51.
Kommer an på opplegget. Du har vel feriepenger fra i fjor som skal gå til utbetaling av ferie i år? Kommer vel an på om du har fastlønn eller timeslønn. Jeg tok ut ferie i oppsigelsestiden en gang og merket ikke noe forskjell.
Kommer helt ann på om du jobbet i 2019.
Har du 25 feriedager i 2020 (altså om du jobbet i hele 2019) så merker du ingenting.

Om du ikke jobbet i 2019 får du trekk i lønn om du tar ferie i 2020, uavhengig om det er i oppsigelsesperioden eller ikke.