Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3837
Hei, har et skript jeg har lagd i powershell de siste dagene. Uansett så sliter jeg med å få lagt til at scriptet automatisk sender en sms når en if statement = true.

Bruker nettsiden https://messages.google.com/web/conversations

Er for dårlig i java/HTML etc :/ Finner faktisk ikke ut hva data jeg skal bruke fra nettsiden.

Steg 1 er jo "start en chat"
Steg 2 er at skriptet limer inn et telefonnummer etterfulgt av at det trykker enter
Steg 3 er at det limer inn en melding i SMS delen nede.
Steg 4 er at den trykker på SMS knappen til høyre etter det.

Tenker en "Start-Sleep -Seconds 5" mellom hvert steg så jeg er sikker på at den får utført hver kode før den blir bedt om å gjøre neste kode osv, men hjelper heller ikke

Noen som vet hva fra koden til nettsiden jeg skal bruke? Har lett meg frem i elements, sources osv osv på "inspekt" når man høyereklikker på chrome men ingen lykke sålangt

Bilder fra nettsia







Sist endret av hvagjordo; 29. januar 2020 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg ville gått for å benytte Selenium.
Såvidt jeg kan se fra et kjapt google søk skal det være mulig å bruke Selenium med Powershell.

Personlig ville jeg gått for å programmere dette i et annet, "skikkelig" språk fremfor Powershell scripts. For eksempel python.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Jeg ville gått for å benytte Selenium.
Såvidt jeg kan se fra et kjapt google søk skal det være mulig å bruke Selenium med Powershell.

Personlig ville jeg gått for å programmere dette i et annet, "skikkelig" språk fremfor Powershell scripts. For eksempel python.
Vis hele sitatet...
Jo ja jo, jeg klarte å finne ut etter flere timer at siden chrome ikke har .net framework, noe IE har så er det ikke spesielt mye man kan gjøre fra PS ang automatisering til chrome, var bare det at den nettsiden jeg skulle bruke for å sende sms ikke funket på IE...


Jo, jeg har holdt på med Python i ca 6 mnd, måtte ta meg pause siden Aug pga skole at the moment. Skulle bare lage et lite script til en i familien, så falt på PS pga tid denne gangen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
.NET Framework er en runtime som har lite med nettleser å gjøre.
Uansett er det noe herk å skulle scripte en nettleser beregnet på "vanlig bruk", Selenium som NAPse nevner er faktisk beregnet på det du prøver å gjøre.

Hvis denne siden har et API bør du bruke dette før du prøver noe annet.