Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3366
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan blir egentlig norske vendorer tatt? Ser det er en del som ble busted av politiet
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Økt innsats fordi dere snakker så mye om det på clearnet.
Anonym bruker
"Intolerant Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har det vært noen operasjoner? Er de største tatt?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er stor internasjonal press på dette markedet, er bare Norge som har hengt litt etter. Hvem som «vinner» av purken eller skurken blir interessant å finne ut av, tiden vil vise.
Purken vinner over skurken veldig ofte. Men det er jo langt mer skurk enn purk og det kommer stadig nye skurker mens det ofte er manko på purker. Så det blir nok som det alltid har vært. Noen purker tar noen skurker men det fleste skurker snyter purker og kan leve et langt liv uten store soningsavbrudd.

Når det gjelder darkweb så har det vel ofte være skurkens feil at purken får los. Og da blir det vel for mange forsøke å slippe billigst mulig unna selv på bekostning av andre så da ryker ofte munnkurven og flere kan hankes inn.
Var en stor sak i svensk avis i starten av uka om admin i flugsvamp. Samt anbefaler darknet diaries på Spotify, og episodene om hvordan politiet tok ned og drev et marked i over 30 dager og jakten på oxymonster. Meget spennende etterforskning.
Hoppende fe, henger meg på han! Slutt å post linker/oppgi navn på stedene dere bruker! Mer trafikk/mer nedetid..
OPSEC! -_-

uten deling av linkene hadde det også vært MYE vanskeligere å få til fungerende marked.
Jaha? Jeg har en ny link som jeg kan kjøpe alt jeg ønsker fra i Norge. Merk at det var ikke så enkelt å finne, så det er vell "a double sides sword" det du sier..
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har selv en link jeg kan kjøpe alt jeg ønsker nesten fra norge. Men det er jo ikke ukjent at vendorer blir tatt av politiet. Å da lurer jeg på, hva er fellesnevnern for folk som blir tatt? Er det som oftest slurv ved IP adresse eller fysiske sendingen for eksempel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har selv en link jeg kan kjøpe alt jeg ønsker nesten fra norge. Men det er jo ikke ukjent at vendorer blir tatt av politiet. Å da lurer jeg på, hva er fellesnevnern for folk som blir tatt? Er det som oftest slurv ved IP adresse eller fysiske sendingen for eksempel?
Vis hele sitatet...
de som blir tatt på global basis hvertfall er pga de feilet opsec, generelt sett. bare en liten "feil" som skal til før folk kan spore deg.
men har også skjedd at snuten finner serverene og har tatt over hele markedet uten at moderatorer har merket noe engang, og sånn tatt både selgere, kjøpere og t.o.m de som starta markedene.

altså trenger det ikke være du selv som fucker opp opsec nok til at du blir tatt engang, derfor ekstra viktig å være såpass nøye med opsec at det blir umulig å bevise du var den bak det aliaset og handlingene de tror du var bak..
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
de som blir tatt på global basis hvertfall er pga de feilet opsec, generelt sett. bare en liten "feil" som skal til før folk kan spore deg.
men har også skjedd at snuten finner serverene og har tatt over hele markedet uten at moderatorer har merket noe engang, og sånn tatt både selgere, kjøpere og t.o.m de som starta markedene.

altså trenger det ikke være du selv som fucker opp opsec nok til at du blir tatt engang, derfor ekstra viktig å være såpass nøye med opsec at det blir umulig å bevise du var den bak det aliaset og handlingene de tror du var bak..
Vis hele sitatet...
Det er såppass ja .. Hva mener du me opsec i denne sammenhengen?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Operation security, slurv med sikkerhetsrutiner, prøver å ta snarveier eller bare er late/god troende..