Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1168
Okei, dette er kanskje et vagt spørsmål, men noen som vet om det finnes noe som kan effektivisere kroppens forbrenning av Fosfatidyletanol? Som en relativt ung mann, har jeg liten interesse av å sitte nykter i 6 måneder som følge av at politiet forlanger at jeg skal bevise min edruelighet som følge av en promilledom for 3 år tilbake med peth test en gang i måneden for å få tilbake sertifikatet
Sist endret av Christ89; 23. august 2019 kl. 20:25.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan sitte i 6 måneder å bevise at du er nykter for å få tilbake lappen eller du kan drite i å få den tilbake.
Ditt valg.
etter litt kjapp googling ser det ut til at sporbarheten er på opptil 2-3 uker, så det gir deg vel en god uke med alkohol etter hver test..?
ikke ta dette for god fisk da dette var 2 artikler jeg sjekka bare, ikkeno mer. her en èn:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27596747
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan sitte i 6 måneder å bevise at du er nykter for å få tilbake lappen eller du kan drite i å få den tilbake.
Ditt valg.
Vis hele sitatet...

Velvel, dette var da en saklig kommentar. Gratulerer. Jeg stilte et spørsmål, man er jo ikke nødvendigvis en fyllik selv om man ble tatt med 0,6 i promillekontroll.
Jeg drikker stort sett altid fredag og lørdag. Men rører ikke noe i uke dagene. På meg så slo den peth testen ut etter 5 uker med null intak av noe som helst alkohol. Var da ganske lave verdier med legen trodde at jeg hadde drukket litt. Men det var innafor.

Jeg har vært så dum og blitt tatt 2 ganger for kjøring. Men måtte bare ta 2 peth tester. Tok først en med skyhøye verdier i følge skala som jeg fant på nettet. Legen da da at jeg måtte holde meg i 4 uker og avlegge ny prøve. Ventet da 5 uker. Tok ny prøve og den var legen fornøyd med. Så da ble helse attest godkjent.

Er det fastlegen din som forlanger 6 mnd edruelighet. Eller staten?

Hadde vurdert og bytte fastlege i såfall.
Trådstarter
4 0
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg drikker stort sett altid fredag og lørdag. Men rører ikke noe i uke dagene. På meg så slo den peth testen ut etter 5 uker med null intak av noe som helst alkohol. Var da ganske lave verdier med legen trodde at jeg hadde drukket litt. Men det var innafor.

Jeg har vært så dum og blitt tatt 2 ganger for kjøring. Men måtte bare ta 2 peth tester. Tok først en med skyhøye verdier i følge skala som jeg fant på nettet. Legen da da at jeg måtte holde meg i 4 uker og avlegge ny prøve. Ventet da 5 uker. Tok ny prøve og den var legen fornøyd med. Så da ble helse attest godkjent.

Er det fastlegen din som forlanger 6 mnd edruelighet. Eller staten?

Hadde vurdert og bytte fastlege i såfall.
Vis hele sitatet...
Hm, det er vel egentlig fastlegen som sa noe sånt som "Eneste måten å tolke det politiet skriver på, er at du må bevise din avholdenhet over tid" Så dette er ikke noe absolutt krav?
Sitat av Christ89 Vis innlegg
Hm, det er vel egentlig fastlegen som sa noe sånt som "Eneste måten å tolke det politiet skriver på, er at du må bevise din avholdenhet over tid" Så dette er ikke noe absolutt krav?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg ble forklart det av fastlegen så var det opp til han og bestemme når jeg var skikket. Det er han som må skrive attesten. Og så lenge han var fornøyd og skrev under så ville jeg ikke spør og grave noe mere. Men det gikk nå gjennom og jeg kan nå ta sertifikatet. Må ikke inn på noe mere prøver