Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1025
Jeg sitter på lan nå, og en her har en data som det er nesten umulig å sette opp nettverket på. Kjører WinME og nettverkskortet er en Unex 10/100 Mbps Fast Ethernet PCI Adapter. Maskinen vil bare ikke få kortet helt instalert.
Hva kan være galt?
få noen til å legge win98 inn
Fjern alle spor av nettverkskortet/oppsett på enhetsbehandlig og nettverk. Begynn på nytt med orginale drivere fra unex. Var på et lite lan en god tid tilbake, en gubbe med samme problem
hmmm... jeg tror jeg har samme nettværkskortet..
jeg har bare en TCI/IP protokoll jeg.. som nettverks kortet bruker da..

TipeX: La ikke vi til en ellerannen helt bortinatta protokoll da på mitt? så startet den å funke?
Opprinnelig postet av JensK
TipeX: La ikke vi til en ellerannen helt bortinatta protokoll da på mitt? så startet den å funke?
Vis hele sitatet...
Yepp.. la inn NetBEUI også funka det.. noen maskiner trenger NetBEUI for å fungere sosialt med andre maskiner
Det er vel NetBEUI som brukes til å dele filer og skrivere i Windows ?

NetBEUI skal vel legge seg inn automatisk hvis du har instalert "File and Printer Shering for Microsoft Networks" ?
Opprinnelig postet av Kongen
Det er vel NetBEUI som brukes til å dele filer og skrivere i Windows ?

NetBEUI skal vel legge seg inn automatisk hvis du har instalert "File and Printer Shering for Microsoft Networks" ?
Vis hele sitatet...
Nope, og nope...
NETBEUI er en egen protokoll og må også legges inn manuelt. Den stammer fra tiden før TCP/IP og har ingen "kvalitetskontroll" altså den sender bare pakkene men sjekker ikke om de kommer frem. Funker ypperlig på små LAN med mindre en 10 maskiner hvor du vil merke en relativt kraftig ytelsesforbedring i forhold til TCP/IP og IPX.
Så hvilken protokoll brukes på "File and Printer Shering for Microsoft Networks"?
Opprinnelig postet av Kongen
Så hvilken protokoll brukes på "File and Printer Shering for Microsoft Networks"?
Vis hele sitatet...
NETBIOS over TCP/IP eller hva annet du vil... Kalles SMB
Opprinnelig postet av elukS


Nope, og nope...
NETBEUI er en egen protokoll og må også legges inn manuelt. Den stammer fra tiden før TCP/IP og har ingen "kvalitetskontroll" altså den sender bare pakkene men sjekker ikke om de kommer frem. Funker ypperlig på små LAN med mindre en 10 maskiner hvor du vil merke en relativt kraftig ytelsesforbedring i forhold til TCP/IP og IPX.
Vis hele sitatet...

jeg har 1250 kbits (mener dette er riktig) over mitt tcp/ip only basert nettverk, så jeg vil nok ikke tjene på det.
Hm, på skolen(?) og på kommunehuset har dem pure Netbeui :/ uffe...

Mitt TCP/IP nettverk, ftp overføring til server(gjennomsnitt på fil på 15mb): 1770715 bytes/s
(server på en switch og min maskin på en annen switch)

Men jeg anbefaler å pjotte inn win98se... me klurer ofte med nettverk...