Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2951
Overskriften sier seg selv. Vil bestille noe på faktura, men er ikke kredittverdighet. Forslag til nettsider ?
Sitat av Antiex Vis innlegg
Overskriften sier seg selv. Vil bestille noe på faktura, men er ikke kredittverdighet. Forslag til nettsider ?
Vis hele sitatet...
Kaster meg på her, noen som vet?
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 12:50.
Nettbutikker som sender med postoppkrav. Ellers er du på å ringe daglig leder for å spørre om krit..
Sist endret av Chillipølse; 5. september 2019 kl. 08:37.
Aner ikke om dette går, men kan man ikke opprette et firma og kjøpe gjennom der ?
Tja, hvis du har kapitalen til å starte et AS ville jeg nå driti i å krite i alle fall. Om du kjører enk. så spiller det vel liten rolle, da all gjeld på deg vel også står på firmaet.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvis du vil bestille på faktura så oppretter du deg domene + domene-epost på selskaper som verken har nettside eller kontaktopplysninger tilgjenglig. Altså du må gjøre mer men skriver ikke om det her. Pm istedet
Men for fakturert overaskene store summer om du setter av litt tid til det
Sitat av z3w3x Vis innlegg
Hvis du vil bestille på faktura så oppretter du deg domene + domene-epost på selskaper som verken har nettside eller kontaktopplysninger tilgjenglig. Altså du må gjøre mer men skriver ikke om det her. Pm istedet
Men for fakturert overaskene store summer om du setter av litt tid til det
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke nødvendigvis grov svindel det spørres om her?
Var bare et forslag, får vel ikke bestilt på deg selv hvis du ikke er kredittverdig
Sitat av z3w3x Vis innlegg
Hvis du vil bestille på faktura så oppretter du deg domene + domene-epost på selskaper som verken har nettside eller kontaktopplysninger tilgjenglig. Altså du må gjøre mer men skriver ikke om det her. Pm istedet
Men for fakturert overaskene store summer om du setter av litt tid til det
Vis hele sitatet...
Selv svindel er ikke rett frem om det er det du tenker på. Et foretak vil bli kjørt en egen credit score på, om det ikke er ENK. Siden ts ikke er kredittverdig vil heller ikke hans ENK være kredittverdig.

Starter han et annet foretak feks AS så er nyetablerte AS i seg selv høy risiko og de som foretar automatisk creditscore vil i de fleste fall ikke selge på kreditt til noen som ikke har regnskapstall og vise til. Det betyr at evt. kreditt på AS ligger nesten to år frem i tid etter første regnskap.

Det er ikke 100% umulig selvfølgelig. Men netthandel er bortimot umulig uten å være kredittverdig. Fordi de har stort sett alltid automatiserte prosesser før kreditt innvilges.

Er du håndverker og ny men er et lokalsamfunn kan du feks forhandle deg til kreditt hos din lokale byggevareforhandler om han liker det du serverer. Men på nett, er det stort sett ikke gjennomførbart.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Selv svindel er ikke rett frem om det er det du tenker på. Et foretak vil bli kjørt en egen credit score på, om det ikke er ENK. Siden ts ikke er kredittverdig vil heller ikke hans ENK være kredittverdig.

Starter han et annet foretak feks AS så er nyetablerte AS i seg selv høy risiko og de som foretar automatisk creditscore vil i de fleste fall ikke selge på kreditt til noen som ikke har regnskapstall og vise til. Det betyr at evt. kreditt på AS ligger nesten to år frem i tid etter første regnskap.

Det er ikke 100% umulig selvfølgelig. Men netthandel er bortimot umulig uten å være kredittverdig. Fordi de har stort sett alltid automatiserte prosesser før kreditt innvilges.

Er du håndverker og ny men er et lokalsamfunn kan du feks forhandle deg til kreditt hos din lokale byggevareforhandler om han liker det du serverer. Men på nett, er det stort sett ikke gjennomførbart.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser innlegget så tolker jeg det som å opprette et domene med mail for et allerede eksisterende selskap for å kunne utgi seg for å være dette. For så å bestille i dette selskapets navn. Forsåvidt plausibelt hvis du finner noen som gir kreditt men også svært risikabelt.
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvis du leser innlegget så tolker jeg det som å opprette et domene med mail for et allerede eksisterende selskap for å kunne utgi seg for å være dette. For så å bestille i dette selskapets navn. Forsåvidt plausibelt hvis du finner noen som gir kreditt men også svært risikabelt.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg mener ja. Altså når alt av kontaktinfo som finnes til et firma plutselig eies av deg så er det ikke mye stress å få ting bestilt.

Kan fint legge bestillinger på par hundre tusen før noen i det hele tatt merker det, spessielt når all faktura blir sendt til din firmapost.
Må ikke være salg heller, flere utleie aktører som utleverer varer som firehjulinger og hva som helst egt uten å møte deg fysisk. Bare igjennom tlf samtale
Sitat av z3w3x Vis innlegg
Det er det jeg mener ja. Altså når alt av kontaktinfo som finnes til et firma plutselig eies av deg så er det ikke mye stress å få ting bestilt.

Kan fint legge bestillinger på par hundre tusen før noen i det hele tatt merker det, spessielt når all faktura blir sendt til din firmapost.
Må ikke være salg heller, flere utleie aktører som utleverer varer som firehjulinger og hva som helst egt uten å møte deg fysisk. Bare igjennom tlf samtale
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du ikke har forsøkt dette på lang tid. Kanskje for over fem år siden kunne det fungere, men ikke nå lenger. Det er nå nærmest obligatorisk for ansatte i store selskaper å ta kurs i svindel og spoofing, og lignende. Hvis den ansatte bruker ett par sekunder på å kjøre et whois-søk på domenenavnet, vil de kunne se registreringsdatoen. Dette er nok til å fatte mistanke og ta kontakt med selskapet via opplysningene som er registrert i Brønnøysundregisteret.

Så det du egentlig gjør her er å gi råd om hvordan man blir tatt for forsøk på bedrageri.
Sist endret av Lulz2002; 19. november 2023 kl. 22:50.
Sitat av Antiex Vis innlegg
Overskriften sier seg selv. Vil bestille noe på faktura, men er ikke kredittverdighet. Forslag til nettsider ?
Vis hele sitatet...
Hva er du ute etter å handle da? Klær? Interiør? Elektronikk?
Jeg kan love deg at det forsatt går idag, og nei du burde ikke fyre løs samme dag domene er registrert. Men selv om det er nylig registrert så er det ikke det som avhenger av om du får handle på kreditt eller ikke. Som jeg sier så er det mange som ikke har kontaktopplysninger publisert. Nummeret de finner er det som går til deg, og de gangene de blir usikre så spør dem som regel om forskuddsbetaling for førstegangs kjøp. Hele poenget er jo at du holder aktivt på med firmaet over tid og lagre deg et mønster for unngå fraud detection flagger brukermønsteret ditt. Flere og flere steder får du svar på sekundet du skriver in org nr ditt om du får handle i kreditt eller ikke, da mye av det går på automatikk. Hadde det ikke fungert, hadde jeg aldri giddi å diskutert det her