Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  671 63719
Jeg tror ikke på noe inside job -radium- som sagt jeg vet ikke hva jeg tror på og det er USA.
Lille My: Du har veldig mange meninger men veldig lite å backe det opp med! Tror du virkelig flyvinger er skapt får å volde mest mulig skade når de kræsjer, tror du virkelig et armert bygg som pentagon ikke vil knuse vingene til pinneved ved en eventuell kræsj?

Hvordan kan vi si at det var et fly som kræsjet inn i WTC, vi ser jo inget fly i bygget. Men siden det er filmet av 1000talls flittige kinesiske turister på raid med sony kamraet sitt er det jo ganske overbevisende alikevel.

Ingen her har kunnskapen inne til å se på et bilde å si at det ikke var et fly som voldet skadene, så om du ikke innehar fagkunnskap på området plz STFU
Det jeg prøver å si, all propaganden som ble sagt om jødene, blir sagt om muslimene idag. Historien gjentar seg.

Okey, vi er så teite. Vi tror alt vi leser. Hva med å la være å være så sta, og lese det vi tror på? Se på det med nye øyne og tenke dere om. Hvorfor kan det ikke stemme at 11/9 er en stor løgn? Hvorfor støtter dere et land som har invadert og bombet flere landet enn nazistene? Hva er så bra med USA at dere tar alt dere leser om dem som sannhet?

Sitat av voktern
Lille My: Du har veldig mange meninger men veldig lite å backe det opp med! Tror du virkelig flyvinger er skapt får å volde mest mulig skade når de kræsjer, tror du virkelig et armert bygg som pentagon ikke vil knuse vingene til pinneved ved en eventuell kræsj?

Hvordan kan vi si at det var et fly som kræsjet inn i WTC, vi ser jo inget fly i bygget. Men siden det er filmet av 1000talls flittige kinesiske turister på raid med sony kamraet sitt er det jo ganske overbevisende alikevel.

Ingen her har kunnskapen inne til å se på et bilde å si at det ikke var et fly som voldet skadene, så om du ikke innehar fagkunnskap på området plz STFU
Vis hele sitatet...
Om vingene ble knust eller ikke, hvor faen er vrakrestene? Jo mer som ble knust jo mer må jo plukkes opp din sopp, tenk litt ikke bare nekt for alt jeg sier. Og jo, det finnes videoer av fly nr 1 og fly nr 2. Fra mange vinkler. KOm faen ikke her og si at jeg ikke vet hva jeg snakker om, les gjennom det du finner av stoff på nettet om at dette er en stor bløff. Så skal vi diskutere når du har lest bevisene selv. plz STFU selv før du vet hva det er vi snakker om.
Folk som tror på dette...altså, de må ha røyket noe de ikke har tålt. Det er skremmende.

Det blinde hatet mot USA har virkelig kommet så langt at folk ikke lenger besitter evne til å tenke rasjonelt.

Og du, Lille My, gjør at jeg knekker sammen av latter. DU er som en Jehovas vitner. Nekter å høre på fakta, nekter å tenke rasjonelt. Slenger dritt til alle som motsier deg. Du skremmer meg.
Sist endret av hafoerd; 29. november 2005 kl. 21:26.
Sitat av Lille My
KOm faen ikke her og si at jeg ikke vet hva jeg snakker om, les gjennom det du finner av stoff på nettet om at dette er en stor bløff. Så skal vi diskutere når du har lest bevisene selv. plz STFU selv før du vet hva det er vi snakker om.
Vis hele sitatet...
Du vet ikke hva du snakker om. "Stoffet" du henviser til, er for det meste usaklig og subjektiv informasjon, som du ikke har en evne til å skille ut.
Lille My, kva trur DU traff Pentagon egentlig? Seie du et amerikansk missil trur eg eg ler meg i hjel Til og med UFO er meir sannsynlig.
Sitat av |) /-\ |\|
Lille My, kva trur DU traff Pentagon egentlig? Seie du et amerikansk missil trur eg eg ler meg i hjel Til og med UFO er meir sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Jævlig seriøst å komme med må jeg si. Jesus altså..
Sitat av theMagnificentO
Du vet ikke hva du snakker om. "Stoffet" du henviser til, er for det meste usaklig og subjektiv informasjon, som du ikke har en evne til å skille ut.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt er alt av historisk stoff, lærebøker og nettsider uansett tema subjektv informasjon. Det meste som står i norskboka din og naturfagboka er den subjektive meningen til forfatteren om hva som er fakta angående de to emnene.
Den generelle oppfattelsen av 7/11-hendelsen er også subjektiv informasjon.
Men den er blitt litt "objektiv" siden den er den "rette" sannheten ifølge flertallet.
Eneste objektive informasjonen som finnes (etter min subjektive mening) er årstall og matematikk

"usaklig" var vel å ta litt for hardt i? Siden informasjonen har veldig mye med "saken" å gjøre som er 7/11. Bare en annen teori om hva som egentlig hendte.

Så derfor vil vel alltid slike teorier som denne dukke opp.
Sitat av zaronix
Jævlig seriøst å komme med må jeg si. Jesus altså..
Vis hele sitatet...
Ja, for konspirasjonsteoriene rundt Pentagon er jævla seriøse sant
Fy faen, alle som tror at dette er en innside-jobb har noen vile fantasier. Selfølgelig måtte det komme konspirasjonsteorier om dette, det visste vi alle. At folk kan være så dumme. Bli voksne! Ikke alt er som på film.
Hvorfor er det mindre sannsynlig at en missil traff pentagon enn et fly?..
En missil kan komme opp i en hastighet på mach 7, mens en Boeing 757 som vistnok traff Pentagon kommer opp i mach 0.8...
Sitat av ne0
Hvorfor er det mindre sannsynlig at en missil traff pentagon enn et fly?..
En missil kan komme opp i en hastighet på mach 7, mens en Boeing 757 som vistnok traff Pentagon kommer opp i mach 0.8...
Vis hele sitatet...
Fordi det er litt vanskelig å se hvorfor noen skal skyte missiler på pentagon samtidig med at fly treffer WTC? Jeg ser ikke heeelt hvordan det gir mening. Hvis man hadde tenkt til å "angripe sitt eget land" med fly som offisiell grunn, hvorfor i helvete skal man også angripe Pentagon? Det gir jo ikke mening. Hadde regjeringen ønsket å starte muligheten for en heksejakt, hadde det vel holdt med WTC? Hvorfor fyre raketter på pentagon? Og hva har egentlig farten med saken å gjøre?
Hvor skulle den missilen komme fra da? Et bomskudd som var tilfeldig at det var på samme tid som de flyene som krasjet i tvillingtårnene?

Edit: IvIoyner slo meg på målstreken

Må si det er en gjeng med smarte folk vi har her på forumet.
Sitat av L0rdMeL
Forsåvidt er alt av historisk stoff, lærebøker og nettsider uansett tema subjektv informasjon. Det meste som står i norskboka din og naturfagboka er den subjektive meningen til forfatteren om hva som er fakta angående de to emnene.
Vis hele sitatet...
Men forskjellen her, er vel at både Norsk og Naturfagboka mi har vært gjennom flere kontrollorgan for å være sikker på at det som står i bøkene stemmer?

Såvidt jeg vet, eksisterer det ikke noe form for organ som luker vekk påstander og teorier som ikke henger helt på greip fra internettsider?
Nå har ikke jeg sagt at jeg tror dette er en inside job..
Hvorfor fyre av raketter på Pentagon? Kanskje for å vise hvor sårbar USA kan være. Hvorfor ble video opptak fra overvåkningskameraet til en bygning ved pentagon konfiskert, og arbeidere som jobbet i det bygget tvunget til taushet?.. Pentagon gav ut ca 4 sekunder med film fra "krasjen" i Pentagon, men på de 4 sekundene kan man ikke se noe fly...
Hvorfor kan ikke Pentagon gi ut 10 sekunder, hvor vi ser at flyet styrter inn i bygningen, så slipper de å gi ut dårlige forklaringer som skaper teorier som vi diskuterer om på denne tråden...
Sitat av radium
Croyfer: Det er flere grunner til at USA står for fall, noen som kan nevnes:
* Historiens høyeste handels underskudd
* økende inflasjon
* økende arbeidsledighet (USA har ikke samme måte å beregne arbeidsledige slik som vi bruker)
* økende skille mellom fattig og rik (også historisk)
* Bush har lavere oppslutning enn Nixson på sin tid
* ved varende høy oljepris
* hengemyrkrigen Irak som koster alt for mye i forhold til hva USA har råd til
* Walmart har så og si monopol på handel i USA, ingen mindre bedrifter klarer å konkurrere med billig Kina import så de går konkurs.
* Kutting i sosiale goder
* USA er designa rundt bilen, i motsetning til Europa.
* Over halvparten av USA's befolkning er overvektige, enorm kostnad for helsevesenet

Det er mange andre grunner også, men dråpen som vil få begeret til å flyte over, er når nok folk innser at 11. sept var en innsidejobb og det skjer mens vi diskuterer.

-radium-
Vis hele sitatet...
Her var det mye tull!
*Handelsunderskuddet til usa har vært enorm i over 20år,dette blir balansert ved at andre land kjøper obligasjoner i usa.
*Du nevner inflasjon,en lavere dollar vil faktisk usa tjene mest på.Handelsunderskuddet ville blitt mindre p.g.a dyrere import og billigere export!
Gjelden til usa står i dollar og ville derfor også krympet,samt at mange land spesielt i asia er veldig avhengig av en solid dollar for å kunne opprettholde en sterk økonomi,disse landa vill bli svekket i konkuransen med usa om handel.
*Selv om Irak krigen er kostbar så vill den føre til en økonomisk oppgang på sikt!Olje prisen vill etter hvert bli mer stabil,imellom tiden tjener amerikanske olje selskaper store penger på høy olje pris samt fete olje avtaler med Irak.Landet skal også bygges opp igjen noe som amerikanske selskaper vil tjene meget bra på!Dessuten har usa en enorm forsvarsindustri som tjener store penger på krig og usikkerhet!
*Jeg orker ikke å ta flere punkter nå men vil bare avslutte med at hele verdensøkonomien er avhengig av usa og deres forbrukere,går landet til helvete så følger resten av verden etter!
De konfiskerte det antagelig fordi de helst vil holde kontroll over filmer som viser hvordan skaden på strukturen er - hvis slike kommer ut er det lettere å forstå bygningen, og jeg er neppe overraska hvis Pentagon inneholder en del hemmeligheter. Hvordan de driver med skadekontroll får være deres sak, men det gir absolutt ingen mening at det påståelig var en rakett. Hvor skulle den vært avfyrt fra? Hvem skulle avfyrt den? Ville det ikke vært fordelaktig å si at terroristene hadde raketter, slik at militær intervensjon mot land x er enda lettere å rettferdiggjøre? Det gir jo ikke mening. Den flashfilmen har sitater som "det hørtes ikke ut som et fly... mer som en rakett" fra SIVILFOLK SOM ALDRI I VERDEN HAR HØRT HVORDAN EN MILITÆR RAKETT HØRES UT. Jesus, at denne filmen enda får oppmerksomhet skjønner jeg ikke. Det er den standard crazy konspirasjonsteorien som eksisterer rundt samtlige store hendelser i verden, resirkulert med flash. Ta en del sitater ut av sammenheng, presenter dem som om de er dramatiske, og voilá!
Det jeg prøver å komme frem til er at hvem skulle fyre av missilen??? Har du noen gang tenkt på at pentagon er et litt mer "hemmelighetsfullt" sted en de andre tårnene. Dessuten er tårnene såpass store at det er mange kameraer som rettes mot de.
La oss nå gå utifra at påstanden om at usa selv står bak er sann!Hvorfor da bruke raketter istedenfor fly?Hvorfor ikke bare bruke fly!de har da mer en nokk ressurser til dette?
hysj!

Vi vil vel ikke risikere masse-arrestasjoner av nFF medlemmer og gratis transport til Guantanamo, vil vi vel?! :P

EDIT: Hvis vi holder oss til den offisielle historien, så er jo faktisk USA selv ansvarlig, iogmed at de trente og finansierte diverse væpnede ekstremistgrupper rundtomkring i verden. Taliban var en av dem, og de hadde også et forhold til Osama Bin Laden selv.
Sist endret av Thysanoptera; 29. november 2005 kl. 22:23.
Hvordan kan du vite at de aldri har hørt en missil? Sivilfolk kan da ha vært i militæret de også..
Men det er umulig å bevise at det er noe rakett som er avfyrt, jeg mener bare at det kan være en god forklarer på hvorfor hullet i pentagon ikke er stort nok til at et Boeing 757 kan ha krasjet der.

Greit nok at Pentagon liker å holde ting hemmelig, men er det ikke et smartere trekk å bevise for verden at det var et Boeing 757 som krasjet, i stedet for at folk rundt om i verden bare blir mer anti-amerikansk og får teorier om konspirasjon...

Som sagt kan vi ikke bevise at det var en rakett, men når Pentagon holder bevis så forb* hemmelig, må det være noe ugler i mosen. Det er noe de vet som de ikke vil dele med omverdenen.
Sitat av radium
Jeg klarer selvfølgelig ikke å overbevis alle her, men tiden vil uansett vise hvem som har rett. Frem til da, så er det bare å gjøre sine egne undersøkelser og stole på sitt egen evne til å avgjøre hva som er fakta.

Her er en fin start: http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories

-radium-
Vis hele sitatet...
Du må sikkert være drømmekunden for ganske mange folk. Vetter på at jeg kan selge alt til deg etter at du tror alt du liker å høre. Hvor idiot går det an å bli. Men for al del, det er du så tror på dette. Mange folk tvinger seg selv til å tro på det fordi de misliker amerika men du er nok bare dum nok til å spise denne informasjonen.

Lille My er heller ikke noe bedre isin argumentasjon. En dag vil dere våkne opp å oppfatte ordet kildekritikk. Jeg ler meg i hel av det dere skriver. Hvor gamle er dere?
Sitat av DarkStaar
hysj!

Vi vil vel ikke risikere masse-arrestasjoner av nFF medlemmer og gratis transport til Guantanamo, vil vi vel?! :P

EDIT: Hvis vi holder oss til den offisielle historien, så er jo faktisk USA selv ansvarlig, iogmed at de trente og finansierte diverse væpnede ekstremistgrupper rundtomkring i verden. Taliban var en av dem, og de hadde også et forhold til Osama Bin Laden selv.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om alt jeg sier nå er rett. Da russland angrep Afghanistan hjalp USA Irak med å trene opp tropper fra hovedsaklig Pakistan da noen ikke-afghanske arabiske muslimer slo seg i lag med disse. Ayman al-Zawahiri startet senere en organisasjon kalt Islamic Jihad som kjemper mot Liberalisme, Imeralisme og Sionisme. Han fikk så med seg noen av personene som USA hadde vært med og trent og Bin Laden ble økonomisk støtte. Kan ikke se hvorfor USA skal få skylden for den dårlige dømmekraften til noen av soldatene de trente opp.

Til deg Lille My:
Jeg må si jeg blir skremt av utalelsene dine, og du framstår som svært usympatisk. Du mener at flere milioner Amerikanske hvite sivile skal tvinges til tigging og mange sikkert dø av sult fordi svarte som du sier ble behandlet dårlig av amerikanske forfedre. Dette er det mest rassistiske jeg har lest på lenge og grov generalisering. Ikke alle hvite amerikanere er usympatiske svin som du ser på dem som, jeg tror faktisk det er et fåtall. Alle land har drittsekker man må også huske på at USA er enormt mye større en Norge, og da er det logisk nok en større promille av befolkningen som kommer til å være slik.
Sist endret av voldern; 29. november 2005 kl. 23:04.
Sitat av ne0
Hvordan kan du vite at de aldri har hørt en missil? Sivilfolk kan da ha vært i militæret de også..
Vis hele sitatet...
Du... For å lage ett hull i Pentagon på den størrelsen der, trenger du eksplosiver i STORE dimensjoner! Det er ikke hver dag USAs militære styrker fyrer opp en sånn en! Derfor er det veldig sannsynlig at de sivile folkene ikke har hørt lyden av en sånn missil! Jeg innbiller meg at det er stor forskjell på lyden fra en helt "vanlig" Tomahawk i forhold til lyden til en eventuell missil som smeller et stort hull i Pentagon! Pentagon er strengt tatt relativt greit beskyttet:s

Sitat av voldern
Vet ikke om alt jeg sier nå er rett. Da russland angrep Afghanistan hjalp USA Irak med å trene opp tropper fra hovedsaklig Pakistan da noen ikke-afghanske arabiske muslimer slo seg i lag med disse. Ayman al-Zawahiri startet senere en organisasjon kalt Islamic Jihad som kjemper mot Liberalisme, Imeralisme og Sionisme. Han fikk så med seg noen av personene som USA hadde vært med og trent og Bin Laden ble økonomisk støtte. Kan ikke se hvorfor USA skal få skylden for den dårlige dømmekraften til noen av soldatene de trente opp.
Vis hele sitatet...
Da Russland angrep Afghanistan hjalp USA Bin Laden og hans "crew"! De skaffet gjengen våpen og penger! Dette fordi USA og Russland ikke akkurat var bestevenner på den tiden! Mildt sagt

Sitat av L0rdMeL
Forsåvidt er alt av historisk stoff, lærebøker og nettsider uansett tema subjektv informasjon. Det meste som står i norskboka din og naturfagboka er den subjektive meningen til forfatteren om hva som er fakta angående de to emnene.
Den generelle oppfattelsen av 7/11-hendelsen er også subjektiv informasjon.
Men den er blitt litt "objektiv" siden den er den "rette" sannheten ifølge flertallet.
Eneste objektive informasjonen som finnes (etter min subjektive mening) er årstall og matematikk

"usaklig" var vel å ta litt for hardt i? Siden informasjonen har veldig mye med "saken" å gjøre som er 7/11. Bare en annen teori om hva som egentlig hendte.

Så derfor vil vel alltid slike teorier som denne dukke opp.
Vis hele sitatet...
Og du... Dette har irritert meg gjennom hele tråden, for ja, det interesserte meg såpass at jeg leste HELE tråden! Det er 9/11 eller 11/9! Skjønner hvordan du klarer å få 7 tallet inni der, og jeg er relativt sikker på at alle skjønner hva du mener, men FF så irriterende! Sånn... Nå har jeg sagt det ihvertfall
Tror noen virkelig at det fra en amerikansk missilbase ville blitt avfyrt en missil mot pentagon?? Om noen hadde gitt en slik ordre ville nok millitærlegen blitt tilkalt og den hvite skjorten ville blitt funnet frem rimelig raskt!
Sitat av covcon
Tror noen virkelig at det fra en amerikansk missilbase ville blitt avfyrt en missil mot pentagon?? Om noen hadde gitt en slik ordre ville nok millitærlegen blitt tilkalt og den hvite skjorten ville blitt funnet frem rimelig raskt!
Vis hele sitatet...
Nei, jeg håper virkelig ingen tror at USA fyrte av missil mot Pentagon! Det ville isåfall vært litt dumt! Pentagon har ett sikkerhetssystem som gjør at de oppdager og overvåker alle flyvende objekter (uidentifiserte eller ei) innenfor en viss radius! Og de har nok raketter til å denge Norge rundt der, så det hadde vært litt rart hvis de ikke hadde skutt den ned! At de ikke skøyt ned ett Boeing 757 fullt av sivile kan jeg forstå, men når man tenker over det burde de kanskje gjort det...
Postet av ne0
Men det er umulig å bevise at det er noe rakett som er avfyrt, jeg mener bare at det kan være en god forklarer på hvorfor hullet i pentagon ikke er stort nok til at et Boeing 757 kan ha krasjet der.
Vis hele sitatet...
Det flotte hullet du snakker om er slått ut av brannvesenet slik at de kunne komme inn i byggningen bakenifra men slukkningen enda pågikk. Dette er også forklaringen på hvorfor det står "punch out" på veggen med grønn spraylakk.
Verden vil virkelig blir lurt, iallefall er det lett for folk å bite på konspirasjonsteorier som er mye mer spennende enn sannheten. Dette blir dagens bidrag fra meg til å rettlede ungdommen: http://www.popularmechanics.com/scie...tml?page=1&c=y
Sitat av el_tafso
Og du... Dette har irritert meg gjennom hele tråden, for ja, det interesserte meg såpass at jeg leste HELE tråden! Det er 9/11 eller 11/9! Skjønner hvordan du klarer å få 7 tallet inni der, og jeg er relativt sikker på at alle skjønner hva du mener, men FF så irriterende! Sånn... Nå har jeg sagt det ihvertfall
Vis hele sitatet...
Hehe!
Upps
Vell, tall og slikt. Må innrømme at jeg satt å fantaserte om nybakte boller på 7/11 når jeg skrev posten, og tall og datoer har aldri helt vært mi greie, ser ikke på det som særlig interresant, og uansett var jeg ikke så langt unna den egentlige datoen, men hadde vel fått minuspoeng hadde dette vært en skoleoppgave.
Men se det på den positive siden, jeg klarte hvertfall å være konsekvent i det at jeg skrev feil dato.
Takk for at du rettet opp feilen min.
Klarte den lille feilskrivinga av tall å distrahere deg såpass mye at du ikke forsto posten min da?

Sitat av theMagnificentO
Men forskjellen her, er vel at både Norsk og Naturfagboka mi har vært gjennom flere kontrollorgan for å være sikker på at det som står i bøkene stemmer?

Såvidt jeg vet, eksisterer det ikke noe form for organ som luker vekk påstander og teorier som ikke henger helt på greip fra internettsider?
Vis hele sitatet...
Kontrollorganet for hva som står i ei bok brukt i undervisning i skolen er nok ikke store greiene. For straks læreplanen er vedtatt er det opp til hver enkelt skole å bestemme hvilken bok de ønsker å bruke. Men du har selvfølgelig rett i at det ikke er noen som kontrollerer hva som blir skrevet på diverse nettsider, noe som har både ulemper og fordeler. Ulempen kan være overdrevne konspirasjonsteorier.
Fordelen kan være nyanserte måter å se for seg historien på som ikke stemmer med eventuelle "makthavere". Og historieskriving trenger forskjellige påstander, alt skal ikke bare sees fra en side og så skal det bli vedtatt at dette er det eneste sanne.
Selvfølgelig er ikke alle like "sannsynlige" eller "troverdige", men dette gir jo en fin mulighet til litt "paranoide" mennesker som tror staten konspirerer mot innbyggerne å få skrevet ned og utgitt sitt syn.
Sist endret av L0rdMeL; 30. november 2005 kl. 00:25.
Sitat av Lille My
Jeg som har sett mye av dette på nettet, har ikke sett bilder av noe fly. Derimot nyhetsoppleser som så flyet, og vitner som så det. Ingen andre enn enkelte har sett flyet.

Søk etter 911 mysteries, en flash fil. Den viser egentlig litt av alt som "skjedde". Man stiller mange spørsmål etterpå.... Der ser man vrakdelere fra flyet, men ingen passasjerer eller bagasjen. Flyet passer heller ikke inn i hullet i pentagon. Så derfor skulle det ligget masse vrakdeler og kropper der, det gjør det ikke!

Og, jeg husker 11/9 på tven klart som dagen, var 13,5 på den tida og dette gjorde VELDIG inntrykk. Jeg husker "og nå over til pentagon" ikke at man så dette direkte. Ikke kom det fram bilder at det styrtet heller. Det gjorde det med WTC, jeg og mange andre husker nok godt når fly nr 2 smeller inni...
Vis hele sitatet...
stemmer det.. jeg som roter.. det jeg så var en dokumentar på discovery channel om flyet som besøkte pentagon..

hadde egentlig ikke forbausa meg om usa var i stand til å sette istand et sånt spill..
lite som tilsier noe annet
radium's Avatar
Trådstarter
Link til å laste ned filmen som blir diskutert.

http://www.migandi.org.uk/downloads/LooseChange.avi

Uansett om folk velger å tro at den offisielle 9/11 teorien stemmer eller ikke, så er den såkalte konspirasjonsteorien i ferd med å gå mainstream i USA nå om dagen og myndighetene er snart nødt til å komme med mer bevis på at sin versjon er den riktige. Filmer som Loose Change blir kopiert opp i tusen talls og gitt ut til folk, tv-serier, som Boondocks, leker med tanken om at myndighetene lyger om 9/11, 9/11 dokumentarer blir stadig mer populære på torrentsider, stadig flere bøker blir skrevet om temaet, nye filmer dukker opp daglig, lokalradioer og internettradioer tar opp tema og den akademiske verden er også i ferd med å åpne øynene sine. At denne saken blir diskutert av oss, viser jo også at den har fått et visst moment.

Det blir uansett spennende å se hva utfallet blir til slutt.

-radium-
Nei nei nei! Dere er på bærtur alle sammen! Det var "The Patriots" i sammarbeid med baskiske separatister som arrangerte 9/11! Det var forresten de som sørget for at George Best* drakk seg til døde også, iogmed at de styrer store deler av Pub-bransjen i England. Vår alles kjære venn John Titor er regnet for å være overhodet i organisasjonen, som også sies å ha dype røtter i den Katolske kirka. Det nordiske spillmagasinet "Gamereactor" mistenkes å være en del av nettverkets Operation Asswanker, et klassifisert prosjekt som bla. omhandler hjernevasking. Da NOKAS-ranet pågikk ble det observert en utgave Gamereactor, liggende på bakken, i nærheten av en papircontainer, bare 56 meter unna stedet der politimannen Arne Sigve Klungland ble drept. Dette kan tyde på at NOKAS-ranerne kan ha lest i bladet og dermed blitt hjernevasket, for så å begå ranet for sine arbeidsgivere - The Patriots.

*Mannen som døde på Cromwell Hospital i London 25 November var ikke George Best. Best døde allerede i 1968, før finalen i Champions League. På grunn av hans enorme popularitet fant Manchester United en mann for å fylle hans plass. Denne mannen, hvis navn er ukjent, har fylt stillingen som "George Best" frem til han da altså døde, 25 November 2005.
Sitat av radium
Link til å laste ned filmen som blir diskutert.

http://www.migandi.org.uk/downloads/LooseChange.avi

Uansett om folk velger å tro at den offisielle 9/11 teorien stemmer eller ikke, så er den såkalte konspirasjonsteorien i ferd med å gå mainstream i USA nå om dagen og myndighetene er snart nødt til å komme med mer bevis på at sin versjon er den riktige. Filmer som Loose Change blir kopiert opp i tusen talls og gitt ut til folk, tv-serier, som Boondocks, leker med tanken om at myndighetene lyger om 9/11, 9/11 dokumentarer blir stadig mer populære på torrentsider, stadig flere bøker blir skrevet om temaet, nye filmer dukker opp daglig, lokalradioer og internettradioer tar opp tema og den akademiske verden er også i ferd med å åpne øynene sine. At denne saken blir diskutert av oss, viser jo også at den har fått et visst moment.

Det blir uansett spennende å se hva utfallet blir til slutt.

-radium-
Vis hele sitatet...
Boondocks? Den gjør jo narr av konspirasjonsteorier i avisformen - dessuten er det en humoristisk tegneserie (og en dårlig en sådan). Det at massehysteri sprer seg gjør ikke teorien mer sann. Det kan ikke avgjøres demokratisk om himmelen er blå eller ikke.
radium's Avatar
Trådstarter
Sitat av IvIoyner
Boondocks? Den gjør jo narr av konspirasjonsteorier i avisformen
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mest på tv-tegneserien Boondocks. Du finner den på diverse bittorrent sider.

Selvfølgelig kan det ikke avgjøres om himmelen er blå eller ikke ved folkeavstemning eller lignende demokratiske metoder, men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom himmelen og 11. sept. Fakta er at de som tror på den offisielle versjonen blir færre og de som tror på den alternative versjonen blir fler. Når det blir nok folk som tror på den alternative versjonen, så blir myndighetene i USA nødt til å legge frem flere bevis.

Jeg kan anbefale deg å søke litt på http://www.technorati.com og http://blog.google.com for å følge utviklingen av 11. sept avsløringen. Utviklingen av gullprisen er også interessant å følge med på.

Jeg innser at jeg ikke kan overbevise deg, men utviklingen av denne saken burde ha interesse for deg uansett.

-radium-
Etter år 0 å fram mot 1500-tallet økte antallet mennesker i verden som trodde på Gud ganske drastisk, men det beviste ikke at Gud eksisterte, selv om diverse filosofer kom med forskjellige Gudebevis.
Sitat av radium
Jeg innser at jeg ikke kan overbevise deg, men utviklingen av denne saken burde ha interesse for deg uansett.

-radium-
Vis hele sitatet...
Ja, alle med en viss interesse for psykologi vil annerkjenne den flotte muligheten til å se massehysteri bryte ut dag for dag!
Sitat av L0rdMeL
Etter år 0 å fram mot 1500-tallet økte antallet mennesker i verden som trodde på Gud ganske drastisk, men det beviste ikke at Gud eksisterte, selv om diverse filosofer kom med forskjellige Gudebevis.
Vis hele sitatet...
Vel.. at fler og fler folk valgte å tro på Gud vil heller ikke si at Gud ikke eksisterte/eksisterer.
Dette er et dårlig argument, for de som påpekte dette tidligere i tråden.
Sitat av L0rdMeL
Etter år 0 å fram mot 1500-tallet økte antallet mennesker i verden som trodde på Gud ganske drastisk, men det beviste ikke at Gud eksisterte, selv om diverse filosofer kom med forskjellige Gudebevis.
Vis hele sitatet...
Det er jo det mest usikre, ingen veit om gud finnes eller ikke.

Jeg likte filmen veldig godt! jeg har sansen for en god sammensvergelse.
radium's Avatar
Trådstarter
gæærn: Jeg vil anbefale deg å laste ned BBC dokumentarene The Power of Nightmares. Da vil du skjønne mer av bakgrunnen for at en gruppe mennesker i den amerikanske administrasjonene kunne gjennomføre noe slikt.

Her er forresten linken til bloggen til han som har laget Loose Change. Interessant å følge med på, med tanke på hvordan dette sprer seg.

http://letsroll911.org/ipw-web/bulle...weblog.php?w=6

-radium-
Sist endret av radium; 30. november 2005 kl. 15:26.
Sitat av pÝv
Vel.. at fler og fler folk valgte å tro på Gud vil heller ikke si at Gud ikke eksisterte/eksisterer.
Dette er et dårlig argument, for de som påpekte dette tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
takk for en..ehm, reformulering av mine ord uten å legge til noe:P
Hva mener du det er et dårlig argument for?
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Håper det blir masse styr. så blir bush anklaget for massemord og dømt til
600 års fengsel. USA rakner totalt, før de selvfølgelig får Saddam som president. Saddam finner ut
en genial måte å utrydde den amerikanske befolkningen; ved å gjøre all mat på mc donalds gratis.

Har filmen fått no omtale i noen amerikanske aviser ellernoslikt enda?
Den har ikke fått så mye omtale i mainstream presse, men det har nok sin logiske forklaring, men stadig flere bloggere er i ferd med å oppdage filmen og skriver om den. Den blir også debatert heftig på forskjellige forum rundt omkring på nettet. I njus verden er den og lignedne 911 filmer kraftig debatert.

Jeg har sett en dokumentar, som er blitt vist på Nederlands TV, som stiller kritiske spørsmål til den offisielle 911 versjonen. Det er nok bare et tidsspørsmål før dette går mainstream i USA. Det skal bli interessant å se hva som skjer da...

Hvis du ønsker å følge med på utviklingen av 911 saken, så kan jeg anbefale deg å følge med på dette forumet og søke i blog-søkemotorene til google og technokrati.
http://letsroll911.org/ipw-web/bulle...wforum.php?f=1

-radium-
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ok, jeg skal inrømme at bildene fra pentagon ser litt suspekte ut siden det er vanskelig å se noen klare bevis for at det har styrtet et fly der. Men om det skulle være noen av 11/9 hendelsene som ikke skjedde nyaktig slik de offisielt skjedde så er det den millitære delen av den. På den andre siden så er akkurat det at det er et millitært anlegg som ble angrepet som gjør det plausiblet at den offisielle historien faktisk er sann. Jeg antar at en del millitære ledere antok de var i krig med det samme Pentagon eksploderte. hvorfor den ekploderte er jo i og for seg det samme. Jeg tror opprydningsarbeidet gikk ufattelig fort, gode millitære ledere har det ikke med og somle når de tror de er i krig. Det er hevet over en hver tvil at USA har noen håndfuller av slike ledere.

Alle de andre hendlesene du nevner er vel ganske godt motbevist eller forklart inngående tidligere. Jeg kan forøvrig ikke skjønne hvorfor Osama & CO skulle hevde de brukte fly mot Pentagon om det faktisk hadde brukt raketter.
Så vidt jeg husker, startet krigen mot terror, invasjonen av Afghanistan, rundt slutten av oktober. Altså 1,5 måned etter 11/9. Amerikanerne mente de hadde bevis for at bin Laden var ansvarlig. Muslimske terrorister ble temmelig fort utpekt som skyldige. Husker jeg reagerte på det, hvorfor mente de at det var muslimske terrorister, ingen tok på seg skylda, så vidt jeg husker ikke etter at USA fikk tak i en video hvor bin Laden sa det.

Greit nok at terrorister er temmelig teite, men å offentliggjøre seg slik med navn å bilde og en tilståelse, skjønner ikke helt hvorfor de gjør det. Men men... Tviler veldig på at de sa rett ut at de hadde brukt fly der og fly her for å skape terror, tror de bare sier i den videoen at de har gjort terrorhandlinger mot usa og hvorfor.

En annen ting, var det muslimer i det hele tatt i flyene? De offentliggjorde veldig fort navn og bilde på terroristene, alle muslimer. Halvparten er jo funnet i livet i hjemlandene? Hvordan kan de da styrte? Opprydningsmannskapene fant jo passet til han ene terroristen i WTC, omtrent uskadet. Mens mange mennesker ikke er skikkelig idenfisiert fordi det brant så voldsomt i byggene...Men papir-pass overlever? Mange mener dette ble lagt der etterpå, man kan jo lure.

Synd dere ser på meg som en gal og ond person som hater mennesker. Jeg hater urettferdige mennesker som dreper uskyldige = amerikanere :P *joke* les litt historie folk, USA har drept flere mennesker på 60 år enn det nazistene har. Og nazistene gikk tross alt inn for å drepe flest mulig jøder, og da er ikke rart de greide å ta mange. USA starter bare kriger her og kriger der, og slik tar enda flere. Dette er fakta, søk litt selv.
Lille My, helt enig.
Det er ganske sterkt bevist at Bush faktisk jukset på valget, hvordan kan den forrige regjeringen og ja andre makt personer bare late som ingenting? hvordan kan dem tillate noe så grovt? usa sier jo hele tiden at dem står for demokrati og frihet, det kan jo ikke være mye demokrati når en person
jukser.

jeg blir rett og slett oppgitt jeg.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Vel det var Al-Jazeera (i Qatar) som først publiserte filmen der Bin Laden skryter av terroraksjonen, han sier også at han ikke er ansvarlig. Men han har tidligere erklært hellig krig mot USA. Siden kom det en film som tydeligvis ikke var ment for offentligheten og der tar han på seg skylden. 29/10/2004 så sender Osama Bin Laden et videoklipp av seg selv til Al-Jazeera som de publiserer. Her forklarer han relativt inngående hvorfor USA ble angrepet 11/9. Forøvrig bør det nevest at Al-Jazeera ikke akkurat er bestevenner med USA. Daily Mirror la for ikke mange dagene siden frem dokumenter som angivelig stammet fra et møte mellom Bush og Blair der Bush diskuterer mulighetene til og bombe Al-Jazeera sønder og sammen. Dette er nå lagt lokk på av britiske myndligheter med tanke på riketssikkerhet. Det Hvite Hus har også kategorisk avist dette. Venner er de i allefall ikke.

Det var ikke da usa plutselig anså Bin Laden som sin fiende nr en. Han var mistenkt for en rekke mislykkede angrep på USA lenge før 2001. Blant annet var han mistenkt for å finnansiere angrepet på WTC i 2001. Han var med andre ord en kjent terrorist før 2001.

Du kan gjerne spekulere i hvordan papir kan overleve når WTC styrtet, problemet ditt er bare det at det i brannruiner heletiden blir funnet ting du aldri skulle tror hadde overlevd. For å si det slik det var nok ikke det eneste fra flyet som overlevde. Ta en helt tilfeldig husbrann, brannetterforskerene finner ut hva som gikk galt, men noen av de som døde ikke kan bli identifisert. Høres det så forbanna merklig ut?

Du glemmer også at FBI faktisk hadde øynene på terroristene før aksjonen, men skjønte ikke sammenhengen. Det berømte interne FBI notatet som ikke ble tatt seriøst..

Jeg vil gjerne ha noen tall fra deg på den siste påstanden din om at USA har drept flere en Hitler. Jeg finner nemelig ikke noen slike bevis.
Sist endret av sptz; 1. desember 2005 kl. 19:36.
Formatering og gamle linker...derfor har jeg ikke den sida mer. Fant den via fordi jeg søkte på fakta om info om 11/9 for en skoleoppgave.

Hitler tok 6-7 millioner jøder, og 3-4 millioner som ikke var jøder, er vi enige om det? (tenker på den andre tråden som surrer og går...) La oss si 9 millioner mennesker han drepte med vilje. USA har atombombene sine, en million mennesker døde pga de. Ikke med en gang, men som følge av skader osv. Minst.

Så har vi Vietnamkrigen, Irak 1 flere andre land de har bombet sønder og sammen. Et par hundre tusen der, og et par hundre tusen der, blir mange etterhvert. Ifølge den lista, så ble dette tilsammen ca 8.5 millioner mennesker. Og da var ikke Afghanistan og Irak 2 tatt med. Altså kan du legge til noen hundretusener døde sivile til.


Og da har vi plutselig det tallet som alle mener "de slemme" nazistene tok. Og hvis det stemmer, ikke at jeg tror på det, men _hvis_ ikke alle de jødene ble drept av Hitler som man sier, så er jo amerikanerne enda jævligere enn de verste folkene som har vært i moderne tid, nemlig nazistene. Kommer med link og liste så fort jeg finner igjen, og du kan bare slå opp i nærmeste historiebok, krigene har skjedd. Og står det et tall der, legg på litt til. Irak nå har en liste med døde sivile, USA har en annen. Gjett hvem sin liste som har flest døde sivile.... USA har jo flere ganger nektet for å ha feilbombet og tatt sivile, men dette er blitt motbevist.
Hiroshima: Av befolkningen på 250 000 ble ca. 80 000 drept og ca 60 000 skadet.
Nagasaki: Av befolkningen på 260 000 ble ca. 39 000 drept og ca. 45 000 skadet.

Hvis du får det tallet til å bli en million, er du helten min. Det er dobbelt så mange som bodde i begge byene til sammen.

Og JA, jeg vet du også regner med de som døde etterhvert pga skadene, men tviler på at tallet ble så høyt av den grunn.
Sist endret av theMagnificentO; 1. desember 2005 kl. 20:13.
Greit, der tok jeg kanskje feil. Men det er tall på de som ble drept momentant. Hva med alle som ble født etterpå med misdannelser osv ? Blir likevel et veldig høyt tall. Finner ikke den statistikken, mistet linken også . Men der ble det 8,5 million døde pga amerikanske kriger, og da var ikke Hiroshima og Nagasaki telt med engang.
Herregud, på tide å våkne... At folk i det hele tatt tror på dette, finner jeg svært vanskelig å fatte. Greit nok at dere har lest om konspirasjonsteoriene, men det er noe som heter logikk og samfunnsforståelse. Ikke sluk alt dere leser rått. Måten ting skjedde på; altså hvordan flyet traff WTC og konsekvensene av det, er faktisk grundig dokumenter. Grunnen til at dokumentasjonene og bevisene fra Pentagon forblir en statshemmelighet er såre enkel. Pentagon er USAs forsvarsdepartement, altså er det relativt hemmelig i seg selv.

Dessverre er konspirasjonsteorier svært mektige våpen, og de sprer seg svært raskt. En burde derfor være mer objektiv i måten en behandler informasjonen på.