Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 976
Hei!

Jeg har hatt en fake klokke liggende lenge uten batteri, og fant ut at den like gjerne kan brukes. Ved litt søking fant jeg ut at det er en kopi av en ganske dyr klokke og.
Det jeg lurer på er om man leverer en fake klokke til en seriøs urmaker i Norge, vil de gjøre noe sak ut av det? Er det lov i det hele tatt?
Hvaslags klokke er det da? Ofte er ikke de falske vanntette uansett og da er det som regel en smal sak å bytte selv om man har verktøyet eller bestiller det billig på ebay.
Nei. Privatpersoner har lov til å ha kopivarer/fake i Norge, så om noe kan urmaker nekte å sette i batteri, om enn jeg ikke forstår hvorfor.

Om han påpeker at det er en kopi, nekt, nekt, nekt og si at den er minst verdt de 100,- kronene du betalte for den
Det jeg lurer på er om man leverer en fake klokke til en seriøs urmaker i Norge, vil de gjøre noe sak ut av det?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint. Ville nok ikke tatt med en fake Rolex til Bjerke, men din lokale run-of-the-mill urmaker reparerer også fake ur.