Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3856
Hei, er det noen som anbefaler en plass i Alanya hvor det er et bra tattoveringssted, som tattoverer for en rimelig penge?
This is bat country!
gregory's Avatar
Vet at Side har en del greie tattoveringsstudioer.

Anbefaler dog å tatovere deg i Norge.
Sist endret av gregory; 12. mai 2016 kl. 19:51.
"Rimelig penge" og "tattoveringsted" burde aldri være i samme setning.
"Øko-Terrorist"
Hvis prisen er viktig for deg har du nok ikke noe i ei tattoveringssjappe å gjøre. Du får ALLTID det du betaler for(Med mindre du er god kompis med noen tattovører da). Du får jo heller ikke muligheten til å ta en "follow-up" når den har begynt å leges, eller små endringer/reperasjoner som de fleste seriøse Norske gjør gratis.
Trådstarter
54 1
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hvis prisen er viktig for deg har du nok ikke noe i ei tattoveringssjappe å gjøre. Du får ALLTID det du betaler for(Med mindre du er god kompis med noen tattovører da). Du får jo heller ikke muligheten til å ta en "follow-up" når den har begynt å leges, eller små endringer/reperasjoner som de fleste seriøse Norske gjør gratis.
Vis hele sitatet...
Har ikke tenkt til å betale 100-500kr nei, men rundt 1500 til 2500 for en tattovering.

Prisen for den i Norge hadde nok blitt 2-3 ganger mer, bare fordi det er Norge.

Flere utenlandske tattovører er MYE flinkere enn de norske, og tar halve prisen.

Spør bare etter en plass der dere har vært fornøyde med, men som ikke er overprisa.

Lest meg opp på flere andre forum, og har sett flere bilder fra et sted som heter Medussa Tattoo & Piercing, noen som har vært her?

Sitat av Hoarse Vis innlegg
"Rimelig penge" og "tattoveringsted" burde aldri være i samme setning.
Vis hele sitatet...
Synes det jeg egentlig, Norge er overprisa!
Sist endret av moen94; 13. mai 2016 kl. 03:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kunne ikke vært mer enig med Hoars..Finner det helt utrolig at man ikke er villig til å legge en liten slant penger i noe som man mest sannsynlig ska ha på kroppen for resten av livet ^ Lykke til med og få en follow up/klage hvis noe skulle gå galt etc =) Du er bare en turist..Så fort de har fått pengene sine, og du er ute av sjappa, så kunne ikke de gitt mer blanke i hvordan tattisen din blir

HVIS du likevell syns dette faktisk høres ut som en god ide, så ta nu for guds skyld tattoveringa den siste dagen du er der nede elns..Kan du i hvert fall bade/nyte sola den første tiden du er der.

Hadde også vært morro om du kunne posta tattisen her i tråden når du er kommet hjemm igjen..Tror jeg enda har til gode å se en skikkelig bra tattis som er blitt tatt i syden på ett typisk turiststed
Sist endret av Hightime; 13. mai 2016 kl. 04:38.
Sitat av moen94 Vis innlegg
Har ikke tenkt til å betale 100-500kr nei, men rundt 1500 til 2500 for en tattovering.

Prisen for den i Norge hadde nok blitt 2-3 ganger mer, bare fordi det er Norge.

Flere utenlandske tattovører er MYE flinkere enn de norske, og tar halve prisen.

Spør bare etter en plass der dere har vært fornøyde med, men som ikke er overprisa.

Lest meg opp på flere andre forum, og har sett flere bilder fra et sted som heter Medussa Tattoo & Piercing, noen som har vært her?

Synes det jeg egentlig, Norge er overprisa!
Vis hele sitatet...
Bullcrap. Mange tatovører som jobber i norge er blant de beste i verden innen sin stil. Og de beste tatovørene tar seg gjerne 2000.- + i timen uansett hvor de er lokalisert og de har selvsagt gjerne venteliste på opp i 1 år .

Sjekk ut: Noi Siamese 3 (1969 Tattoo), Electric Linda (Attitude Tattoo Studio), Tomas Brudvik (Let's Buzz), Jannicke Wiese hansen (Nidhogg Tattoo), Sandor Jordan (Let's Buzz). Samtlige her kan vel regnes som noen av de beste innen sine stiler. Lykke til med å finne tilsvarende i Tyrkia (av alle steder...).
Sist endret av Spelly; 13. mai 2016 kl. 13:25.
Sitat av moen94 Vis innlegg
Har ikke tenkt til å betale 100-500kr nei, men rundt 1500 til 2500 for en tattovering.

Prisen for den i Norge hadde nok blitt 2-3 ganger mer, bare fordi det er Norge.

Flere utenlandske tattovører er MYE flinkere enn de norske, og tar halve prisen.

Spør bare etter en plass der dere har vært fornøyde med, men som ikke er overprisa.

Lest meg opp på flere andre forum, og har sett flere bilder fra et sted som heter Medussa Tattoo & Piercing, noen som har vært her?



Synes det jeg egentlig, Norge er overprisa!
Vis hele sitatet...
Feil, feil og atter feil. Hvor har du alt dette fra? Har du kilder å henvise påstandene dine til?

Du bør begynne å lese deg opp på hvor strengt det faktisk er i Norge når det kommer til å tatovere seg. Jeg har mye tatoveringer, og jeg kommer ikke til å tatovere meg på steder som ikke kan vise til sertifikater og godkjenninger. Dette gjelder også i utlandet.

Hygiene i tatoverdenen er et primært tema og må på ingen måte komme i annen rekke.

Pris er irrelevant. Skal du ha blekk på kroppen, er det mye bedre å betale litt ekstra for det. Tatovering er ikke billig.

Les deg opp på http://www.norsktattoounion.org
Sist endret av Heidrun; 13. mai 2016 kl. 14:48.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Han har nok rett i at det finnes mange utenlandske tatovører som er bedre enn mange i Norge. Det er dermed ikke sagt at du finner dem i verste turisthølet i hele Tyrkia. I Alanya er det penga som rår og det er som mange har nevnt her ingen klagemulighet.
Trådstarter
54 1
Altså for de som ikke leser det som står lengre opp, skal ta tattovering der UANSETT , og den skal ikke være stor og detaljert!

Spør bare etter folks erfaringer med ulike tattovører der nede.. Ikke vits i å si at jeg burde ta den i Norge..

Vet at det kan gå begge veier med tattoveringer der nede, men om dere sjekker ut Medussa sine tattoveringer, så er de faktisk sykt flinke

Sitat av Hightime Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig med Hoars..Finner det helt utrolig at man ikke er villig til å legge en liten slant penger i noe som man mest sannsynlig ska ha på kroppen for resten av livet ^ Lykke til med og få en follow up/klage hvis noe skulle gå galt etc =) Du er bare en turist..Så fort de har fått pengene sine, og du er ute av sjappa, så kunne ikke de gitt mer blanke i hvordan tattisen din blir

HVIS du likevell syns dette faktisk høres ut som en god ide, så ta nu for guds skyld tattoveringa den siste dagen du er der nede elns..Kan du i hvert fall bade/nyte sola den første tiden du er der.

Hadde også vært morro om du kunne posta tattisen her i tråden når du er kommet hjemm igjen..Tror jeg enda har til gode å se en skikkelig bra tattis som er blitt tatt i syden på ett typisk turiststed
Vis hele sitatet...
Skal ta den siste dagen ja, skal også poste bilde med resultatet.
Sist endret av moen94; 15. mai 2016 kl. 22:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Heh.. Når norske tattovører begynner å måle seg med f.eks. Silvano Fiato, DA skal jeg ta tatto i Norge.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Heh.. Når norske tattovører begynner å måle seg med f.eks. Silvano Fiato, DA skal jeg ta tatto i Norge.
Vis hele sitatet...
Flere norske tatovører er anerkjent i utlandet. Jimmy Duval er et eksempel. Se denne serien.
Trådstarter
54 1
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Heh.. Når norske tattovører begynner å måle seg med f.eks. Silvano Fiato, DA skal jeg ta tatto i Norge.
Vis hele sitatet...
Enig der altså!

Italia har flere gode tattovører, samme med Polen som har f.eks Timur Lysenko!
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hvis prisen er viktig for deg har du nok ikke noe i ei tattoveringssjappe å gjøre. Du får ALLTID det du betaler for(Med mindre du er god kompis med noen tattovører da). Du får jo heller ikke muligheten til å ta en "follow-up" når den har begynt å leges, eller små endringer/reperasjoner som de fleste seriøse Norske gjør gratis.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo helt an på hvor i verden du velger å tatovere deg, og hvordan artisten tenker. I Norge får du som regel en kjip tættis hvis du ikke vil legge ned penger i det. Men snakker vi f.eks Thailand eller Asia generelt så er min erfaring at jo mer spennende og intressant tatovering du velger, jo billigere er det. Har sett mange tilfeller hvor tatovører som har lidenskap for yrket sitt lyse opp når de ser en flott idè og slår av på prisen som faen fordi de ser på det som en utfordring og en flott piece å ha på sitt renomè, mens samme tatovøren har tatt mer enn dobbelt pris for en langt enklere tatovering på noen andre. Når det kommer til followups er jeg helt enig.

Tyrkia derimot har jeg ingen peiling på priser eller kvalitet dessverre.
Sist endret av brennesle; 16. mai 2016 kl. 14:53.