Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1777
Hei! Har to 6" høyttalere som lager statisk skurrelyd når jeg skrur de på. Funket helt perfekt hos han jeg kjøpte de av så det må være noe greier i luften eller bakken her jeg bor.

Har lest at en "ground loop isolator" kan hjelpe, men har også lest at om det skjer noe strømrelatert så kan høyttalerne bli skadet. Sikringen går en gang i uka her så vet ikke om jeg tør det. Noen som vet om en løsning?
Er det spikes på de? Det har hjulpet en kompis av meg med litt samme problem - det var dog noen audio fence 212
Quasar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Er det spikes på de? Det har hjulpet en kompis av meg med litt samme problem - det var dog noen audio fence 212
Vis hele sitatet...
Spikes? Er lutter øre Har forøvrig kommet frem til at lyden KUN er fra den stasjonære PC-en min. Bruker jeg Macbooken er alt fint og fjongt, bortsett fra at den ikke har så mye futt i seg... headsettet mitt fungerer helt fint på den stasjonære, ikke noe statisk lyd der.
Sikkert bare jeg som er helt på trynet, beklager.
Quasar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Creeps Vis innlegg
Sikkert bare jeg som er helt på trynet, beklager.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke beklage for noe, bare lurte på hva spikes var for noe?
Du har nok et jordingsstøy.

Din stasjonære PC har nok et annet jordingspotensial enn det anlegget ditt har. Så er signalkabelen mellom PC og forsterker som skaper støyen.

Høyttalerne er nok helt OK.



Spikes er noe man monterer på høyttaleren/subben for å "skille" den fra bakken, slik at vibrasjoner o.l ikke forplanter seg så lett.
Quasar's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du har nok et jordingsstøy.

Din stasjonære PC har nok et annet jordingspotensial enn det anlegget ditt har. Så er signalkabelen mellom PC og forsterker som skaper støyen.

Høyttalerne er nok helt OK.



Spikes er noe man monterer på høyttaleren/subben for å "skille" den fra bakken, slik at vibrasjoner o.l ikke forplanter seg så lett.
Vis hele sitatet...
Da har jeg kjøpt ny RCA kabel fra musikkbutikk og det er fortsatt støy som faen fra høyttalerne om jeg kobler de til PC-en min. Macen som står RETT ved siden av gir ikke slik støy. Selv med et Steinberg CL1 lydkort i mellom PC-en og høyttalerne er det støy. Har også plassert PC-en opp på et bord nå og høyttalerne på masse bøker. PC-en lager ikke noe støy til mitt Beyerdynamic headsett. Noen tips??

Nå har jeg tatt skjøteledning fra nabokretsen og inn på rommet slik at høyttalerne er på en annen krets. Så har jeg senket lydnivået på monitorene og hevet lyden på lydkortet. Voilà! Nå er det minimalt med støy.

Tok en skjøteledning fra nabokretsen og inn på rommet, koblet så monitorene til denne slik at de ikke er på samme krets som PC-en. Hmm, mindre støy men fortsatt en del. Viser seg at det er noe "self gain" lyd fra monitorene så skrur derfor ned volumet på de og hever istedenfor nivået på lydkortet. Voilà! Nå er det levelig.
Sist endret av Quasar; 20. august 2014 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har ikke kobla i motfase?


Edit: så nå at du hadde ordna det.
Sist endret av Entima; 20. august 2014 kl. 17:23.