Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1279
Jeg skal kjøpe et gaming tastatur og lurer på hva dere anbefaler? Har sett litt på logitech g710+, razer blackwidow ultimate 2013 og logitech g19s.. kom med anbefalinger! Takk
Et eller annet med Cherry MX Red og ikke for mye annet tull.
Qpad MK-50 feks.
Trådstarter
39 1
Tenkte mer på cherry MX brown eller blue jeg.. :P design har også litt betydning for meg så :P men takk for svar
Har du prøvd et keyboard med tactile til gaming?
Det er flott å skrive på, men til spilling blir det bare irriterende imho.
Selv sitter jeg med steelseries 7g og er veldig fornøyd med det. Tåler også mye juling så kvalitet er det ikke spart på.
Trådstarter
39 1
Sitat av Goophy Vis innlegg
Har du prøvd et keyboard med tactile til gaming?
Det er flott å skrive på, men til spilling blir det bare irriterende imho.
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner det :P men hva med logitech g710+ som har cherry MX brown?
Sist endret av Gamerpls; 4. juli 2013 kl. 16:50.
Cherry MX Brown har tactile-switcher.
Det er som sagt ikke noe særlig til gaming.

Aller helst bør du prøve de forskjellige typene. Sånt er veldig individuelt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg har mx-blue, og rett og slett elsker de <3 mye bedre å skrive på en mx-red(som jeg hadde før).
Jeg sitter på et mk-80 fra qpad, og er strålende fornøyd med det(hadde k90 før), men hadde jeg skult kjøpe nå hadde jeg uten tvil gått for k70 fra corsair med blå brytere, finnishen er bare helt elsk og kvalitetsfølelsen på corsair tastaturene er i egen klasse!

Du kan også kikke på das keyboards og wasd keyboards, wasd har mye snadder av spesialtilpassing av akkurat ditt tastatur, med at alle taster kan bestilles custom keycap på. Das har noen tastaturer med kjempehøy geekfaltor(uten print på krycaps feks)

Jeg har null problem med gaming på mx-blue, synets feedbacken bare er herlig ^^
Sitat av Gamerpls Vis innlegg
Ja, skjønner det :P men hva med logitech g710+ som har cherry MX brown?
Vis hele sitatet...
Jeg har g710+, det at det ikke er bra til gaming er bare tull! Elsker det da det både er godt og skrive på å spille på! Anbefales!
Noen som bruker denna: http://www.eve-tribune.com/5_21/g15_3.jpg ?
Isåfall må jeg spørre ut om hvordan tastene er på den, myke, seige, sensitive, komfortable et.c?
Har G710+ selv, og det at folk sier det ikke er bra til gaming, et som nevnt over bare tull! Jeg har aldri hatt et bedre tastaur, både når det gjelder gaming og skriving. Lyden legger du ikke merke til om du bruker headset ellet høyttalere med litt lyd.

Skal du ha det, vent til det er på tilbud, er tilbud på det ganske ofte på Komplett.

Gir det 10/10, uten tvil
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Har G710+ selv, og det at folk sier det ikke er bra til gaming, et som nevnt over bare tull! Jeg har aldri hatt et bedre tastaur, både når det gjelder gaming og skriving. Lyden legger du ikke merke til om du bruker headset ellet høyttalere med litt lyd.

Skal du ha det, vent til det er på tilbud, er tilbud på det ganske ofte på Komplett.

Gir det 10/10, uten tvil
Vis hele sitatet...
Så den funker i MoP altså? Vel, da kan man jo kjøre arenas for fult med et greit keyboard! Tenkte bare på keybinds et.c, length per button
Synes ikke g710+ er noe god skrive på, har hatt det i snart 2 måneder.
Ellers synes jeg selve tastaturet er for høyt.

Ellers så kjører komplett tilbud på g710+ annenvær uke.
Sist endret av Vod0; 4. juli 2013 kl. 17:34.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Har G710+ selv, og det at folk sier det ikke er bra til gaming, et som nevnt over bare tull!
Vis hele sitatet...
Er dette en objektiv uttalelse, eller er dette ditt første (og rådyre) mekaniske keyboard?

Tactile-switcher har et rimelig høyt aktiveringspunkt som altfor lett vil trigge om man sneier knappene. Dette er spesielt problematisk i RTS-spill der man ofte har et høyt tempo på taste-kombinasjoner.

Et lavere aktiveringspunkt som ikke tar hensyn til indikasjon på aktivering vil være mye vanskeligere å trigge feil på.
Sist endret av Goophy; 4. juli 2013 kl. 17:49.
Nå har jeg aldri eid eller prøvd ett gaming tastatur, men så på hardware.no at Corsair Vengeance K70 skulle være veldig bra

http://www.hardware.no/artikler/test...nce-k70/134721
Sitat av danseku Vis innlegg
Nå har jeg aldri eid eller prøvd ett gaming tastatur, men så på hardware.no at Corsair Vengeance K70 skulle være veldig bra

http://www.hardware.no/artikler/test...nce-k70/134721
Vis hele sitatet...
Dette er et flott tastatur, hadde K70 før, og bruker K90 nå, helt nydelig!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649423
Har Razer Lycosa, griserå å se på og av ypperste kvalitet!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Goophy Vis innlegg
Er dette en objektiv uttalelse, eller er dette ditt første (og rådyre) mekaniske keyboard?

Tactile-switcher har et rimelig høyt aktiveringspunkt som altfor lett vil trigge om man sneier knappene. Dette er spesielt problematisk i RTS-spill der man ofte har et høyt tempo på taste-kombinasjoner.

Et lavere aktiveringspunkt som ikke tar hensyn til indikasjon på aktivering vil være mye vanskeligere å trigge feil på.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt k90 i hvertfall, som bruker de røde bryterne(som sammen med sort og grønn regnes som "gaming brytere") og at tactile taster ikke er brukans i spill er bs, jeg føler de tactile tastene er bedre til spilling en de linære til gaming, da man slipper og dundre tastene ned i tastaturet for å vite at de er aktivert, da blir man(ihvertfall jeg) fort sliten i fingrene.

Har aldri opplevd å svipe over en tast og feilaktig aktivere den, ikke en eneste gang, verken på blå eller rød brytere, har også prøvd sort og brun brytere.
Og jeg bruker f og j for å navigere hvor jeg er på tastaturet.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Tenkte jeg skule dele et lite bilde om mekaniske taster, som kan hjelpe deg å velge. Hvis du har litt ekstra cash er "DAS Ultimate Silent" dritstiling og en drøm å skrive på. (Brune Cherry knapper på det.)
http://i.imgur.com/cZkte.png
Sist endret av Hitiz; 4. juli 2013 kl. 19:42.
Trådstarter
39 1
Så corsair tastaturene er de beste? I så fall er det k95 jeg burde kjøpe? :P
Hadde G710+, forresten eneste tastaturet jeg har klart å dele en spacebar i 2 på.
Veldig bra å skrive med though.
Sist endret av Incogn1to; 4. juli 2013 kl. 20:29.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Så den funker i MoP altså? Vel, da kan man jo kjøre arenas for fult med et greit keyboard! Tenkte bare på keybinds et.c, length per button
Vis hele sitatet...
Spiller WoW MoP selv, og synes vertfall at tastaturet er brukanes. Når det gjelder keybindings synes jeg det holder for mitt bruk, men det er jo forskjellig fre person til person. Lenght pr button synes jeg også er helt passe, "anstrenger" meg aldri for og nå frem til en tast. Igjen, forskjell hva folk mener.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Er dette en objektiv uttalelse, eller er dette ditt første (og rådyre) mekaniske keyboard?

Tactile-switcher har et rimelig høyt aktiveringspunkt som altfor lett vil trigge om man sneier knappene. Dette er spesielt problematisk i RTS-spill der man ofte har et høyt tempo på taste-kombinasjoner.

Et lavere aktiveringspunkt som ikke tar hensyn til indikasjon på aktivering vil være mye vanskeligere å trigge feil på.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke mitt første og rådyre mekaniske gaming tastatur nei.

Det at man "sneier" knappene så de aktiveres er noe jeg aldri har opplevd. Selv om det aktiveres ved så lite som 45g, har det aldri vært et problem for meg, da jeg som oftest klarer og løfte hånda når jeg spiller.

Men om man er redd for slike problemer, bør man prøve tastaturet før man kjøper det. Selv kjøpte jeg mitt under TG, og gikk rundt i timesvis og prøvde tastatur før jeg bestemte meg. Slike valg er jo individuelt, og derfor bør man prøve dem.
Sitter med helt nytt Razer Blackwidow, og er foreløpig ypperst fornøyd! Tastaturet er i ganske bra størrelse, har mekaniske taster som er forbanna gode å skrive på og selvfølgelig game på! Du har den vanlige utgava også har du Ultimate 2013 som jeg mener er ganske likt bortsett fra at den Ultimate-edition har en fææncy bakgrunnsbelysning og koster 400 spenn mer elns :PP Selv kjøpte jeg den orginale Før jeg bestemte meg kikka jeg på diverse steelseries, CM storm osvosv men iogmed at alt annet jeg har er Razer blei det like godt detta og, og angrer ikke et sekund Lykke til med kjøp av tastatur )
Trådstarter
39 1
Sitat av Gtx85 Vis innlegg
Sitter med helt nytt Razer Blackwidow, og er foreløpig ypperst fornøyd! Tastaturet er i ganske bra størrelse, har mekaniske taster som er forbanna gode å skrive på og selvfølgelig game på! Du har den vanlige utgava også har du Ultimate 2013 som jeg mener er ganske likt bortsett fra at den Ultimate-edition har en fææncy bakgrunnsbelysning og koster 400 spenn mer elns :PP Selv kjøpte jeg den orginale Før jeg bestemte meg kikka jeg på diverse steelseries, CM storm osvosv men iogmed at alt annet jeg har er Razer blei det like godt detta og, og angrer ikke et sekund Lykke til med kjøp av tastatur )
Vis hele sitatet...
Jeg får se hva det blir til takk!