Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 520
Hei

Maskina begynner å bli litt sliten og trenger seg en liten oppgradering tror jeg. Er vel mer eller mindre ca. tre år gammelt mesteparten med unntak av SSD-diskene.

Innholdet er som følger:

-AMD Phenom II X4 965 Black Edition

-XF Radeon HD6970

-Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+

-16gb Kingston 1666mHz RAM

-2x 256gb OCZ SSD-disker

-4x Seagate 2TB-disker

-Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower

-Corsair 850w PSU


Hva anbefales å oppgraderes først? Jeg er ikke så inne i hardware for tiden, så trenger seriøse tips her Jeg har ingenting imot å gå over til Intel/Nvidia om det er det folket anbefaler.

Maskina brukes hovedsaklig til gaming, da Diablo 3, BF3, WoW, Guild Wars 2 og Black Ops 2. Blir også endel opptak av egne DJ-sett (derav de 8TBene med lagringsplass jeg har )

Budsjett? 5-6 000, ikke mer enn det ihvertfall.

Edit: Har forøvrig også en Cooler Master V8 CPU-vifte
Sist endret av Hobby; 3. juli 2013 kl. 09:33.
Kan sette opp et setup

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-470B5133DCBA

Det er hovedsaklig det du trenger å oppgradere. 16GB ram er mer en nokk selv den dag i dag. Regner med du er fornøyd med HAF, så den trengs vell ikke å byttes
Hvis en maskin med OPs nevnte spesifikasjoner kjører tregt, så er den sannsynligvis ikke konfigurert optimalt. En maskin med 16gb RAM og Phenom II skal ikke «virke sliten» allerede, med mindre du kjører cutting edge-spill og vil maks'e grafikkinstillingene. I så fall kan jeg ikke forstå annet enn at grafikkortet er den evt. flaskehalsen.

Prøv uansett en generell opprydding i systemet først: Fjern evt. tredjeparts antivirusprogrammer, port-skannere, "game booster"-tull, beta-drivere, cd-/dvd-emulatorer, og øvrig bloatware. Skru av søkeindeksering (Search Indexer) hvis du kjører Windows. Sjekk hvilke bakgrunnstjenester (ctrl + shift + esc >> ytelse >> ressursmonitor) som belaster harddisken(e) når du ikke driver med maskina, og skru dem av.
Hobby's Avatar
Trådstarter
Sitat av immolo Vis innlegg
Hvis en maskin med OPs nevnte spesifikasjoner kjører tregt, så er den sannsynligvis ikke konfigurert optimalt. En maskin med 16gb RAM og Phenom II skal ikke «virke sliten» allerede, med mindre du kjører cutting edge-spill og vil maks'e grafikkinstillingene. I så fall kan jeg ikke forstå annet enn at grafikkortet er den evt. flaskehalsen.

Prøv uansett en generell opprydding i systemet først: Fjern evt. tredjeparts antivirusprogrammer, port-skannere, "game booster"-tull, beta-drivere, cd-/dvd-emulatorer, og øvrig bloatware. Skru av søkeindeksering (Search Indexer) hvis du kjører Windows. Sjekk hvilke bakgrunnstjenester (ctrl + shift + esc >> ytelse >> ressursmonitor) som belaster harddisken(e) når du ikke driver med maskina, og skru dem av.
Vis hele sitatet...

Gjorde en clean install forrige dagen, null "skit" installert. Det som gjør at den virker litt sliten/treg er at jeg får noen alvorlige fall i fps i alle spill egentlig. I WoW er det hovedsaklig i 25-mann raid, i BF3 skjer det støtt og stadig, samt GW2 må jeg kjøre med medium settings. Har ikke overklokket cpu'en, samt at også GPUen står som standard i innstillingene (viftehastighet, etc).
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Eneste jeg ser som en potensiell flaskehals her er cpu'en, og den er det strengt talt bare wow du vil bruke noe serlig også, om du oppgradere den til en fx 8350 så er det som å kaste nytt liv i maskina, i hvertfall i wow.