Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12588
Yo!

Må forbedre tysken min ganske drastisk, derfor tenkte jeg at noen filmer/serier kunne hjelpe en del. Jeg tar imot nesten alle forslag, såfremt filmene ikke er fra 1940 eller er western/krigsfilmer.

Serier hadde vært det absolutt beste, pga lengden.
Derrick ... samt Kommissar Rex
Sist endret av Mantuz; 9. august 2012 kl. 07:23.
Die Wölfe
Absolutt verdt å se, ikke bare for å lære tysk. Hander om en kompisgjeng som vokser opp på feil side av Berlinmuren. En filmserie i tre deler, ikke gammel og kjedelig. Viel Spaß!

ARD Mediathek Såvidt jeg husker skal det også være mulig å se dette i Norge. Mediateket til en av de offentlige senderne.
Der undergang, er en utrolig bra tysk film. Handler om Hitler fra starten av krigen til slutten.
Vil også anbefale deg å se good bye Lenin, som anbefalt tidligere. Handler om en familie under og etter DDR.
Die Welle, Das Boot, Christiane F.
Der untergang
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig bra tråd! Jeg trenger tyske filmer og serier å se selv, så bare bring it. Etter et jeg har hørt og sett på nettet er det også mange som anbefaler Lola Rennt eller Run Lola Run. Noe gammel, men etter imdb skal den jo være ganske bra.
Heisann, jeg er en av de som i det siste har fått øynene opp for tyske fimer. Noen jeg kan anbefale så langt:

Krigsfilmer:
Das Boot
Stauffenberg
A woman in Berlin
Die Brücke
Der Untergang


Terrorisme:
Der Baader-Meinhof Komplex

DDR:
Das Leben Der Anderen/The lives of others
Good bye Lenin

Andre:
Lola Rennt
Das Experiment
Der Unhold
Die Welle
North Face
Berlin, Berlin

Serie vi så på i tysktimene når læreren ikke gadd annet.
Derrick.

Tyskland på sitt beste, uten tvil.

Utrolig teit, men morsom og sjarmerende på samme måte.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
skjerping Mantuz..Kommisar Rex er fra Østerrike.
Die Siebente Kontinent
Ganske spesiell psykologisk horror-film.
Laget av Michael Haneke, trur han har laget en del annet bra også. Funny Games kan også anbefales, men jeg foretrekker den engelske versjonen.
alt av michael haneke. spesielt er "det hvite båndet", en bra film.
Måtte søke opp "The Wave" og ser at dette er "Die Welle" (tidligere nevnt 3 ganger)

Så den tilfeldigvis på TV for ikke lenge siden, og jeg var meget positivt overrasket.

En god film med mange gode poeng, bør sjekkes ut.

IMDb link
Sist endret av waf; 3. september 2012 kl. 10:04.