Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2416
Hey. Jeg kjenner noen som selger en Alienware M14x i topp stand for mellom 6500 og 8000. Den har akkurat vært på service, og har garanti noen måneder til.

Her er prosessoren: Intel® Core i7 prosessor2630QM (2,0Ghz,2,9Ghz turbo mode,6MB, 4C). Vil det holde til dagens spill?

Jeg liker å spille f.eks skytespill som BF3 og CS, og Minecraft hehe.

Jeg har også tenkt på at det har kommet en ny versjon av Intel prosessorer, 3rd generation... Det er det jeg ikke vet. Hvordan kan man vite om det er en 2nd generation intel core prosessor eller 3rd generation? I såfall hvilken generasjon er prosessoren på denne maskinen?
skjønner ikke poenget med å kjøp en brukt til 6500 når du får en ny til 7000??
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvorfor kjøpe en brukt alienware, når du får en asus til samme prisen som vil gruse den?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Når det kommer til moderne prosessorer har det lite å si om de er x eller y når det kommer til spilling, men skjermkortet er mye mer relevant.

Brukt maskinvare er foreøvrig det dårligste kjøpet man gjør, og iallefall når du skal betale såpass mye.
Trådstarter
57 1
Sitat av Ghetto_SKILLZZ Vis innlegg
skjønner ikke poenget med å kjøp en brukt til 6500 når du får en ny til 7000??
Vis hele sitatet...
uhm, de nyeste m14x med bare en i5, koster 8990 :P
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Du trenger ikke noe mer en I5 til gaming...
Trådstarter
57 1
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Du trenger ikke noe mer en I5 til gaming...
Vis hele sitatet...
åh, typisk freakforum, dere henger dere opp i så mye... jeg skal ha i7 okei?

så om denne hørtes dum ut, så kom med andre tips om pc-er da
Sitat av IwinH Vis innlegg
åh, typisk freakforum, dere henger dere opp i så mye... jeg skal ha i7 okei?

så om denne hørtes dum ut, så kom med andre tips om pc-er da
Vis hele sitatet...
Det er en Alienware. I ytelse vil den bli utkonkurrert av alt i samme prisklasse.
Sitat av IwinH Vis innlegg
åh, typisk freakforum, dere henger dere opp i så mye... jeg skal ha i7 okei?

så om denne hørtes dum ut, så kom med andre tips om pc-er da
Vis hele sitatet...
Hvorfor SKAL du ha I7?
Alienware er mege overpriset i forhold til ytelse, akkurat slik som med apple produkter.
Jeg har kjøpt min M14x for 8k, med Intel® Core™ i7 Processor 2670QM (2.20Ghz, 6MB, 4C), og 1.5GB NVIDIA® GeForce® GT555M

Syntes dere det er en dårlig pris, for det?
Personlig, syntes jeg Alienware PCene er verdt litt penger, for design også.
Trådstarter
57 1
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hvorfor SKAL du ha I7?
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke du bare komme med forslag om pcer med i7?
Sitat av IwinH Vis innlegg
Hvorfor kan ikke du bare komme med forslag om pcer med i7?
Vis hele sitatet...
Det er jo helt meningsløst å kjøpe en gaming PC med en dyrere prosessor som ikke er egnet for gaming .
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av IwinH Vis innlegg
Hvorfor kan ikke du bare komme med forslag om pcer med i7?
Vis hele sitatet...
Forsi du ikke kan komme med en grunn for hvorfor du skal ha i5 over i7. Vet du i det hele tatt forskjellen mellom i5 og i7?
Sitat av IwinH Vis innlegg
Hvorfor kan ikke du bare komme med forslag om pcer med i7?
Vis hele sitatet...
Hvis du bare skal spille er i7 unødvendig!
AlienWare er overpriset drit ikke kjøp det!
Se etter pcer fra Asus, de er mye bedre!

Og den Alienware pcen du kan kjøpe ville jeg ikke gitt mer en 4k for
Trådstarter
57 1
Okei, så da har jeg skjønt at jeg ikke burde falle for Alienware.
Noen har anbefalt Asus sine modeller. Isåfall er budsjettet på 5000-7500k.
Vil noen gi meg forslag til pcer?
Tydeligvis ingen som har peiling på byggkvalitet Blir som å si at audien er overpriset fordi Den blodtrimma 240en har like mye hester.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tydeligvis ingen som har peiling på byggkvalitet Blir som å si at audien er overpriset fordi Den blodtrimma 240en har like mye hester.
Vis hele sitatet...
Asus har etter min erfaring bedre byggekvalitet enn Alienware! Og du kan ikke sammenligne pcer og biler det er noe helt annet.

Edit; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829#reviews dette er en helt fint pc som vil klare BF3 på low
Sist endret av iColdman; 7. juni 2012 kl. 00:17.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Asus har etter min erfaring bedre byggekvalitet enn Alienware! Og du kan ikke sammenligne pcer og biler det er noe helt annet.

Edit; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829#reviews dette er en helt fint pc som vil klare BF3 på low
Vis hele sitatet...
alienware er en gamingpc, som gjør at den har bedre kjøling, noe som er hovedproblemet når man skal game på en flyttbar pc.
Sist endret av mo3; 7. juni 2012 kl. 00:19.
Sitat av IwinH Vis innlegg
Hvorfor kan ikke du bare komme med forslag om pcer med i7?
Vis hele sitatet...
Denne.
http://www.dustinhome.no/product/501...30m-15-6-w7hp/
Sitat av mo3 Vis innlegg
alienware er en gamingpc, som gjør at den har bedre kjøling, noe som er hovedproblemet når man skal game på en flyttbar pc.
Vis hele sitatet...
Alienware har faktisk varmeproblemer! Asus sine gamingpcer har en av de beste kjølingene av laptoper faktisk!
TS: om du får tak i en asus gamingpc hadde jeg anbefalt det
Sitat av iColdman Vis innlegg
Alienware har faktisk varmeproblemer! Asus sine gamingpcer har en av de beste kjølingene av laptoper faktisk!
TS: om du får tak i en asus gamingpc hadde jeg anbefalt det
Vis hele sitatet...
KIlder eller erfaringer?
Trådstarter
57 1
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
wow, kjøper'n imorgen xD
Sitat av mo3 Vis innlegg
KIlder eller erfaringer?
Vis hele sitatet...
Kjenner mange som har hatt mye problemer med alienware spesielt mtp varmen. Har også lest mye på nett om det, men orker ikke lete frem sider nå siden jeg er på en iPod men kan sikkert finne noe imorgen. Og asus er kjent for den gode kjølingen sin bare å Google
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tydeligvis ingen som har peiling på byggkvalitet Blir som å si at audien er overpriset fordi Den blodtrimma 240en har like mye hester.
Vis hele sitatet...
Du skal bevise et poeng med byggekvalitet og sammenligner en ny Audi med en gammel 240?
Selve sammenligningen i seg selv blir helt feil. I tillegg til det var de nyere F-motorene utrolig slitesterke, og med god service vil de sannsynligvis gå like langt som Audien, selv med kompressor/turbo. Det er vel heller ikke å legge skjul på at bakakslingen på en Volvo tåler en jævlig god støt.

Hvordan forsvarer du den hårreisende jævlige firhjulstrekken til quattro-modellene i denne sammenligningen din?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du skal bevise et poeng med byggekvalitet og sammenligner en ny Audi med en gammel 240?
Selve sammenligningen i seg selv blir helt feil. I tillegg til det var de nyere F-motorene utrolig slitesterke, og med god service vil de sannsynligvis gå like langt som Audien, selv med kompressor/turbo. Det er vel heller ikke å legge skjul på at bakakslingen på en Volvo tåler en jævlig god støt.

Hvordan forsvarer du den hårreisende jævlige firhjulstrekken til quattro-modellene i denne sammenligningen din?
Vis hele sitatet...
Nå lo jeg faktisk litt.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du skal bevise et poeng med byggekvalitet og sammenligner en ny Audi med en gammel 240?
Selve sammenligningen i seg selv blir helt feil. I tillegg til det var de nyere F-motorene utrolig slitesterke, og med god service vil de sannsynligvis gå like langt som Audien, selv med kompressor/turbo. Det er vel heller ikke å legge skjul på at bakakslingen på en Volvo tåler en jævlig god støt.

Hvordan forsvarer du den hårreisende jævlige firhjulstrekken til quattro-modellene i denne sammenligningen din?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skjønte helt mitt ironiske poeng. Kanskje jeg traff litt feil sted på deg og krenket ditt volvohjerte? Forøvrig har jeg ingen problemer med quattroen i min Bil, den trekker som bare det
Sitat av IwinH Vis innlegg
uhm, de nyeste m14x med bare en i5, koster 8990 :P
Vis hele sitatet...
Vist du går på dell.no også søker du på alienware så kommer det en m14x til 6995, men det er fult mulig jeg har sett feil
Trådstarter
57 1
Sitat av IwinH Vis innlegg
wow, kjøper'n imorgen xD
Vis hele sitatet...
Tror dere andre at denne pc'en kan kjøre f.eks det nye assassins creed spillet og gta v? cod mw3 eller bf3?

altså asus k55vm
Sitat av IwinH Vis innlegg
Tror dere andre at denne pc'en kan kjøre f.eks det nye assassins creed spillet og gta v? cod mw3 eller bf3?

altså asus k55vm
Vis hele sitatet...
På Low går det nok bra, men har du vurdert å kjøpe stasjonær? da får du mye mer for pengene
True phreak.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du skal bevise et poeng med byggekvalitet og sammenligner en ny Audi med en gammel 240?
Selve sammenligningen i seg selv blir helt feil. I tillegg til det var de nyere F-motorene utrolig slitesterke, og med god service vil de sannsynligvis gå like langt som Audien, selv med kompressor/turbo. Det er vel heller ikke å legge skjul på at bakakslingen på en Volvo tåler en jævlig god støt.

Hvordan forsvarer du den hårreisende jævlige firhjulstrekken til quattro-modellene i denne sammenligningen din?
Vis hele sitatet...
Hahaha! Artig å se en volvo-fanboy klikke over en useriøs slengkommentar.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tror ikke du skjønte helt mitt ironiske poeng. Kanskje jeg traff litt feil sted på deg og krenket ditt volvohjerte? Forøvrig har jeg ingen problemer med quattroen i min Bil, den trekker som bare det
Vis hele sitatet...
Misforstå meg rett; jeg har ingen spesiell interesse for Volvo, og har heller aldri hatt det. Hadde helst foretrukket tysk, også Audi. Ville bare få frem at du hadde et jævlig dårlig poeng.

Da er du kanskje en av de heldigere?
Trådstarter
57 1
er helt klar over det, men så er jeg som regel på besøk med folk når jeg gamer

men hvorfor sier alle at asus'er på samme prisklasse som den alienwaren jeg ville ha, kjører spill bedre enn alienware, og så nå sier noen at asus'en kunne bare kjøre på low settings...
Sitat av McLovin Vis innlegg
Misforstå meg rett; jeg har ingen spesiell interesse for Volvo, og har heller aldri hatt det. Hadde helst foretrukket tysk, også Audi. Ville bare få frem at du hadde et jævlig dårlig poeng.

Da er du kanskje en av de heldigere?
Vis hele sitatet...
Men igjen, ser vi jo at bmw også kan tape! http://www.autofil.no/890918/evoque-...rende-4x4-test
Sitat av mo3 Vis innlegg
Men igjen, ser vi jo at bmw også kan tape! http://www.autofil.no/890918/evoque-...rende-4x4-test
Vis hele sitatet...
Virkelig? Nå spora vel du og McLovin litt av, vil dere diskutere biler får dere gå et annet sted.
Utrolig off-topic denne tråden endte opp... Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg regner med at det ikke finnes noen særlige bærbare til undr 9-10k som klarer å kjøre noen spill bra på noe annet en los, kanskje medium. Igjen, ikke stol på mitt svar. Vil uansett anbefale noe annet enn alienware, det er tull og tøys
Sitat av mo3 Vis innlegg
Men igjen, ser vi jo at bmw også kan tape! http://www.autofil.no/890918/evoque-...rende-4x4-test
Vis hele sitatet...
Som det også står i artikkelen, så hadde nok testen hatt litt andre resultat om alle kandidatene kjørte med like dekk. Men, det blir ren synsing.
Og, ja, det her blir fryktelig off-topic!