Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2528
Jeg sitter å jobber med noen bilder, og begynner å bli noe usikker på om det i det hele tatt funker. Hodet mitt er overeksponert, jeg ser rett og slett ingenting lengre. Det er tomt for meg. Jeg trenger innspill. På forhånd takk (:

1.
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/60x60_nr2.jpg

2.
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/60x60_nr1.jpg

3.
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/60cm_hoy.jpg
Sist endret av kn^tte; 4. juni 2012 kl. 18:22.
Kan i allefall si at jeg likte bildene. Mye stemning der.

Litt forvirrende det siste bildet, men det er kanskje planen? Ser et par hender rundt en person. Hva skal det forestille?
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Kan i allefall si at jeg likte bildene. Mye stemning der.

Litt forvirrende det siste bildet, men det er kanskje planen? Ser et par hender rundt en person. Hva skal det forestille?
Vis hele sitatet...
Det er et ansikt oppe til venstre også.
Jeg tror jeg prøver å uttrykke en form for mental ustabilitet.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det er et ansikt oppe til venstre også.
Jeg tror jeg prøver å uttrykke en form for mental ustabilitet.
Vis hele sitatet...
Ja ser det nå. Veldig spennende og mystisk bilde. Liker de veldig godt, men kan dessverre ikke utdype det noe mer siden jeg ikke har noen ekspertise på dette.
Stilig!! Spesielt det siste, ser noe nytt i det hver gang.
Syns bilde nummer en var ganske så kult egentlig.
Men det hadde nok blitt bedre med ordentlig graffiti på veggen i bakgrunnen.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Bilde nummer 1 var definitivt det beste.

Jeg vet ikke helt hva du vil fram til med de to andre, men det funket ikke helt.
I bilde 2 er det 3 "hovedelementer", men de er for adskilt. Det virker som 3 individuelle bilder som bare har krasjet sammen, uten at det ser bra ut.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snavs Vis innlegg
Stilig!! Spesielt det siste, ser noe nytt i det hver gang.
Vis hele sitatet...
Takk.


Sitat av Knask Vis innlegg
Syns bilde nummer en var ganske så kult egentlig.
Men det hadde nok blitt bedre med ordentlig graffiti på veggen i bakgrunnen.
Vis hele sitatet...
Det er ekte grafitti på veggen i bakgrunnen. Uredigert versjon:
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/_MAI5886.jpg


Sitat av Buddapower Vis innlegg
Bilde nummer 1 var definitivt det beste.

Jeg vet ikke helt hva du vil fram til med de to andre, men det funket ikke helt.
I bilde 2 er det 3 "hovedelementer", men de er for adskilt. Det virker som 3 individuelle bilder som bare har krasjet sammen, uten at det ser bra ut.
Vis hele sitatet...
:/
Jeg har en annen versjon i sort/hvitt med annet midt-bilde:
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/agnetha_bok_2.jpg


Funker det bedre? Eller bør jeg droppe det helt fra serien min?

Jeg prøver for øvrig å illustrere et kaotisk sinn, tanker og følelser.
Hodet kan briste og knuses i biter. Tankespinn. Skap din egen historie..

Hvem er du, hvor er du, hva betyr det?
Du bærer på opplevelser som er vanskelige, et hodet full av tanker, livet forfaller.
Sist endret av kn^tte; 4. juni 2012 kl. 23:28.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Det siste bildet var bedre, mtp mindre forstyrrelser i bildet. Nå ser jeg jo at dama til høyre står med en pistol i hånda! Men nå ser man jo ikke ansiktet til personen i midten lenger. Det ble bedre nå, men fortsatt ikke helt i mål
Kn^tte; det der er bilder av deg, sant?
Du må beise sjarken!
bare jeg som synes at dama som holder pistolen var hot?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hva legger du i kvasieksperimentelle?


Bildene er jo bare rot?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hva legger du i kvasieksperimentelle?
Bildene er jo bare rot?
Vis hele sitatet...
Nja, mer ryddig rot. Jeg likte de iallefall, spesielt det siste.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Funker det bedre? Eller bør jeg droppe det helt fra serien min?

Jeg prøver for øvrig å illustrere et kaotisk sinn, tanker og følelser.
Hodet kan briste og knuses i biter. Tankespinn. Skap din egen historie..

Hvem er du, hvor er du, hva betyr det?
Du bærer på opplevelser som er vanskelige, et hodet full av tanker, livet forfaller.
Vis hele sitatet...
Jeg får ingenting av det fra det bildet. Det ser mer ut som en wannabe lavbudsjetts actionfilmposter.
Sist endret av TheGloryHole; 5. juni 2012 kl. 12:13.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kn^tte; det der er bilder av deg, sant?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det meg, jeg er dama med pistolen og hun andre jenta er en annen freak-bruker.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hva legger du i kvasieksperimentelle?
Bildene er jo bare rot?
Vis hele sitatet...
Eksperimentell systematikk og tankegang.
Hvorfor er det rot? Hva er rotete?

Jeg har lagt et bilde over de andre to og skjært det opp i biter.
Ønsket å skape et inntrykk av at bildet brister. Er det dette du mener er rotete, eller er alle bildene så?


Sitat av TheGloryHole Vis innlegg

Jeg får ingenting av det fra det bildet. Det ser mer ut som en wannabe lavbudsjetts actionfilmposter.
Vis hele sitatet...
Faen så trist.
Deprimerende rett og slett.

Satser på at det gjør seg bedre trykt opp og i utstilling. Nå får det BRISTE eller bære. h0h0!
Sist endret av kn^tte; 5. juni 2012 kl. 13:37.
Digga det første bildet, ble overraska over originalen, bra redigeringsarbeid.
Ordentlig ekkel stemning, vet ikke helt om man skal synes synd på jenta eller være redd for henne.

Nr2 var litt for rotete, tre ansikter med hver sin lyskilde/vinkel ble litt mye imo. Bildet til høyre (pistol og cigar) ville sikkert vært fett alene (men muligens ikke så orginalt).

Nr3 likte jeg bedre igjen. Liker surrealismen med pistol, cigar og hår(?) i vinduet. Har du endra størrelsen på vinduene eller var det forskjellig? Passet bra ihvertfall. Fint lys i glasskårene.
Hei du! Jeg føler jeg må si noe som ingen andre har sagt. Når vi snakker om eksperimentelle bilder, så syntes jeg at bilde nr to var det beste av de. Jeg syntes ikke den andre svart/hvit versjonen av det var like stilig, pga den ikke hadde like mye flekker/noise som det første du postet. Som regel er "less is more" et godt utgangspunkt å gå etter, men akkurat her syntes jeg det passet med litt mer "distortion". Et svart/hvitt eksperimentelt bilde som er satt sammen av tre bilder på den måten ble fort kjedelig og matt, men det går kanskje an å kutte ned denne støyen litt og lage en mellomting? Det hadde vært kult å sett! En annen ting, hvordan har du laget denne støyen? Er det ett layer med trær der du har lekt med "layer blend mode"?

Ellers syntes jeg det siste også er ganske bra, men det hadde vært mye bedre om du hadde klart å sentrere bildet bedre, generelt tenke litt mer på bildeutsnitt. Hvis du hadde gjort noe i den duren, så hadde jeg kanskje skiftet favoritt. Jeg er også usikker på om jeg liker den svarte vignetten rundt det siste bildet, men som sagt mye gode ideer her! Fortsett, og lykke til.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Takk for utfyllende tilbakemeldinger, det var smålig etterlengtet!

Sitat av fustercluck Vis innlegg
Nr3 likte jeg bedre igjen. Liker surrealismen med pistol, cigar og hår(?) i vinduet. Har du endra størrelsen på vinduene eller var det forskjellig? Passet bra ihvertfall. Fint lys i glasskårene.
Vis hele sitatet...
Størrelsene på vinduene er naturlig. Jeg har tilføyd litt ekstra sollys og noe støy, pluss at jeg har smuldret inn noen bilder her og der. Er en del detaljer om man ser nøye på det.

Sitat av Vent Vis innlegg
Hei du! Jeg føler jeg må si noe som ingen andre har sagt. Når vi snakker om eksperimentelle bilder, så syntes jeg at bilde nr to var det beste av de. Jeg syntes ikke den andre svart/hvit versjonen av det var like stilig, pga den ikke hadde like mye flekker/noise som det første du postet. Som regel er "less is more" et godt utgangspunkt å gå etter, men akkurat her syntes jeg det passet med litt mer "distortion". Et svart/hvitt eksperimentelt bilde som er satt sammen av tre bilder på den måten ble fort kjedelig og matt, men det går kanskje an å kutte ned denne støyen litt og lage en mellomting? Det hadde vært kult å sett! En annen ting, hvordan har du laget denne støyen? Er det ett layer med trær der du har lekt med "layer blend mode"?
Vis hele sitatet...
Takk!
Føler også selv at det jeg postet først er best av de to. Det jeg postet sist lagde jeg først, det var i grunn bare hasting for å teste litt. Det første jeg postet har jeg brukt mye lengre tid på.

Støyen kommer av at jeg har skjært opp biter av bildet i midten, kopiert lag og plassert de rundt bildet. Jeg benyttet meg av magic eraser tool og background eraser tool. Jeg har også brukt forskjellige brushes med forskjellige farger. Har også brukt litt spunge og smudge. Redigert i Photoshop.

Nå har jeg fått bilde trykt, så det er litt sent å redigere støy-nivået i bildet. Men jeg kunne alltids lekt meg litt mer.

Sitat av Vent Vis innlegg
Ellers syntes jeg det siste også er ganske bra, men det hadde vært mye bedre om du hadde klart å sentrere bildet bedre, generelt tenke litt mer på bildeutsnitt. Hvis du hadde gjort noe i den duren, så hadde jeg kanskje skiftet favoritt. Jeg er også usikker på om jeg liker den svarte vignetten rundt det siste bildet, men som sagt mye gode ideer her! Fortsett, og lykke til.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med sentrere bildet mer? Jeg synes det er ganske "riktig", men jenta er ikke i midten da. Vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener.
Jeg var selv litt usikker på vignetten rundt. Faen. Skulle kanskje ha fjernet den før jeg trykte det opp. Synd at kommentarene deres kom så sent;(
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Takk for utfyllende tilbakemeldinger, det var smålig etterlengtet!
Vis hele sitatet...
Nei, nei nei nei nei! Det er ingenting som heter smålig etterlengtet!!!
definisjon; smålig.








Dog skal man vel kanskje være litt ontopic også.
Første bilde var det enste jeg synes var noe særlig. Det har en litt looney stemning som kiler litt. Skulle likt en litt mer "relevant" tekst på bakgrunnen, den som er der føler jeg tar litt av edgen på følelsen bildet gir meg.
Jeg har litt for problemer med å forstå hva du ønsker å oppnå med å legge på de effektene, til å kunne gi dem klar konstruktiv kritikk. Som rene fotografier så synes jeg det funker veldig dårlig, og roter det til. Hvis det skal sees på med "grafikk-øyne" så blir det noe litt annet, og første versjon av bilde nummer to er det som etter min mening fungerer best, men fremdeles sliter jeg personlig litt med budskapet, og det er det som gjør at jeg ikke er helt med her.
Spennende, dog. Skulle likt et litt tydeligere budskap - så kunne nr 2 blitt sabelig stilig. Bottomline; Plausibel teknikk, litt tynt "innhold".
Hvis vi tar utgangspunkt i jenta så hadde det sett mye bedre ut om vinduet bak henne var sentrert på henne. Altså at det var like mye vindu på venstre og høyre side av henne, og at dimensjonene over og under jenta var det samme. Med det så hadde hele bildet hadde vært nokså symmetrisk, og lettere og penere å se på, syntes jeg da.

Håper du skjønte det, hvis ikke så er symmetri ett stikkord.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vent Vis innlegg
Hvis vi tar utgangspunkt i jenta så hadde det sett mye bedre ut om vinduet bak henne var sentrert på henne. Altså at det var like mye vindu på venstre og høyre side av henne, og at dimensjonene over og under jenta var det samme. Med det så hadde hele bildet hadde vært nokså symmetrisk, og lettere og penere å se på, syntes jeg da.

Håper du skjønte det, hvis ikke så er symmetri ett stikkord.
Vis hele sitatet...
Til det kan jeg kommentere at jeg er nokså lav, og jeg ville trengt en stol for å få mer vegg over. Det er heller ikke mer vegg over henne, taket begynner øverst om du ser.

Jeg skjønner hva du mener, men i dette tilfellet tror jeg at siden hun ser til venstre, at det skaper den symmetrien man trenger. Beklager uansett om bilde er horribelt og vanskelig å hvile øynene på. (:
Kn^tte er ei jente?! mind=blown!

Uansett, så likte jeg alle de tre første bildene.
Virker som du har lagt mye arbeid i dette, og elsker at det er såpass abstrakt selvom jeg synes du får frem poenget ditt godt

keep it up
Det er absolutt ikke horribelt å se på. Ideen er bra utført, jeg ga bare konstruktivt kritikk på hvordan jeg mener du kanskje kunne utnyttet den kule omgivelsen bedre. Uansett så ser frem til å se mer av deg. Du er flink.
Likte veldig godt alle bildene! Bilde nr3 var som en annen sa veldig spesielt, man ser og tenker noe nytt hver gang man ser bildet. Bilde nr2 har jo flere personer som drar oppmerksomhet, men synes det også var ganske spennende! Tror jenta med pistolen til høyre i bilde nr2 hadde sett veldig bra ut som eget bilde i svart / hvitt (kanskje farger også?), hadde du villet lagt ut det?

Som du merker er ikke dette akkurat noe fagfelt for meg, men regner med det betyr like mye hvordan "vanlige mennesker" oppfatter bildene dine, jeg synes det var bra!
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Kn^tte er ei jente?! mind=blown!

Uansett, så likte jeg alle de tre første bildene.
Virker som du har lagt mye arbeid i dette, og elsker at det er såpass abstrakt selvom jeg synes du får frem poenget ditt godt

keep it up
Vis hele sitatet...
Takk, og for at du ikke har sett for deg mine kjønnsorganer før nå.

Sitat av Vent Vis innlegg
Det er absolutt ikke horribelt å se på. Ideen er bra utført, jeg ga bare konstruktivt kritikk på hvordan jeg mener du kanskje kunne utnyttet den kule omgivelsen bedre. Uansett så ser frem til å se mer av deg. Du er flink.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding non the less.

Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Likte veldig godt alle bildene! Bilde nr3 var som en annen sa veldig spesielt, man ser og tenker noe nytt hver gang man ser bildet. Bilde nr2 har jo flere personer som drar oppmerksomhet, men synes det også var ganske spennende! Tror jenta med pistolen til høyre i bilde nr2 hadde sett veldig bra ut som eget bilde i svart / hvitt (kanskje farger også?), hadde du villet lagt ut det?

Som du merker er ikke dette akkurat noe fagfelt for meg, men regner med det betyr like mye hvordan "vanlige mennesker" oppfatter bildene dine, jeg synes det var bra!
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo at alle skal kunne si noe om bildene mine.
Det er bare kult at noen liker det, og det er kult med konstruktiv kritikk. All tilbakemelding settes pris på

Her er bilde av den ene jenta alene:
http://i993.photobucket.com/albums/af59/blikkboks_111/_MAI5188-2.jpg
Hehe
Ser for meg det bilde har mye potensiale alene for folk som er gode til å redigere! Jeg likte det vertfall.