Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1462
Hey.

La oss si at jeg er på leting etter 200 BITCOINS for og kjøpe noe ulovelig på nettet(f.eks pistoler, dop, alt ulovelig.]

Jeg finner en som selger 250(7500 NOK+-) BITCOINS, kjøper coinsa hans, for så og bestille de ulovelige gjenstandene.

Hvis pakken blir stoppet i tollen, og politet blir kontaktet. Da kan de se at jeg overførte en betydelig sum til en person i andre enden av landet. Vil de da ta seg bryet til å kontakte denne personen selvom de ikke har fått linket de ulovelige gjenstandene med en transaktion?

Takk for svar.
Politiet kan se at du overførte 7500,- kroner til en person, og at du etter dette mottar en pakke med noe ulovelig i posten fra en annen person. De kan ikke se selve bitcoin transaksjonen. Men de kan fint få mistanke om at det har skjedd.

Hvor vidt de tar kontakt med de andre partene avhengenger av om det er mulighet for de å få kontakt med de, og størrelsen på lovbruddet. Er det snakk om veldig lite er det mindre sansynlig.
Rektor
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Politiet kan se at du overførte 7500,- kroner til en person, og at du etter dette mottar en pakke med noe ulovelig i posten fra en annen person. De kan ikke se selve bitcoin transaksjonen. Men de kan fint få mistanke om at det har skjedd.

Hvor vidt de tar kontakt med de andre partene avhengenger av om det er mulighet for de å få kontakt med de, og størrelsen på lovbruddet. Er det snakk om veldig lite er det mindre sansynlig.
Vis hele sitatet...
Takker for svar =)

Har det noe og si hvis pakken er sendt fra utlandet? mtp overføring av beløpet går til norsk konto, norsk mann.
Hm, jeg trodde bare politiet fikk innsyn i overføringer til utlandet ved etterforskning, ikke innlands?
Rektor
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Hm, jeg trodde bare politiet fikk innsyn i overføringer til utlandet ved etterforskning, ikke innlands?
Vis hele sitatet...
Noen som kan bekreft dette?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Bestilte et gram med DMT på denne måten som aldri kom frem. Ble sannsynligvis stoppet i tollen, men hørte aldri noe mer om det