Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2390
THC løser seg jo opp i sprit og jeg har hørt man kan lage hasjolje ut av dette.
jeg tenkte dette kunne være greit og gjøre om jeg har en masse dårlig hasj jeg vil forbedre

er det noen som vet hvordan dette gjøres?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Regner med at dette er tørr marrokk hasj? Isåfall, knus det opp, ha det i spriten (90%+). Hasjen skal løse seg opp og samle seg i bunnen. La dette stå i noen dager (litt usikker hvor lenge). Filtrer ut hasj grumset og la spriten fordampe. Da skal det ligge igjen ren olje.

Er ikke helt sikker på at dette er 100% korrekt, bare så det er sagt. Aldri gjort dette selv.
Digital nomade
trippy's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=750ifomABLk

Tut for å laga div oljer med ulike metoder
Sist endret av trippy; 17. mars 2012 kl. 14:51.
Du løser hasjen opp til pulver og tømmer det oppi en glassbeholder med lokk, så tømmer du aceton oppi og rister.
Når løsningen har stått en stund trekker du opp vesken som er i beholderen og lar grumset/ hasjen ligge igjen, deretter heller du blandingen over en glassform og venter til alt har fordampet, dette gjøres ute.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Dette høres jo enkelt ut
jeg har tenkt og bruke 100g standar marrok-
hvor mye olje tror dere jeg får av det sånn ca?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av MercedesE Vis innlegg
Dette høres jo enkelt ut
jeg har tenkt og bruke 100g standar marrok-
hvor mye olje tror dere jeg får av det sånn ca?
Vis hele sitatet...
Kanskje det er lurere å prøve med mindre først?
Har hørt ether skal fungere også Mye lettere å kjøpe det på apoteket, enn å lete opp 90%+ sprit.
Aceton er det mest vanlige å bruke, det finner du på Jernia (tror jeg). Pulveriser hasjen så mye som mulig, bland ut med aceton, la løsningen stå i en time i kjøleskap med jevn røring. Hel løsningen gjennom ett kaffefilter eller ett lab filter.

Grundigere oppskrift finner du etter litt søking.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Aceton er det mest vanlige å bruke, det finner du på Jernia (tror jeg). Pulveriser hasjen så mye som mulig, bland ut med aceton, la løsningen stå i en time i kjøleskap med jevn røring. Hel løsningen gjennom ett kaffefilter eller ett lab filter.

Grundigere oppskrift finner du etter litt søking.
Vis hele sitatet...
Dette høres enkelt ut
jeg skal gjøre litt mere researth, men hvor mye hasjolje vil du tippe jeg får av ca 50g standar marrok?
Jeg tipper rundt 5g (?) Anbefaler deg å prøve med en 5er først, så slipper du å kaste bort en halv plate med hasj.
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
Aceton er det mest vanlige å bruke, det finner du på Jernia (tror jeg). Pulveriser hasjen så mye som mulig, bland ut med aceton, la løsningen stå i en time i kjøleskap med jevn røring. Hel løsningen gjennom ett kaffefilter eller ett lab filter.

Grundigere oppskrift finner du etter litt søking.
Vis hele sitatet...
Du må ikke finne på å kjøpe aceton fra jernia til å lage olje med!! Dette er aceton som er beregnet til å vaske pensler osv med, og inneholder haugevis av stoffer som ligger igjen etter at acetonen har fordampet, så oljen vil inneholde mange nasty stoffer du så absolutt ikke vil røyke! Skal man lage olje så kjøper man aceton på apoteket, ingen andre steder.

Det går vel ann å lage olje med metanol, jeg har aldri prøvd det selv, men jeg regner med at sluttproduktet ikke vil være noe å skryte av. Det aller beste er å lage olje med butan, men dette er litt mer "stress" enn løsemidler i væskeform, og er ikke noe jeg vil anbefale til noen som aldri har laget olje før da det er veldig farlig leke med butan. Dessuten er butan metoden bedre egnet for buds, stilk og trim enn hasj.

Hvor mye olje du vil ende opp med kommer helt ann på hasjen du bruker, og siden du nevner "standard maroc" så regner jeg med at det er snakk om hasj som holder veldig lav kvalitet, og da kan du ikke forvente mye olje, ei heller god olje. Og hvis hasjen smaker vondt, så smaker garantert oljen du lager av den vondt, og du vil mest sansynlig ende opp med helt svart olje, noe jeg synes er forferdelig nesten uansett. Aceton er et polært(?) løsemiddel, så man vil ende opp med en del klorofyll i sluttproduktet som vil påvirke smaken i negativ retning, i tillegg til at oljen vil bli mørkegrønn/svart/mørk brun. Med butan derimot, vil man somregel ende opp med olje som kan minne om kvae eller honning i utseende, og som ikke inneholder noe nasty klorofyll.


Men du burde også ha i bakhodet (spesiellt om det er hasj av tvilsom kvalitet), er at hvis hasjen mot all formodning skulle vært bøffet ut med f.eks. noe fett av et slag(eller andre oljebaserte fyllstoffer), så vil du egentlig bare sitte igjen med konsentert bøff etter at du har foretatt ekstraheringen. En jeg kjenner gjorde dette å satt igjenn med en klump som kunne minne om vaselin i konistens som ikke dugde til annet enn å spyle ned i do..

Men hvis du skal prøve å lage olje, så vær fosiktig! Jeg kan ikke understreke nok hvor viktig dette er! Jeg kjenner to stykker som har driti seg ut når dem laget olje. Han første vet ikke hva som skjedde, det sa bare bang, han andre so på en lysbryter, og gnisten fra lysbryteren var det som skulle til for å antenne butangassen som lå i luften. Begge to slapp forsåvidt billig unna med noen brannsår osv, men det kan fort gå mye værre, så om du er smart så lar du all fordamping skje utendørs. Gjør du det inne så kan det potensielt gå fryktelig galt. Det skal ikke mer til enn at kjøleskapet ditt slår seg på før det sier pang.
Sist endret av 3ndgame; 26. mars 2012 kl. 11:48.
MercedesE's Avatar
Trådstarter
Sitat av 3ndgame Vis innlegg
Du må ikke finne på å kjøpe aceton fra jernia til å lage olje med!! Dette er aceton som er beregnet til å vaske pensler osv med, og inneholder haugevis av stoffer som ligger igjen etter at acetonen har fordampet, så oljen vil inneholde mange nasty stoffer du så absolutt ikke vil røyke! Skal man lage olje så kjøper man aceton på apoteket, ingen andre steder.

Det går vel ann å lage olje med metanol, jeg har aldri prøvd det selv, men jeg regner med at sluttproduktet ikke vil være noe å skryte av. Det aller beste er å lage olje med butan, men dette er litt mer "stress" enn løsemidler i væskeform, og er ikke noe jeg vil anbefale til noen som aldri har laget olje før da det er veldig farlig leke med butan. Dessuten er butan metoden bedre egnet for buds, stilk og trim enn hasj.

Hvor mye olje du vil ende opp med kommer helt ann på hasjen du bruker, og siden du nevner "standard maroc" så regner jeg med at det er snakk om hasj som holder veldig lav kvalitet, og da kan du ikke forvente mye olje, ei heller god olje. Og hvis hasjen smaker vondt, så smaker garantert oljen du lager av den vondt, og du vil mest sansynlig ende opp med helt svart olje, noe jeg synes er forferdelig nesten uansett. Aceton er et polært(?) løsemiddel, så man vil ende opp med en del klorofyll i sluttproduktet som vil påvirke smaken i negativ retning, i tillegg til at oljen vil bli mørkegrønn/svart/mørk brun. Med butan derimot, vil man somregel ende opp med olje som kan minne om kvae eller honning i utseende, og som ikke inneholder noe nasty klorofyll.


Men du burde også ha i bakhodet (spesiellt om det er hasj av tvilsom kvalitet), er at hvis hasjen mot all formodning skulle vært bøffet ut med f.eks. noe fett av et slag(eller andre oljebaserte fyllstoffer), så vil du egentlig bare sitte igjen med konsentert bøff etter at du har foretatt ekstraheringen. En jeg kjenner gjorde dette å satt igjenn med en klump som kunne minne om vaselin i konistens som ikke dugde til annet enn å spyle ned i do..

Men hvis du skal prøve å lage olje, så vær fosiktig! Jeg kan ikke understreke nok hvor viktig dette er! Jeg kjenner to stykker som har driti seg ut når dem laget olje. Han første vet ikke hva som skjedde, det sa bare bang, han andre so på en lysbryter, og gnisten fra lysbryteren var det som skulle til for å antenne butangassen som lå i luften. Begge to slapp forsåvidt billig unna med noen brannsår osv, men det kan fort gå mye værre, så om du er smart så lar du all fordamping skje utendørs. Gjør du det inne så kan det potensielt gå fryktelig galt. Det skal ikke mer til enn at kjøleskapet ditt slår seg på før det sier pang.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et godt svar
trur nok jeg skal lese meg opp på butan og hvordan man lager hasj med hjelp av dette, da dette hørtes ut som den beste metoden

btw, hasjen jeg tenkte og bruke er egentlig grei kvalitet iforhold til hva som er vanlig her i norge og jeg er 100% sikker på at den ikke er bøffet ut med noe..
men så røyker jeg vanligvis nepal selv så, hehe