Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1276
Trenger litt hjelp når det kommer til oppusing av et gammelt kabinett jeg har,hva skal jeg bruke og pusse med og vilken lakk gir best resultat?,tenkte det skal være
noe billig lakk som ser fint ut og en sånn pianolakk tuch i det.

http://www.youtube.com/watch?v=ZRx8a...embedded#at=65 alla noe denne pc'n som er utti 01:05 men kanskje blåer..

Takk på forhånd.
Kjøp litt ordentlig lakk. Eks. BilXtra.

Er utrolig mye deiligere å stå med en lakkboks som ikke spytter osv.

Evt. kan du bruke Biltema sin
Sist endret av FlipWare; 28. mai 2011 kl. 18:00. Grunn: Biltema er ikke ordentlig :P
Trådstarter
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Kjøp litt ordentlig lakk. Eks. BilXtra.

Er utrolig mye deiligere å stå med en lakkboks som ikke spytter osv.

Evt. kan du bruke Biltema sin
Vis hele sitatet...
Oki,vet du om dem har typ sånn med acryl i der el? og hvordan papir skal jeg bruke for og pusse?
Veldig fint papir typ 400. Pass på at du får bort alt støvet etterpå sånn at lakken har noe å feste seg i. Om du ønsker en sånn overflate som man ser er pusset, så bruk et litt grovere papir, men husk da å kun beveg frem og tilbake og ikke i sirkler. For best mulig resultat ville jeg tatt på grunning, så farge 2-3 lag kanskje også avsluttet med ordentlig glans coat.
Multona eller quick er de beste spraylakkene da
Trådstarter
Sitat av frodo94 Vis innlegg
Multona eller quick er de beste spraylakkene da
Vis hele sitatet...
Får man kjøpt disse på biltema eller?



Lurer også på om man virkelig trenger pussemaskin og sånn støvmaske?,kan jeg vaske kabinette etter jeg er ferdig og pusse før jeg så bynne og lakke det før å få bort all støve?..
Selv brukte jeg quick spraylakk. Pusset for hånd uten maske, og det å vaske kabinettet etterpå er ikke noe problem, men kan være lurt og tørke over med rødsprit.
Multona kjøpes IKKE på Biltema. Her i byn selger de Multona på TT bilrekvisita om jeg ikke husker feil.