Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  240 42173
Sitat av gotejds Vis innlegg
selvmord, europeisk fenomen, generelt hvor bedre folk har det hvor mer selvmord finner man(stemmer dog ikke helt i 2010) syntes aldri synd på noen som tar selvmord, bare de som sitter igjen med sorgen. feige mennesker.
Vis hele sitatet...
Europeisk fenomen? Hva behager.. Liste over statestikk finner du her. (I LOVE WIKI)

1. Hviterussland
2. Sør-Korea (Asia)
3. Lithauen
4. Kazakhstan (Asia)
5. Japan (Asia)
28. Sverige
37. Norge
106. Haiti (Sør-America)

For noen år tilbake var listene anerledes ja, Norge, Finland, Tyskland og Japan har alltid hatt veldig høy selvmordsstatistikk, innbyggertall tatt i betraktning.

Det blir litt for dumt å legge "skyld" på et lands velferdsstatus og BNP.
Jeg kunne forresten tenke meg å flytte til Haiti. Der er det aldri noen som tar livet av seg. Jeg ville ikke vært en trussel for mitt eget meg.
Sist endret av kn^tte; 14. oktober 2010 kl. 04:42.
Sitat av Cikey Vis innlegg
men åpenbart uten tanke på de som står igjen er det
Vis hele sitatet...
Nja, jeg vil da ikke si at alle som begår selvmord ikke tenker på de som står igjen. Tror du virkelig de ikke gjør det? Poenget er at for grunner folk flest rundt ikke er klar over, så er livet uutholdelig for de det gjelder. Det er nok for mange av disse smertefullt å vite at de etterlater noen, men er lidelsene dine omfattende nok, kan livet bli så jævlig til slutt at det ikke gir mening å leve for noen andre engang.

I det hele tatt kan vi si så lite om de som velger å gjøre slikt. Vi er ikke inne i hodene deres, og kan umulig sette oss inn i hvordan disse menneskene har det, eller har hatt det, eller hvordan de tenker. Dessuten er vel de fleste her ikke noe helsepersonell som har erfaring med slike mennesker, og forhåpentligvis er det heller ikke mange her inne som har vært i slike ekstreme situasjoner i livet selv.
Sist endret av Sky; 14. oktober 2010 kl. 06:52.
Sitat av Mith Vis innlegg
Synd, trist, leit for de pårørende, men det er bare nok ett selvmord i rekken og fint lite å fyre seg opp over.
Vis hele sitatet...
Med den holdningen kommer man aldri til en slutt, på grunn av at folk bryr seg om slike mennesker, irrelevant om det bare er en person, viser jo bare at det kanskje er håp for at tall på selvmord osv kan forbedre seg, ved at folk bryr seg om akkurat den ene personen. Isteden for at du og alle de andre som mener det samme som deg, bare tenker "det er en, whatever".

Kan så være at det du skriver er "riktig", iskaldt.
Å faktisk ta selvmord er på ingen måte bra når det skjer, spesielt med tanke på folk rundt osv. Men hva for noe forskjell gjør du når du tar selvmord? Altså du dreper deg selv og du ender opp med ingenting, kanskje et liv etter døden om du så tror på det, men virkelig du oppnår ingenting.

Det jævlig mange lite gjennomtenkte folk der ute, husker for en stund siden en fyr spurte om fleinsopp her på forumet men idioten spiste masse random sopp før han faktisk fikk svar. Uansett hvor hardt folk har det og skriver om det på forums osv så er det temmelig lite vi egeentlig kan gjøre med det. Det er tross alt ikke vi som blir dømt eller noe som helst i tilfelle en person faktisk blir skadd.
Det å kalle de som "oppfordret" personen til å drepe seg idioter, er selv noen jævla idioter uten kunnskap. Det er så mye trolling når det kommer til dette temaet, at et slikt tema kan aldri bli tatt seriøst. Det går så mye falske "I'm give you my last farewell, internet", at man kan faktisk snart kalle det en trend.
Alle slike saker er veldig tragiske. men...

Flere som burde ta en titt på egen nett moral. Det er jo sikkert rasende festlig å trolle i vei om alt mulig men det er de som skriver selvmords tråder kun for oppmerksomhet som er de virkelige idiotene i denne saken! Hadde dette for eksempel vært den første selvmordtråden på nette så hadde jo politiet kommet mye før. Og jeg er rimelig sikker på at de kommentarene som kom i starten aldri hadde kommet. De som skrev trodde jo ganske enkelt at dette var enda en attention whore som aldri kom til å gjøre det.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Å faktisk ta selvmord er på ingen måte bra når det skjer, spesielt med tanke på folk rundt osv. Men hva for noe forskjell gjør du når du tar selvmord? Altså du dreper deg selv og du ender opp med ingenting, kanskje et liv etter døden om du så tror på det, men virkelig du oppnår ingenting.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt også hele poenget med å begå selvmord da. Man er så lei av alt man må gå igjennom i dette livet her at ingenting virker mye mer fristende.
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Der ser vi hvor enkelt det er å komme inn på tanken..
Godt å høre at det gikk rett vei for deg
Vis hele sitatet...
Takk Ja, det er jo selvfølgelig forskjeller på hvor suicidal en blir, og jeg var heldig nok til å ikke falle så dypt ned at jeg ikke så en utvei.
Huff, man må være sterk for og klare og ta selvmord, svake klarer jo som oftest ikke det, som meg selv feks, hvil nu i fred iværtfall, nå er det over....
Først ble jeg irritert. For jeg synes ikke at noen skal spøke med å ta livet sitt, da blir jeg fly forbanna.

Så ser jeg at han faktisk gjorde det, så viste en fyr meg filmen (uten at jeg visste hva det var på forhånd), og når jeg så det, så tror jeg faenma jeg skulle slå ihjel noe(n?). Ikke nok med at han faktisk gjorde det, men at folk oppfordret han, det gjorde meg så forbanna, at om jeg hadde møtt dem, så hadde vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.
Han var autist, men det andre forumbrukere gjorde, var faenma et mord i mine øyne. Jeg reagerer egentlig på alt som har med henging å gjøre, om folk sier "Gå å heng deg!" så jeg hører det når jeg er ute, så går jeg bort og spør "Hva faen er det du sier det for? Hva om h*n fakta gjorde det? Har du brukt hode ditt litt i det hele tatt, eller hva faen er problemet ditt?!" Ingen har sagt det til meg enda, og takk for det, for da tror jeg at jeg hadde slått dem noe så kraftig, av et raseri og depresjonsanfall.

Grunnen til dette, er fordi broren min hang seg, og han var en normal person. (Altså ingen sykdom osv, han hadde bra i alle andres øyne.) Og derfor så reagerer jeg noe så inni helvette på all denne driten. Greit nok, jeg var der selv, jeg holdt på å ta mitt liv en gang også (ikke ved å henge meg though), men jeg stoppet da jeg tenkte at foreldrene mine og alle rundt meg som har gjort meg godt ikke fortjente det, at ikke måtte gi opp, for livet mitt ble bedre etter en liten stund sikkert. Og ja, det ble bedre og bedre, men når det var på mer eller mindre sitt beste, så valgte som sagt broren min å ende sitt. 3 dager før min bursdag, og ALT gikk ned. Mine fine stunder ble revet istykker, og depresjoner stelte seg i kø. Hva tror du jeg tenkte? "Ikke faen om jeg skal gjøre det samme." for da så jeg virkelig hva som hadde skjedd om jeg hadde gjort det.

Folk sier "Det er så jævlig egoistisk" og "Da er man feig!". Men folk har en tendens til å ta den letteste utveien, uten å ha faktisk sett over andre alternativer. Jeg vil da gi ut dette utsagnet: "Suicide is a permanent solution to a temporarly problem."

Jeg skrev ikke denne posten for å få ris / ros, eller "aww stakkar deg", men for å få folk til å innse; det finnes alltid en utvei! Ikke gjør samme tabbe som andre folk.

Kim.

EDIT: Og for all del, hvil i fred !
Sist endret av Bruskork1; 16. oktober 2010 kl. 23:51.
Fyrn skal hedres, han ville ikke leve mer, og han gjor noe med det, helt ok, selv er jeg vel på randen, indigo child, burde vel forklare det meste.
Nå skal jeg ikke si så alt for mye, for jeg vet hvordan veldig mange av dere ser på denne saken (helt omvendt av meg). Men jeg ville bare påpeke hvor tragisk det er av enkelte av dere å "grine" over dette, eller kjefte på folk som oppfordret han til å gjøre det.

For det første, folk dør hver dag, jeg vet ikke nøyaktig hvor mange, og jeg gidder heller ikke søke det opp for å virke som petter smart her, men jeg vet at det er MANGE. Den ENESTE grunnen til at dere "bryr" dere er pga oppmerksomheten ettersom han tok film av det og slik. Det blir rett og slett for dumt i mine øyne.

Ja det er trist for familier og venner, men når helt random folk som ikke aner hvem han er, begynner å si at de kondolerer og slikt, det er rett og slett feil.

Til kjefterne; Han hadde allerede tatt valget, han hadde allerede tatt smertestillende, ingenting av det som ble sagt på flashback hverken hjalp eller gjorde det noe værre. Han VILLE dø, det var hans valg, respekter det! Det var hans liv og han gjorde som han ville med det. Dere kan godt diskurere alt dere vil om at han bare trengte hjelp og blablabla, men den kjøper ikke jeg. Han tok et valg og stod for det.

Han sendte det live, hvorfor? Tja det vil vi vel aldri få vite riktig, han følte vel det var en stilig måte å dø på.
Som sagt skal jeg ikke si så mye om hva jeg mener personlig, ettersom det er veldig mange her som blir sure av slikt. Så jeg vil bare si at; Han ville lage show, og det gjorde han, det var et bra show, og jeg har alle bildene fra A til Å.
Enig med deg, Lycurgus,
Hehe noen sier at han hørte på psytrance, Liksom, han hørte på psytrance, som om det har noe og si, hva synes dere om det?
En suicidal person med autisme er spesiell. Psytrance er vel ikke så veldig unormalt alikevel da? Jeg er også enig med Lycurgus. Skulle jeg tatt livet mitt ville jeg gjort det på en lignende måte. Det er LIVET ditt, selvfølelig vil du vise folk hvor jævlig visse folk har det. Ord som oppmerksomhet, trøst, nysgjerrighet og "everyone wants to be famous"(ikke ett ord nei hehe) henger igjen i hodet mitt. Ikke sympati eller irritasjon. Jeg håper han gjorde ett riktig valg, selvom om det sannsynlighvis ikke var det.

RIP'e noen er bare en formell ting som jeg setter pris på. Rest In Peace Marcus.
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Nå skal jeg ikke si så alt for mye, for jeg vet hvordan veldig mange av dere ser på denne saken (helt omvendt av meg). Men jeg ville bare påpeke hvor tragisk det er av enkelte av dere å "grine" over dette, eller kjefte på folk som oppfordret han til å gjøre det.
Vis hele sitatet...

Du skal ikke si alt for mye? Du sa mere enn nok!

Det at folk griner over dette er jo fordi det ble offisielt, ikke kom hit og si at når et liv går tapt, så er det ikke trist. At folk oppfordrer til selvmord, er jo selvfølgelig tragisk, når mange som har vurdert selvmord har klart og stått på egne føtter igjen!

Sitat av Lycurgus Vis innlegg
For det første, folk dør hver dag, jeg vet ikke nøyaktig hvor mange, og jeg gidder heller ikke søke det opp for å virke som petter smart her, men jeg vet at det er MANGE. Den ENESTE grunnen til at dere "bryr" dere er pga oppmerksomheten ettersom han tok film av det og slik. Det blir rett og slett for dumt i mine øyne.
Vis hele sitatet...
I mine øyne, er det du som ser på dette dumt. Og alle som dør osv, får en kondulerings fra folke, nesten uansett om man skjenner personen eller ikke, med mindre man er like iskald som deg.

Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Ja det er trist for familier og venner, men når helt random folk som ikke aner hvem han er, begynner å si at de kondolerer og slikt, det er rett og slett feil.
Vis hele sitatet...
Off..

Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Til kjefterne; Han hadde allerede tatt valget, han hadde allerede tatt smertestillende, ingenting av det som ble sagt på flashback hverken hjalp eller gjorde det noe værre. Han VILLE dø, det var hans valg, respekter det! Det var hans liv og han gjorde som han ville med det. Dere kan godt diskurere alt dere vil om at han bare trengte hjelp og blablabla, men den kjøper ikke jeg. Han tok et valg og stod for det.
Vis hele sitatet...
Man respekterer valget han tok, men gutten var jo ung og visste ikke hvordan livet kan være, mange faktorer som spilles inn på hvorfor han gjorde det og hvorfor han ikke skulle gjøre det. Han skrev forresten også at måtte forte seg slik at han ikke skifter mening, noe som sier meg at han kunne blitt reddet, bare han hadde fått noen å snakke med eller lignende.

Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Han sendte det live, hvorfor? Tja det vil vi vel aldri få vite riktig, han følte vel det var en stilig måte å dø på.
Som sagt skal jeg ikke si så mye om hva jeg mener personlig, ettersom det er veldig mange her som blir sure av slikt. Så jeg vil bare si at; Han ville lage show, og det gjorde han, det var et bra show, og jeg har alle bildene fra A til Å.
Vis hele sitatet...
Sinnsykt bra show! Men, seriøst.. det siste du skrev der, kunne jeg tenkt meg show fra deg isteden for han.
Så filmen av Marcus Jannes.. Fikk en ekkel følelse når jeg så han ble blå i ansiktet. Fikk kanskje det fordi det ikke er hver dag man ser på at en person dør..
Har lest at de som prøver å ta selvmord vanligvis gjør det for å få oppmerksomhet. Derfor gjør de det ofte feil. Å legge det på et forum er jo et skrik om oppmerksomhet i seg selv. I tillegg klarte han det. Hvil i fred...
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Du skal ikke si alt for mye? Du sa mere enn nok!

Det at folk griner over dette er jo fordi det ble offisielt, ikke kom hit og si at når et liv går tapt, så er det ikke trist. At folk oppfordrer til selvmord, er jo selvfølgelig tragisk, når mange som har vurdert selvmord har klart og stått på egne føtter igjen!




I mine øyne, er det du som ser på dette dumt. Og alle som dør osv, får en kondulerings fra folke, nesten uansett om man skjenner personen eller ikke, med mindre man er like iskald som deg.



Off..



Man respekterer valget han tok, men gutten var jo ung og visste ikke hvordan livet kan være, mange faktorer som spilles inn på hvorfor han gjorde det og hvorfor han ikke skulle gjøre det. Han skrev forresten også at måtte forte seg slik at han ikke skifter mening, noe som sier meg at han kunne blitt reddet, bare han hadde fått noen å snakke med eller lignende.



Sinnsykt bra show! Men, seriøst.. det siste du skrev der, kunne jeg tenkt meg show fra deg isteden for han.
Vis hele sitatet...
Når et liv går tapt, så er det trist for de pårørende, ikke oss. Jeg blir ikke trist når ett barn i afrika dør.

Greit nok, jeg er kanskje iskald, ikke vet jeg hvordan jeg ble det, kanskje jeg alltid har vært sånn, kanskje det er pga alle disse voldelige spillene og slikt Uansett, jeg har sett værre ting enn en fyr som henger seg og blir litt blå i trynet, type; 3 guys 1 hammer, mens du spiser middag.

Når det gjelder det siste du sa så vet jeg at vi ikke kan komme til noen enighet, ettersom vi ser helt forskjellig på dette her. Du mener det er det værste som kan skje ett menneske, å dø, riktig? At han ikke burde dødd enda pga han var så ung og slikt.

Vel sånn jeg ser det, så tok han dette valget helt selv, han hadde åpenbart tenkt endel på det, ja han sa han begynte å skifte mening, men det betyr ikke nødvendigvis at han ikke ville sunket ned på det nivået igjen.
Når det er sagt så vil jeg bare si mitt syn på det der, han døde, ja det gjorde han....... Vet du hva du kommer til å gjøre når du blir eldre? Ja nettopp! Du kommer til å dø du også, samme for meg og alle dere andre på forumet, ALLE dør, det er ingen utvei, ingen har overlevd enda, derfor ser ikke jeg problemet med å bli fort ferdig med det, so to speak.

Om man velger å leve i 90 år eller om man velger å ende det når man er 20 - 30 -40, har virkelig ingenting å si, all in all så dør du jo uansett, ingenting av hva du har gjort eller sagt vil ha noen som helst betydning da.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
"du gjør det aldri, du er for feig" hva faen? har selv blitt mobbet til det punktet der jeg vurderte dette, men å så og si dytte noen over kanter er jo bare sjukt!

hvil i fred
Sitat av drittsekken Vis innlegg
"du gjør det aldri, du er for feig" hva faen? har selv blitt mobbet til det punktet der jeg vurderte dette, men å så og si dytte noen over kanter er jo bare sjukt!
Vis hele sitatet...
Enkelte lar det gå sport i å være rasshøl.
Tenker ikke på at det de sier, faktisk skader...
Sitat av drittsekken Vis innlegg
"du gjør det aldri, du er for feig" hva faen? har selv blitt mobbet til det punktet der jeg vurderte dette, men å så og si dytte noen over kanter er jo bare sjukt!

hvil i fred
Vis hele sitatet...
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Enkelte lar det gå sport i å være rasshøl.
Tenker ikke på at det de sier, faktisk skader...
Vis hele sitatet...
Det dere ikke forstår, er at det var (muligens fortsatt er) 100 av trolls som skriver dette på flashback hver eneste dag, for å prøve å lure folk.
Gutta var rett og slett så vandt til at det bare var trolls at de ikke tok ham på alvor.
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Det dere ikke forstår, er at det var (muligens fortsatt er) 100 av trolls som skriver dette på flashback hver eneste dag, for å prøve å lure folk.
Gutta var rett og slett så vandt til at det bare var trolls at de ikke tok ham på alvor.
Vis hele sitatet...
Uansett om man blir "vant" til at noen tuller med slikt, så skal man aldri oppfordre noen til å ta sitt liv!
Man vet aldri hvem som mener det!
Synes ingen har retten til å sitte å si at "Nei, ikke ta selvmord, alt vil bli bedre". Marcus Jannes hadde et fint liv som han selv sa, men hadde asbergers noe som trigget av følelser/depresjon på han. Men selvmord er det du selv som bestemmer, og vil du det, så gjør det! Om noen kommer å forteller meg at de vil ta livet sitt, så skal jeg først høre grunnen for det og så vurdere om det er vits i prøve å overtale vedkommede om å ikke ta selvmord. For noen lever faktisk helt jævlige liv, har selv vært på bunnen og er forsåvidt det enda. Jeg har ingen mål eller mening med livet mitt og er deprimert, og slik har det vært i nærmere 10 år. Jeg er bare feig, derfor har jeg ikke gjort det enda. Men det finnes folk som er så sterk psykisk at de kan ta selvmord uten å føle den frykten.

Og de som sier at selvmord er egoistisk, burde faen med skjemmes! Man sitter ikke å lever et liv for andre, man lever livet for seg SELV. Om man har det helt forjævlig, så skal man ikke ha det enda mer jævlig bare fordi pårørende ikke vil at du skal ta livet ditt. Det er ikke dem det handler om, det er deg og ditt liv det handler om.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Synes ingen har retten til å sitte å si at "Nei, ikke ta selvmord, alt vil bli bedre".
Vis hele sitatet...
Her i Trondheim har vi ei bru som har vært ganske populær blant selvmordshoppere. Trondheim Kommune satte opp et 2.5m høyt gjerde på begge sider av brua, kun for at det skal ta vedkommende 10ekstra sekunder å klatre over, noe som faktisk kan få personen på andre tanker! (Og jeg har heller ikke hørt om flere svalestup etter gjerdet kom opp, så kanskje det hjalp?)

Om en sitter å skriver at han skal ta live sitt iløpet av de neste 5minuttene, så kan det kanskje hjelpe at to andre sier "Stopp! Tenk over det en gang til, livet er ikke så forbanna jævlig som du skal ha det til!"

Enkelte trenger bare å høre det. Enkelte trenger å høre at noen faktisk bryr seg!
Jeg ville ikke oppmuntra min værste fiende til å begå selvmord, selv om han hadde planlagt det!

Som flere her har sakt, tenk på de etterlatte!
Sist endret av Pumpkin; 19. oktober 2010 kl. 08:10.
Ravedope:
Selvfølgelig handler det om de rundt deg også - de som er glade i deg og bryr seg! Man kan ikke forvente at det å være tilstede i livene til andre mennesker i xx-antall år ikke får folk til å bry seg!
Alt handler ikke kun om deg selv vettu! Alle har noen som bryr seg - kanskje mer enn man selv tror.

Det du skriver finner jeg utrolig egoistisk og faktisk litt provoserende. Det å vise empati for andre mennesker er en egenskap som de fleste av oss innehar, men som du ser ut til å mangle. Tenk på de rundt deg også! Det er de som sitter igjen med sorgen, mens du slipper jo unna rimelig enkelt! Tenk heller på hvor du kan være om 1, 3, 5 eller 10 år! Du vet aldri hva som er bak neste sving.

Du skriver at du ikke har tatt selvmord pga. at du er for svak. Det er du ikke. Du er sterk! Sterk fordi du har stått opp mot lidelsene dine i stedet for å gi opp! Det er trist at du ikke ser dette.

Den som tar selvmord tar en avgjørelse som man ikke kan gjøre om. De fleste tenker nok tanken én eller flere ganger i livet, kanskje spesielt under oppveksten, men lar det heldigvis bli med det. Det har vært tunge tider for meg også, og det blir garantert tunge tider igjen, men likevel så foretrekker jeg å leve med alle de fordelene såvel som bakdelene det innebærer. Hvordan kan egentlig ting bli bedre dersom jeg ikke gir livet tid til å jevne seg ut?

Ønsker deg lykke til videre i livet, og jeg håper at du ikke feiger ut ved å ende det hele!
Sist endret av caperno; 19. oktober 2010 kl. 09:15.
KP til caperno!

Mange vil sikkert skyte meg for denne påstanden, men jeg vil gå så langt som å kalle de som tar live sitt for svake!
Svake for at de ikke brukte hode å tenkte seg om en ekstra gang.
De med tanker om selvmord, men alikevell gir faen, de er sterke.
Sterke pga de overvinner tankene om å avslutte et liv som kan bli så mye mer!
er bildene fjernet fra siden?
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Mange vil sikkert skyte meg for denne påstanden, men jeg vil gå så langt som å kalle de som tar live sitt for svake!
Svake for at de ikke brukte hode å tenkte seg om en ekstra gang.
Vis hele sitatet...
Forstår hva du mener, men svakheten i et tilfelle som dette beror
nok helst på at vedkommende er ekstremt deprimert. Jeg har selv
hatt venner som har hatt kraftige depresjoner. De har riktignok ikke
vært suicidal, men vært så langt nede at de bare stenger seg inne og
ikke klarer å møte hverdagen i det hele tatt. De har kommet seg
igjen, men sier at tankegangen i en slik situasjon er totalt irrasjonell,
og at alt virker helt fullstendig tomt og meningsløst.

Jeg klarer ikke å sette meg inn i en slik situasjon, og vil derfor heller
ikke dømme handlingene til de som er i nevnte situasjon.

Forøvrig er Flashback sitt forum viden kjent for å bugne av drittslenging
og useriøse innlegg, noe jeg tror henger sammen med grunnleggerens
motstand mot sensur i enhver form. Flashback begynte som fanzine,
og har ofte vært gjenstand for kontroverser og medieoppslag, bl.a. da
de publiserte en liste med navn og adresser til seksuelle overgripere
for en 10-15 år siden.
Helt enig PVestlandia.

Og når vi er tilbake på tema'e om Flashback, så lurer jeg virkelig på hvordan moderatorer som sitter der?!
En moderator har et viss ansvar, og når de ignorerer en tråd som han starta på Flashback, så kan jeg ikke ta forumet seriøst! De burde sletta tråden fort som faen! Å i allefall når de så at andre medlemmer oppmuntra han til å begå selvmord!
Søppelforum.
Herregud, så den nå. Fyfaen, hvil i fred sier jeg bare. Helt jævlig!
Det der var bare helt sykt
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Herregud, så den nå. Fyfaen, hvil i fred sier jeg bare. Helt jævlig!
Vis hele sitatet...
Hva forventet du? Et pent selvmord?..
Uansett hva folk sier, så er det bare en syk syk person som kan finne på å sende sitt eget selvmord live på nettet.

Nå gidder jeg ikke å se videoen eller lese om det, så jeg føler ikke noe mer medlidelse for han, enn for alle de andre tusen folkene som tar selvmord hver dag.
Sist endret av henrikxt; 19. oktober 2010 kl. 18:47.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Syk person? Synes han er langt ifra syk. Han ville kanskje i det minste gå i graven med litt popularitet om du skjønner?
Sitat av viking665 Vis innlegg
Syk person? Synes han er langt ifra syk. Han ville kanskje i det minste gå i graven med litt popularitet om du skjønner?
Vis hele sitatet...
Når man har aspergers syndrom og en smule autisme, da er man syk!
Sagt flere ganger tidligere i denne tråden, de med aspergers syndrom har somregel veldig mange tanker om å ta liv, både sitt eget å andre.

Så jo, han var nok syk i dette tilfelle.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Syk, ja. Men betyr ikke at det ikke var synd i ham. Ikke at dere har påpekt noe annet:P
Sitat av caperno Vis innlegg
Ravedope:
Selvfølgelig handler det om de rundt deg også - de som er glade i deg og bryr seg! Man kan ikke forvente at det å være tilstede i livene til andre mennesker i xx-antall år ikke får folk til å bry seg!
Alt handler ikke kun om deg selv vettu! Alle har noen som bryr seg - kanskje mer enn man selv tror.

Det du skriver finner jeg utrolig egoistisk og faktisk litt provoserende. Det å vise empati for andre mennesker er en egenskap som de fleste av oss innehar, men som du ser ut til å mangle. Tenk på de rundt deg også! Det er de som sitter igjen med sorgen, mens du slipper jo unna rimelig enkelt! Tenk heller på hvor du kan være om 1, 3, 5 eller 10 år! Du vet aldri hva som er bak neste sving.

Du skriver at du ikke har tatt selvmord pga. at du er for svak. Det er du ikke. Du er sterk! Sterk fordi du har stått opp mot lidelsene dine i stedet for å gi opp! Det er trist at du ikke ser dette.

Den som tar selvmord tar en avgjørelse som man ikke kan gjøre om. De fleste tenker nok tanken én eller flere ganger i livet, kanskje spesielt under oppveksten, men lar det heldigvis bli med det. Det har vært tunge tider for meg også, og det blir garantert tunge tider igjen, men likevel så foretrekker jeg å leve med alle de fordelene såvel som bakdelene det innebærer. Hvordan kan egentlig ting bli bedre dersom jeg ikke gir livet tid til å jevne seg ut?

Ønsker deg lykke til videre i livet, og jeg håper at du ikke feiger ut ved å ende det hele!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, og er selvfølgelig helt enig i at det ikke er lurt å gjøre det, at man ikke vet hva som venter rundt neste sving, og at man selvfølgelig skal tenke på de rundt seg.

MEN!

Dette blir selvskrevne rasjonelle tanker og det dere ikke forstår er at en som er så dypt dypt deprimert tenker ikke som dere. Den personen evner ikke å tenke slik (rasjonelt) og vite at ting kan bli mye bedre. Dette blir tomme meningsløse ord.

Uten å ha opplevd det selv kan en ikke forestille seg hvordan dette er, og det blir da som å uttale seg om narkomane uten å i det minste ha prøvd stoffet selv. Selvfølgelig er det bedre for den narkomane og alle rundt han at han slutter. Dette er igjen helt korrekte rasjonelle tanker. Men for den det gjelder så evner ikke han å tenke like rasjonelt og rosenrødt.

Har vært dypt nede under bunnen selv. Det er ganske ubeskrivelig. Til og med jeg klarer ikke lenger å sette meg inn i eller skjønne hvordan jeg tenkte da. Alt var så svart svart svart og rasjonelle tanker var ikke-eksisterende og umulig å få inn. Så disse rasjonelle argumentene faller på sin egen urimelighet for en suicidal. At man har hatt tunge tider(men oppegående) kan ikke i nærheten sammenlignes. Jeg var sengeliggende og klarte ikke få ut noe særlig av ord, for å gi en liten pekepinn.

Selvfølgelig er det sterkt gjort av de som kommer seg gjennom det. Men å stå der å si at en som tok selvmord var svak, uten å ha opplevd en alvorlig depresjon selv, det er faen meg idiotisk.

Igjen, så skjønner jeg godt at en som aldri har opplevd dette har disse "korrekte rasjonelle meningene". Men det er da det gjelder å vise litt innsikt og empati, og innse at man ikke kan uttale seg for bastant fordi man vet strengt tatt ikke hva dette dreier seg om uten å ha vært der selv.

I dag, 2 år etter, har jeg samboer, nyfødt unge og begynt på studier. Så man vet aldri hva som venter rundt neste sving nei, og jeg er nå sjeleglad for at tilfeldighetene ville seg slik at jeg overlevde. Men disse rasjonelle tankene har altså ikke en som er dypt deprimert evne til å ta inn over seg. Så lite provoserer meg mer enn forstå-seg-påere som absolutt skal uttale seg så bastant om dette uten å ha peiling på hva de snakker om. Nå sikter jeg ikke til deg - du er ok
Sist endret av Don Veto; 19. oktober 2010 kl. 23:18.
så den akkurat. Sitter sjokkert over at folk klarer sånt... Jeg har sett mer brutale videoer, men selvmord tar kaka uansett hvor lite brutalt det er...
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener, og er selvfølgelig helt enig i at det ikke er lurt å gjøre det, at man ikke vet hva som venter rundt neste sving, og at man selvfølgelig skal tenke på de rundt seg.

MEN!

Dette blir selvskrevne rasjonelle tanker og det dere ikke forstår er at en som er så dypt dypt deprimert tenker ikke som dere. Den personen evner ikke å tenke slik (rasjonelt) og vite at ting kan bli mye bedre. Dette blir tomme meningsløse ord.

Uten å ha opplevd det selv kan en ikke forestille seg hvordan dette er, og det blir da som å uttale seg om narkomane uten å i det minste ha prøvd stoffet selv. Selvfølgelig er det bedre for den narkomane og alle rundt han at han slutter. Dette er igjen helt korrekte rasjonelle tanker. Men for den det gjelder så evner ikke han å tenke like rasjonelt og rosenrødt.

Har vært dypt nede under bunnen selv. Det er ganske ubeskrivelig. Til og med jeg klarer ikke lenger å sette meg inn i eller skjønne hvordan jeg tenkte da. Alt var så svart svart svart og rasjonelle tanker var ikke-eksisterende og umulig å få inn. Så disse rasjonelle argumentene faller på sin egen urimelighet for en suicidal. At man har hatt tunge tider(men oppegående) kan ikke i nærheten sammenlignes. Jeg var sengeliggende og klarte ikke få ut noe særlig av ord, for å gi en liten pekepinn.

Selvfølgelig er det sterkt gjort av de som kommer seg gjennom det. Men å stå der å si at en som tok selvmord var svak, uten å ha opplevd en alvorlig depresjon selv, det er faen meg idiotisk.

Igjen, så skjønner jeg godt at en som aldri har opplevd dette har disse "korrekte rasjonelle meningene". Men det er da det gjelder å vise litt innsikt og empati, og innse at man ikke kan uttale seg for bastant fordi man vet strengt tatt ikke hva dette dreier seg om uten å ha vært der selv.

I dag, 2 år etter, har jeg samboer, nyfødt unge og begynt på studier. Så man vet aldri hva som venter rundt neste sving nei, og jeg er nå sjeleglad for at tilfeldighetene ville seg slik at jeg overlevde. Men disse rasjonelle tankene har altså ikke en som er dypt deprimert evne til å ta inn over seg. Så lite provoserer meg mer enn forstå-seg-påere som absolutt skal uttale seg så bastant om dette uten å ha peiling på hva de snakker om. Nå sikter jeg ikke til deg - du er ok
Vis hele sitatet...
Nei, når man er nede på bunnen så tenker man kanskje ikke rasjonelt, i noen tilfeller. Men det betyr ikke at noen folk ikke tenker godt over før de tar selvmord. Det er ikke alltid alt vil bli bra, det er ikke alltid det er lys i tunnellen og det ikke alltid det er noen som bryr seg om deg, utenom sosialarbeiderne som blir betalt for å bry seg om deg. Tror dere det ikke finnes folk som ikke har NOEN som bryr seg om en?
Det er klart at folk kan komme seg tilbake fra depresjon selvom hele familien er blitt slakta av en gal seriemorder eller at du har fått amputerte bein og armer, men det fins andre ting som er verre enn nettopp dette, og det er dette som gjør at det ikke bestandig vil være grunn til å leve. Og det poenget skjønner jeg meget godt selv.
Sitat av Ravedope Vis innlegg
Nei, når man er nede på bunnen så tenker man kanskje ikke rasjonelt, i noen tilfeller.
Vis hele sitatet...
Og det er akkurat disse personene som IKKE må bli oppmuntra å trigga til å ta sitt eget liv! Vi som sitter forran en pc'skjerm, har ingen peiling på hvor langt nede eller hvor seriøs han i andre enden er!

Om noen her på nFF hadde laga en post lignende den på flashback, så håper jeg moderator sletter den. (Sikkert gjort det for alt jeg vet.)


Feks. Om du er ute på luftetur med bikkja, å kommer til ei bru hvor det står en på kanten å roper at han vil hoppe. Så står ikke du på sidelinja å oppmuntrer han!?
Forskjellen her er at du faktisk står face2face med vedkommende, istede for å ha en fantastisk stor "vegg" mellom deg å den andre iform av en skjerm, noe som lett kan få deg til å dra på "tøffing-comment's".
Han på brua vil du prate til vett!


Nå sier jeg ikke at DU ville oppmuntra noen, men det finnes andre som ikke tenker.
Sist endret av Pumpkin; 20. oktober 2010 kl. 08:36.
Ett forslag dere kan gjøre for å hjelpe til, istedet for bare å klage over hvor fælt det er med selvmord og mobbere.
Landsforeningen for etterlatte ved selvmord skriker etter ny hjemmeside.
Siden de har i dag (http://www.leve.no) ser ikke ut.
Hvis noen av dere har ett ferdig cms, tid til å sette opp en god og fungerende løsning eller lyst til å faktisk bidra litt ved å donere penger eller en ny side så blir de nok veldig fornøyd med det.
Det er en stiftelse som drives med veldig begrensede middler, så å få betalt blir vanskelig, men dere gjør da hvertfall noe mer fornuftig enn å klage i denne tråden.
Bare ett forslag, nå i disse tv-aksjon og omsorgs-tider.
Sist endret av Mith; 22. oktober 2010 kl. 11:49.