Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2236
har ikke funnet noe om dette her inne men er det noen som vet hvor gammel man må være for å fks. dra til Bulgaria?

hørt at man kan dra alene selvom man er 16-17 år hvis man kun bestiller flybilletter å har ordna hotel fra før, altså ikke chartertur. stemmer det?

å hvordan er det med chartertur?
det kommer an på selskapet.
De fleste flyselskaper har vel ikke noen nedre aldersgrense men det er jo sjeldent at folk på 10-14 bestiller reiser selv da de ikke har konto og kort.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er helt greit mulig aa fly alene paa fly selv om du er ung. Jeg floy alene forste gang da jeg var 5 aar gammel, og igjen da jeg var 9 eller noe slikt. Kan umulig tenke meg at du faar braak om dette.

Det er vel helst paa ferja at man ikke vil det, siden det er saa mye fyll og braak.
Går helt fint å bestille, kjøpe og reise til feks Tyrkia i en alder av 15 år. Kjenner til to jentunger som gjorde nettopp dette. Det var via StarTour.
Tror altså man må være over 18 for å bestille selve reisen, men det skal ikke være noe problem å reise aleine
Dette er noe det enkelte selskap velger selv. Gå inn på hjemmesidene til de ulikene selskapene og sjekk selv. Finner dere ikke frem i reisebetingelsene eller de er vanskelige å forstå; ring dem og spør?
Det er ikke noen aldersgrense for å forlate landet eller reise med fly!
pIRq's Avatar
Trådstarter
takker for svar