Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1515
Yo.
For en uke siden ringte pappa å sa at "hei, vil du være med oss til Uganda? mot en liten byttehandel?"

Byttehandelen var at jeg klippa håret som nå er ganske langt.
Men siden jeg er så gla i håret mitt ville jeg heller ofre en tur til Uganda.
Egentlig skulle jeg treffe min "rike onkel i afrika" som skal ha bryllup
Men dagen etterpå ringte pappa igjen å sa at vi heller kunne dra til London eller New York.

Problemet mitt er da:
Er det noe vanskelig å komme seg til New York etter alt 11/9?
En kompis av meg sa at det skal være ganske så umulig å komme seg til usa uten en jævlig go grunn.
Tror det bare gjelder dersom du har noe på rullebladet, ihvertfall etter det jeg har hørt. Det er ikke noe stress å komme seg til USA
Null stress å komme seg inn i USA. Spesielt ikke med Norsk Pass

Har du mye på rullebladet kan det bli litt vanskelig men..
Vel, da er jeg så godt som reist da siden jeg ikke har noe på rullebladet
heh, stikker om en måned å kommer hjem med masse stasj
Noen som har vært i New York?
Har ikke vært der ennå gitt

Gleder meg til den tid kommer ^_^
Sitat av el_larso
Noen som har vært i New York?
Vis hele sitatet...
Ja, byen er fin den; men trivdes bedre lengere nord i landet, nærmere bestemt Boston området. Men uansett anbefaler deg å se alle "turist attraksjonene" etc. Men dersom du vil oppleve noe ville jeg faktisk valgt London, såfremt besøket bare er noen få dager. Er det snakk om en uke eller mer så har USA uante muligheter, men en ting er sikkert du får ikke sett alt.

Vel, da er jeg så godt som reist da siden jeg ikke har noe på rulleblade
Vis hele sitatet...
Nå aner jeg ikke hvilke kriterier USA setter for at du skal slippe inn på deres hellige grunn; Men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med noen som kan fortelle deg dette f.eks. politiet, UD etc.
Vel, tror nok Amerika generellt er mere fascinerene enn England, selv om jeg har lyst til å reise dit også. Men London har jeg lettere for å komme tilbake til enn New York, og å reise dit har vært min barndomsdrøm faktisk

Yeah, skal ta kontakt med den amerikanske embassaden i norge å høre om jeg trenger visum (som jeg helt sikkert trenger)..
Du trenger _ikke_visum til USA dersom du har elektronisk pass. (nå må du vel også ha biometrisk pass tror jeg). Har du vanlig pass (og ikke gidder bestille deg nytt) må du ha visum. Dette fås kun ved personlig (!) oppmøte på USAs ambasade i Oslo.

For øvrig kan du nektes innreise i USA dersom du har noe på rullebladet ditt, men ettersom du ikke har dette er det ikke noe problem. Elektronisk pass gir deg rett til å være i USA i intill 90 dager.

---------------

NY er en fantastisk by! Jeg var der i vår, og elsket byen! Min forlovede og jeg var der i to uker men rakk bare se en brøkdel av byen, det er en VELDIG stor by! Min anbefaling er at dere så tidlig som mulig tar en rundreise på turistbussene slik at dere får en generell oversikt over byen, og så kjøper dere t-bane pass og reiser tilbake til de stedene dere vil se næremere på. (det er STOOOOR forskjell på guidene, så får dere en dårlig en går dere bare av bussen og venter på neste)

God tur!
Det burde gå greit å komme seg til USA ja, men de slår ganske hardt ned på folk med langt hår, så du må nok klippe deg før du drar
Sitat av Znyp
Det burde gå greit å komme seg til USA ja, men de slår ganske hardt ned på folk med langt hår, så du må nok klippe deg før du drar
Vis hele sitatet...
Hva mener du ? Er det ikke lov å ha langt hår når du skal inn i landet ? Hvis de tenker i de baner at du er en stoner, men du er ren er det vel ingen problemer.
Nei. Har du langt hår så kommer du ikke inn i landet. De slår også ned på abnormalt lange nesehår og tånegler.
Amerika er best: De har en sånn mint drops som smaker akkurat som Håken/Kicks/viking snus. Mmm.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av St.Vitus
Hva mener du ? Er det ikke lov å ha langt hår når du skal inn i landet ? Hvis de tenker i de baner at du er en stoner, men du er ren er det vel ingen problemer.
Vis hele sitatet...
Tror nesten det var ment som en spøk
Men anyways; USA er et must. Du burde absolutt glede deg