Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 5491
Bruker du www.pandora.com, er du lei av å ha flash playeren slengende rundt på skrivebordet til alle døgnets tider?

Løsningen er her - Pandora Player

Jeg tenkte nemlig akkurat det samme som det jeg innledet posten med. Tok saken fatt og laget et program som finner fram flash-playeren, men har muligheten til å minimeres til system tray ved at du dobbeltklikker på system tray-ikonet. Herlig! I alle fall for de av oss som bruker pandora.

Har laget en build som er tilgjengelig som nedlasting fra siden min. Har du problemer med nedlastingen, si i fra så skal jeg gi deg en direkte url til installen.
Sist endret av m0b; 8. januar 2006 kl. 15:33.
Kjempe bra! Har til nå brukt Operas panel funksjon til Pandora, men det har irritert meg at den alltid starter når jeg bruker Opera.

Takk skal du ja!
Slettes ikke dumt. Dette gjør i allefall spilling av sanger fra Pandora mye lettere og ikke minst mer bruker vennlig.
Utrolig bra (hvis jeg hadde fått det til å virke)! Det virker som om det starter i Eksplorer, og min eksplorerer full av virus e.l. Og jeg får ikke startet den i opera. Noen som vil hjelpe?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg kan vel ikke si annet enn at du må prøve å rydde opp i explorer ellerno da. Programmet er skrevet i .Net (C#), og benytter seg av Microsoft .Net Framework - som igjen vil benytte seg av ting som explorer bruker. Har du kjørt en enkel reboot og sett om det kanskje kan fikse biffen?
Veldig, veldig fint program, herr Kode. Går tilfeldigvis ikke med planer om å lage en versjon til Linux?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Takker så meget. Har ikke planer om Linux-versjon med det første i alle fall.
Hmm, jeg lagde faktisk akkurat det samme for en god stund siden, bare med støtte for "Now Playing"-greia i msn. Det problemet jeg kom over er at hvis jeg klikker på noe i flash-fila så kan jeg ikke klikke i flash-fila igjen før jeg har klikket et annet sted i "nettleservinduet" utenfor flash-fila. Dette problemet har jeg med ditt program også, vet du om noen måter man kan fikse det på?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei, men jeg hørte en annen bruker hadde omtrent et lignende problem. Jeg antar at det har noe med flash å gjøre, ikke programmet mitt eller det andre. Prøvdt en update eller reinstallasjon av flash?

Var det du laget til pandora? I såfall, hvordan fikk du grabbet informasjonen om hvilken sang som blir spilt? Har sniffet trafikken som sendes mellom klient og server - får ikke så mye fornuftig ut av det.
Mac-version? [COLOR=White]hemmeligbeskjed[/COLOR]
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Skjer nok dessverre ikke før jeg får (donert) meg en mac eller noen andre lager det...
Kjempeflott program |d13m0b. Stå på slik *THUMBSUP*
Hmm, jeg brukte bare http://pandora.com/?cmd=indexmini og der kommer informasjonen om hvilken sang som blir spilt i dokumenttittelen.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ah, ja selvfølgelig. At jeg ikke tenkte på det. Var såvidt i gang med å reverse flashen for å finne en metode å dra ut den informasjonen. Takker.
Kjempe bra. Har du vurdert å sende en mail til Pandora.com folka. Kanskje du kan tjene en slant eller no.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Okey, nå er det kanskje veldig tidlig å komme med en ny versjon - men det får så være. Føler at denne oppdateringen er såpass funksjonell at det ikke er noen grunn til å vente på det.


Den nye (1.1) versjonen vil nå hente sangtittelen til sangen som spilles. For å se hvilken sang som spilles er det bare å holde musepekeren over ikonet i system tray. Tittelen kommer også i toppen av programmets vindu.

Så, løp og last ned!

Luric: Nei, har ikke gjort det - man vet aldri hva det kan ende med. (Søksmål, klaps på fingrene osv.)
Sist endret av m0b; 8. januar 2006 kl. 17:18.
Men å tilby dem en gratis tjeneste som er meget god. Hva har de og tape på det?
Nydelig!

Bug:

Får opp en feilmelding, men jeg kan trykke på continue og alt virker tilsynelatende greit. "(...) StartIndex cannot be less than zero. Parameter name: startIndex" Kan ta screenshot hvis du trenger.

Ellers har jeg samme problemet som trusk nevner, må trykke på et annet program hver gang jeg har trykket i flashfila.

edit: Nå kommer ikke feilen lengre. Fikk melding om at de hadde et eller annet problem med serverene, og etterpå fikset det seg. Nå er det bare feilen som trusk også har, som er der. Skal prøve å oppgradere flash senere.
Sist endret av Laurentius; 8. januar 2006 kl. 18:16.
Sitat av Laurentius
Ellers har jeg samme problemet som trusk nevner, må trykke på et annet program hver gang jeg har trykket i flashfila.
Vis hele sitatet...
Melder om at jeg har det samme problemet på to forskjellige maskiner jeg har installert programmet på. Begge med siste versjo nav Flash og XP.

Ellers flott program!
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Merkelige greier, da kan jeg vel nesten ikke skylde på flash-playeren. Får starte opp den andre maskinen i morgen og se om jeg får det problemet med den. Gjør jeg det blir det muligens lettere å debugge og se hvorfor problemet er slik det er.
Fantastisk.. Har hørt mange timer musikk på pandora siden jeg snublet over det. Litt av det fantastiske med pandora er at det funker uten installs, men til hjemmepcen og laptopen er jo dette genialt.. Noen mac folk som har det som trengs for å lage en versjon?
hos meg fungerer ikke noe... ingen knapper bortsett fra lukk-knappen fungerer.
Nei vent nå litt... skreiv først at det så ut til å fungere fint her, men det var feil! Jeg fikk startet programmet, det koblet seg opp og begynte å spille, så alt så greit ut. Jeg kunne imidlertid ikke trykke på noen av flash-knappene, virker nesten som om venstre museknapp ikke er koblet til noen event e.l.?

Musepekeren endrer seg til en hånd over de forskjellige Flash-knappene, men det skjer altså ingenting når jeg klikker. NB: Oppdaget at jeg KAN trykke med høyre museknapp. Da får jeg opp den vanlige Flash-menyen, hvor jeg kan gjøre noen enkle endringer på settings osv. Nå ser det ut som om selve menyen (høyreklikks-menyen) er en standard windows-meny, mens settings-panelet er noe Flashgreier. Den første av disse to kunne jeg klikke på også med venstre museknapp, mens sistnevnte ikke registrerte noe som helst. Jeg måtte altså avslutte programmet før jeg kunne gjøre noe som helst.

Jeg prøvde å gjenta dette, men denne gangen greidde jeg å klikke på en annen stasjon. Merk at dette var før musikken startet. Kan dette ha noe med trådprogrammering å gjøre? Jeg vet ikke hvordan du har gjort dette, men kanskje det trengs en tråd for å håndtere streamingen e.l., og en for å håndtere museklikk (og videresende disse til Flash, eller hva det er du gjør)?

edit:
Wrong again. Prøvde enda en gang, og nå fikk jeg justert volumet selv etter at musikken hadde startet. Etter at jeg slapp volum-knappen kunne jeg ikke trykke på noe mer. Ser jo litt ut som om et museklikk-event blir låst på et eller annet vis.

Litt små-bugs må man vel alltid regne med, men alt i alt: great job |d13m0b!
Sist endret av Psy_Illusion; 15. januar 2006 kl. 23:54.
Psy, det som er et kjent problem med disse pandora playerene er at det låser seg...
høyreklikk på ikonet nedi hjørnet, trykk hide, høyreklikk igjen, trykk show, og trykk en knapp, som da vil funke... men vil du trykke på noe mer, må du gjenta prosedyren

det er èn skjerm på skolen med høytalere, den skaffer jeg alltid meg, for å showe off litt når læreren er ute av rommet

uansett, syntes programmet ditt er uber, og håper det kommer en måte å fikse dette låseproblemet på snart!
Takker MannY. Oppdaget imidlertid at jeg ikke trenger lukke spilleren helt. Som noen skrev over, så er det bare å klikke på et annet program, eller på skrivebordet e.l.. Når spilleren mister og får fokus igjen, så funkre det å klikke neste gang.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg har en bruker som benytter seg av 64bits windows. Problemet han får når han starter er at flash ønskes å bli installert, han trykker så ja og da henger hele programmet seg opp og fortsetter ikke videre. Er det noen andre som har hatt samme problemet, evt. kan noen med 64bits windows prøve å installere?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Får opp en feilmelding:
Unable to locate application file 'Pandora Player.msi'. The following components were successfully installed: - .NET Framework 2.0 See the setup log file located at 'C:\DOCUME~1\THOMAS~1\LOKALE~1\Temp\VSD2BD.tmp\install.log' for more information.
Vis hele sitatet...
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Dette får du når? Kjører du setup.exe eller pandoraplayer.msi?
Sitat av Luric
Men å tilby dem en gratis tjeneste som er meget god. Hva har de og tape på det?
Vis hele sitatet...
Gratisversjonen av pandora vil etterhvert bli reklamefinansiert... Når dette skjer er |d13m0b sin spiller (forhåpentligvis) en måte å unngå dette på...
Derfor
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette programmet gjør at pandora faktisk er et brukbart alternativ. Men jeg savner noe som er helt essensielt: Global hotkeys.

Hadde det vært mulig?
Er dette programmet på norsk, eller engelsk ?

Har ikke lastet det ned, men kunne kanskje event. poste dette på et annet forum, slik at du kunne få se om det var noen andre som hadde problemer.

Selvfølgelig hvis det hadde vært greit for deg, og sier jo selvfølgelig at det var skrevet av deg.

Uten om det, veldig bra jobbet!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg får bare feilmeldinga her når jeg starter opp programmet nå: "We're sorry, the minimized pandora player has moved. "

Til |d13m0b lager en ny versjon, så kan dere jo bruke spilleren fra http://openpandora.blogspot.com/, som til nå fungerer veldig bra.