Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1800
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
(FreakNews) En ny russisk nettjeneste selger digital musikk for en brøkdel av hva andre lignende tjenester krever.
av Gusto

Kunden betaler for hver Megabyte musikk man har lastet ned, og det koster ikke mer enn 5 USD for 500 MB. Man kan selv velge bitrate og filformat, som varierer fra MP3, Ogg, MPEG4-CC, MPC og WMA.

AllOFMP3s servere encoder filene på direkten og mailer dem til deg hvis du ikke velger å bruke deres egen software kalt AllOFMP3 Explorer for å styre overføringen selv.

Et diskutert emne rundt tjenesten er om det russiske nettstedet betaler lisens for musikken de selger videre, og om det er involvert i den russiske mafia. Selv mener de at den er innenfor Russlands lover og rammer angående digital kopirett.

I brukerlisensen deres står det derimot at man ikke skal benytte tjenesten om den er i konflikt med loven i det landet kunden bor i...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg synes denne tjenesten lukter litt svidd, jeg... Men det er jo bare å kjøpe tonnevis av lagring og laste ned for full pupp, "I god tro". Tar nok ikke lang tid før de blir stengt.

Personlig nekter jeg å sende kredittkortdetaljene mine til Russland. Not gonna happen.

h
rekylvinyl.no
Synes det lukter litt dårlig vodka.
Men de skal virkelig ha skryt for at de gir ut i Ogg Vorbis.

Siden Ogg Vorbis ikke inneholder noe drit som DRM, så tviler jeg på at denne tjenesten ikke blir støttet av de store musikkselskapene.
Ja. DRM ødela iTunes.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Nichotin
Ja. DRM ødela iTunes.
Vis hele sitatet...
For noe tull. Uten DRM kunen iTunes aldri ha solgt en eneste sang - de ville bare hatt musikkindustrien som fiender. Ved å implementere DRM, kan de i alle fall si at de gjør sitt beste. Dermed er musikkindustrien happy (det koster ikke dém noe å la et firma selge mp3er, mens de håver inn), og de som kjøper er happy, siden du får tak i store mengder til dels obskur musikk til en brukbar pris og med veldig kort nedlastingstid.

H
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
er litt skeptisk til å gi visa nret mitt til russere

dessuten er kazaa gratis
Hjelper lite at kazaa er gratis når det ikke virker. Betaler heller et par kroner for å finne sanger med en gang og laste ned i god hastighet. På kazaa må du lete i times vis for så å laste ned på dårlig hastighet for så finne ut at sangene ikke fungerer.
oftopic, men bare litt: Hva linjer har serveren til Apple/iTunes? sitter på en 8mb linje og lurer på om jeg vil klare å utnytte linjen. En av grunne iTunes kan være bra er att en trenger ikke lete etter musikk og kjapp dl. Om jeg laster med 50 til 100 kb/s så kan jeg bare bruke dc..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Roadkill: Jeg kjøpte et par sanger fra iTunes (vha en kamerat i USA), og linja er übefet. Tror neppe dét vil være problemet...

h
SharQ: Jeg vet jo at de måtte ha DRM for at platebransjen skulle gå med på det.
Poenget mitt er at DRM ikke er bra uansett hvem og hvordan det implementeres.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Er det noen her som faktisk har prøvd denne "itunes music store-killeren"?

Haje
I like turtles
Skyfex's Avatar
SharQ: Har ikke prøvd nei.. tror ikke jeg tør heller.. tror ikke jeg gidder heller..

Men dette kan ikke ødelegge for iTunes. For hvis det blir populært vil Musikk lobbyen i USA fikse en nasjonal firewall som blokker siden
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har prøvd, funker som faen.